Resultat: Är vuxenmobbning i drev'artade former OK här på FlashBack?
Drev'a på, är personen minsta publik kör hårt, faktakoll ej nödvändigt
16,36%
18 röster
Drev'a på, är personen minsta publik kör hårt, faktakoll ÄR dock nödvändigt
14,55%
16 röster
OK, om personen har en större mediaprofil, faktakoll ej nödvändigt
1,82%
2 röster
OK, om personen har en större mediaprofil, faktakoll ÄR dock nödvändigt
13,64%
15 röster
Kör hårt till de helst väljer att avsluta sitt liv, mediaprofil eller fakta spelar ingen roll
5,45%
6 röster
Kör hårt till de helst väljer att avsluta sitt liv, mediaprofil eller inte, men fakta SPELAR ROLL
4,55%
5 röster
Vuxenmobbning är aldrig OK, oavsett hur offentlig personen är
35,45%
39 röster
Annat, tar det i tråden <-<< använd om något av valen ej passar
8,18%
9 röster
2023-12-11, 18:40
Medlem
arne99s avatar
Hur ställer ni er till organiserad vuxenmobbning här på FlashBack?

Som frågan lyder.

Bakgrund,
Jag tycker att det förekommer drevartade former som når som jag ser det rent sjuklig fixering av en i media lågprofil person här på FlashBack.

Är det OK att bena ut någons liv fram och tillbaka, upp och ned ibland i åratal? Där de som drev'ar får förbli anonyma emedan den utvalde för uppmärksamheten förstås inte är det.

Sugen att svara/skriva?
Prova att hålla er till ämnet, ödar inga poster på "hittade ett fyndigt hål i upplägget", borde vara någorlunda klart vad det handlar om, men upphör aldrig att förvånas över "kreativiteten" hos somliga, välj helt enkelt "Annat" och utveckla er syn på saken i tråden.

Och nej, jag är på intet sätt perfekt, men försöker så gått det går hålla medmänsklighet upp från rännstenen.
Senast redigerad av arne99 2023-12-11 kl. 19:13. Anledning: Mer text.
Citera
2023-12-11, 18:53
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Det behövs lite mobbing varje dag.
Det är ju det som gör livet uthärdligt.
Citera
2023-12-11, 19:00
Medlem
grungewhores avatar
En i media låg profil. Kan du utveckla tack?
Citera
2023-12-11, 19:04
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
En i media låg profil. Kan du utveckla tack?
Eller så kan du välja annat och posta hur du ser det utifrån din världsbild, inklusive vad du anser är lämpligt eller olämpligt mobboffer utifrån just din frågeställning.
Citera
2023-12-11, 19:09
Medlem
Är man vuxen så bör man vara lite härdad! Eller var går gränsen? Ska man ge ungen i kön på Ica som räckte ut tungan en snyting.
Citera
2023-12-11, 19:17
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det är beroende från fall till fall. Det går inte att svara generellt. Kristersson (låg profil ), maggan och Jimmie får tåla sådant. Någon som bara var med i en dokusåpa 2011 kanske inte.

Om du ser sådant peka ut det och påtala det i tråden. Det är så vi gör i verkliga livet. Vi avbryter mobbing. Man väntar inte tills studiemötet nästa månad för att fråga vad man skall göra med mobbingen av X.

Är den obefogad, argumentera för din sak i trådarna om X. Det är oftast några till som står upp mot felaktigheter tycker jag. Om man har rätt.
Citera
2023-12-11, 19:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Eller så kan du välja annat och posta hur du ser det utifrån din världsbild, inklusive vad du anser är lämpligt eller olämpligt mobboffer utifrån just din frågeställning.
Du ställer frågan utifrån en specifik påstådd person, men vill jag ska svara generellt?

Svart att svara på om du inte definierar vad du menar med avsedd mobbing/drev på forumet.

