2023-12-11, 20:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det har funnits produkter som varit gratis länge, och som fått in sina pengar tack vare reklam. Tidningen Metro är ett exempel.

Sedan har vi produkter som vi kunnat köpa billigare, tack vare reklam. Vi har haft morgontidningar i mer än tvåhundra år.

Så nej, det är inget nytt.
Metro gick väl omkull för övrigt och tidningarna lever på statsbidrag. Tidningarna var inte gratis, men det är inte själva poängen. Hur mycket är du som användare värd, är vad jag diskuterar.

Social medier är viss nåt nytt, även om affärsidén inte är ny. Poängen i det jag säger kvarstår. Du ifrågasätter inte vad jag säger utan framför andra argument. Det jag säger är något nytt.
Citera
2023-12-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det jag säger är något nytt.
Okej. Då får du tycka det.

Hör av dig om du hittar någon mer som är förvånad över att annonser bekostar Facebook, Flashback med flera.
Citera
2023-12-11, 20:55
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Sorry om du inte förstod att jag drev med dig.

Liksom, vad ska du komma med för något chockerande nästa gång? Att det gör ont om man dunkar huvudet i väggen?
Tror du på fullaste allvar att folk inte förstår att annonser betalar för tidningar, tv. bio, sociala media med mera. Helt eller delvis.

Jag kan inte tänka mig att den informationen skulle ha passerat någons hjärna.

Vad var din tanke att annonser var till för innan du fick din insikt?

Det roliga är att du fattar fortfarande inte ett skit. Du missar hela poängen med TS nämligen att det inte är annonser som är problemet utan just användandet av tjänsterna. Var det verkligen så svårt att förstå? Jag tycker att TS är ganska tydlig. Dom som trycker på annonser Och laddar ner temu förtjänar knappast en tråd på flashback utan min tråd vänder sig till dom några få procent som det finns fortfarande lite hopp i och dit hör uppenbarligen inte du.
Citera
2023-12-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Det roliga är att du fattar fortfarande inte ett skit. Du missar hela poängen med TS nämligen att det inte är annonser som är problemet utan just användandet av tjänsterna. Var det verkligen så svårt att förstå? Jag tycker att TS är ganska tydlig. Dom som trycker på annonser Och laddar ner temu förtjänar knappast en tråd på flashback utan min tråd vänder sig till dom några få procent som det finns fortfarande lite hopp i och dit hör uppenbarligen inte du.
Du skriver,
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Så även om du nödvändigtvis inte är dum nog för att trycka på länken så fort du ser Boozt sänkt priserna med 80% eller ladda ner tema när du ser riktigt snygga skor för 3 spänn så stödjer du faktiskt sociala medierna så fort du använder dom.
Och så har det alltid fungerat.

Självklart vet de sociala plattformerna vem du är, eller i alla fall vilka användarna är. Så fungerar det. Tidningen Teknikens värld vänder sig knappast till annonsörer som säljer garn och virknålar.

Förstår inte varför du anser att det är så sensationellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in