2023-12-18, 22:42
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Har känningar i Torshälla och det är LÅNGT IFRÅN den idyll som vissa vill ha det till här.
I mer än 10 års tid har det varit ett Skiftinge (näraliggande utanförskapsområde) light och man har pushat in alla möjliga kriminella där igen som man gjorde på 80/90-talet och då situationen var så allvarlig att inte posten delades ut alls i vissa kvarter pga personalens säkerhet inte kunde garanteras.

Så det är gäng och skit där, folk blir skjutna och unga flickor blir våldtagna centralt.
I media? Knappt ett enda jävla ord ens!

Sorry. Det är verkligheten!

Många utländska analfabeter i området med skjutvapen ?
Citera
2023-12-19, 05:37
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Inte lika illa jämfört med andra förorter till Eskilstuna. Förr åtminstone så placerade socialtjänsten en fin skara white trash på Riktargatan. En massa slödder som vandrade omkring påverkade av alla möjliga substanser.
Citera
2023-12-19, 07:19
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Det är det mest zigenartäta området men det är inte så mycket ortenbabbar som i övriga problemområden i stan. Tror aldrig det har varit en klassisk gängskjutning i Torshälla till exempel.
Citera
2023-12-20, 12:52
Medlem
https://ekuriren.se/bli-prenumerant/.../ek-1m1kr_s_23

Är det någon som kan läsa artikeln och dela med sig? Känns som att det blivit tyst om det här fallet väldigt fort. Varför har det inte blivit mer uppmärksammat?
Citera
2023-12-20, 16:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMunken

Är det någon som kan läsa artikeln och dela med sig? Känns som att det blivit tyst om det här fallet väldigt fort. Varför har det inte blivit mer uppmärksammat?

Jag kan tyvärr inte läsa artikeln jag heller, men gissningsvis är det locket på som gäller tills man kommit någon vart i utredningen, om man nu någonsin kommer någon vart dvs. Lite svårt att se vad som skulle sägas om fallet så länge det inte finns några nya spår, misstänkta, etc.
Citera
2023-12-20, 17:55
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMunken

Åklagaren dementerar att man inte såg skottskadorna direkt. Sen ber man allmänheten om tips men vill inte gå ut med fler detaljer som kan påverka vittnesmål.
Citera
2023-12-20, 17:56
Medlem
Facepresss avatar
Finns en ganska så ung kriminell kille som bor en 3 eller 4minuters promandväg ifrån platsen.
17-18år tror jag.
Han är flitigt omnämnd i lokala t-hällasidan i Facebook. Stökigt med narkotika i vardagen och olagligt framförande av motorfordon, hans mamma äger dom. Hänger med ”årby finest” men också mycket i Slagsta.

Har föräldrar som figurerat mycket i media sen 2008 men lugnat sig senaste året.

Han kanske behöver gå upp i rangtrappan hos årby och genomförde avrättningen. Få in lite svenskt blod i Årbyfalangen
Citera
2023-12-20, 18:37
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Åklagaren dementerar att man inte såg skottskadorna direkt. Sen ber man allmänheten om tips men vill inte gå ut med fler detaljer som kan påverka vittnesmål.

Som vanligt ett enormt misstag att inte gå ut med viss info för att hålla liv i händelsen. Om man vill få in vittnesmål och uppgifter som kan ha betydelse så måste också polis och åklagare gå ut med vad man vet och vad det är man behöver för uppgifter. Det där med att vittnesmål kan påverkas är bara skitsnack. Jag tror att det är betydligt vanligare att polisen inte får in viktiga vittnesmål alls pga att vittnen inte har förstått att de sett nåt viktigt. Och nu börjar fallet redan bli kallt...
Citera
2023-12-20, 18:41
Medlem
spx700s avatar
Verkligen frustrerande att följa detta. Undrar verkligen om de kommer någonstans
Citera
2023-12-20, 20:18
Medlem
Märkligt att det är så tyst om detta! Får mig att tro att det ligger en hund begraven här... Missförstå mig rätt, men jag tänker att en "vanlig" medelålders svensson-kvinna, dödad på ett sådant märkligt sätt borde generera större skriverier. Hon var kanske inblandad i nånting fischy.

Ingen som vet mer om henne? Hur hon var som person, hur hon levde?
Citera
2023-12-20, 21:20
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Märkligt att det är så tyst om detta! Får mig att tro att det ligger en hund begraven här... Missförstå mig rätt, men jag tänker att en "vanlig" medelålders svensson-kvinna, dödad på ett sådant märkligt sätt borde generera större skriverier. Hon var kanske inblandad i nånting fischy.

Ingen som vet mer om henne? Hur hon var som person, hur hon levde?
Undrar om polisen har bett kuriren att ha locket på lite av någon anledning. Skumt att de inte skriver annars. Minsta grej brukar ju bli stor nyhet lokalt vanligtvis.
Citera
2023-12-20, 22:40
Medlem
Kan ju vart självmord. Brukar bli tyst då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in