Citat:
Ursprungligen postat av
siptea
Ni måste förstå att det inte bara skjuts i Torshälla. Det är otroligt lugnt här. Man blir inte spontant skjuten när man åker till jobbet en tidig morgon. Du blir inte ens rånad, hotad eller skadad av någon form, oavsett tid på dygnet. Man rör sig tryggt och fritt.
Är det en skjutning likt denna så kan man garantera att den är planerad och inte en slump. Ingen springer runt med vapen här eller är våldsam.
Läget i Eskilstuna är alla medvetna om, men det har ej tagit sig hit. Sen har vi självklart unga pojkar som tror sig vara tuffa och bränner ner något eller slår sönder ett fönster mellan varven på en skola, men det är väldigt långt till att skjuta andra.
Du verkar leva i en bubbla, absolut Torshälla är lugnare än många andra ställen. Gå tillbaks en 5-10år så håller jag helt med dig i vad du skriver. Senaste åren har det flyttat in mycket skit i Torshälla. Folk som flyttat för "att komma bort" men resultatet har blivit att dem tagit med skiten till just Torshälla också. Ge det några år till så är Torshälla precis på samma nivå som resterande del av Eskilstuna. Extremt mycket pundare i Torshälla, en påtänd idiot kan få för sig precis vad som helst beroende på vad personen i fråga stoppat i sig.
Att spekulera i de nära sörjande känns bara respektlöst, men det är ju så folk blivit..... totalt respektlösa o kastar ur sig skit. Ok... Jag vet att det är flashback, jag vet att det är meningen att alla ska få bolla sina tankar. Men blir fan illamående av tanken på rykten som kan spridas pga att folk kastar ur sig vad som helst bara för att få vara med i diskussionen.
Man ska vara försiktig med vad man säger om man ens överhuvudtaget kan känna sympati o bryr sig om hur andra människor mår. För oss utomstående är det en "nyfikenhet" att få veta vad som händer, men det är andra människors verklighet.
Mina tankar går till dem nära sörjande ♥️