Det finns många personer som omnämns i föga smickrande ordalag, men som rent allmänt får ses göra sig förtjänta av att få veta att vad de postar i sociala medier eller i gammelmedia är så hjärndött att man undrar om de är lobotomerade: Anders Lindberg, Henrik Arnstad, Strandhäll är en trojka som får ses sticka ut huvudet som en sån där popupgubbe på gröna lund. Spelar ingen roll hur många gånger man träffar, de fortsätter bara.

Men om du menar att det förekommer en låg profil i media som mobbas på forumet får du nog specificera om folk ska veta om det faktiskt är ett "drev" eller om det är ett klappträ som yttrar sig som en efterbliven
Citera
2023-12-11, 20:08
Medlem
tempeZZts avatar
Annat.

Jag har inte sett någon organiserad vuxenmobbing på fotumet. Exempel?

Att skriva elakt skvaller om en person är inte vuxenmobbing, än mindre organiserad, på ett anonymt forum.
Citera
2023-12-11, 20:25
Medlem
Jag gissar att detta handlar om kriminaltrådarna om diverse hebefiler? Är hatobjektet pedofil eller extremt ful så håller alla med om att denne får diskuteras. Men när en 50-årig gift man skickar nakenfilmer på sig själv till en 15-åring, eller en medelålders mamma drogar sin sons 14-åriga kompis och rider honom när han inte kan freda sig, så blir Flashbacks hebefila pervon (vilka utgör ca 70% av alla användare) jävligt nervösa och försöker dränka trådarna i lååååånga inlägg om hur synd det är om hebefilerna.

Hebefilerna får hålla sina perversa impulser under kontroll, så slipper de bli uthängda på Flashback. Normala vuxna tycker inte att 15-åringar ska ha sexuella kontakter med vuxna överhuvudtaget - de får knulla med och runka till varandra.
Citera
2023-12-11, 21:26
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du ställer frågan utifrån en specifik påstådd person, men vill jag ska svara generellt?

Svart att svara på om du inte definierar vad du menar med avsedd mobbing/drev på forumet.

Det finns många personer som omnämns i föga smickrande ordalag, men som rent allmänt får ses göra sig förtjänta av att få veta att vad de postar i sociala medier eller i gammelmedia är så hjärndött att man undrar om de är lobotomerade: Anders Lindberg, Henrik Arnstad, Strandhäll är en trojka som får ses sticka ut huvudet som en sån där popupgubbe på gröna lund. Spelar ingen roll hur många gånger man träffar, de fortsätter bara.

Men om du menar att det förekommer en låg profil i media som mobbas på forumet får du nog specificera om folk ska veta om det faktiskt är ett "drev" eller om det är ett klappträ som yttrar sig som en efterbliven
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
........Är det OK att bena ut någons liv fram och tillbaka, upp och ned ibland i åratal? Där de som drev'ar får förbli anonyma emedan den utvalde för uppmärksamheten förstås inte är det......mera
Tyckte förstås frågeställningen som sagt var rätt klar, men tydligen inte.
Citera
2023-12-11, 21:31
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag gissar att detta handlar om kriminaltrådarna om diverse hebefiler? Är hatobjektet pedofil eller extremt ful så håller alla med om att denne får diskuteras. Men när en 50-årig gift man skickar nakenfilmer på sig själv till en 15-åring, eller en medelålders mamma drogar sin sons 14-åriga kompis och rider honom när han inte kan freda sig, så blir Flashbacks hebefila pervon (vilka utgör ca 70% av alla användare) jävligt nervösa och försöker dränka trådarna i lååååånga inlägg om hur synd det är om hebefilerna.

Hebefilerna får hålla sina perversa impulser under kontroll, så slipper de bli uthängda på Flashback. Normala vuxna tycker inte att 15-åringar ska ha sexuella kontakter med vuxna överhuvudtaget - de får knulla med och runka till varandra.
Nu är jag inte säker men misstänker att om någon sysselsätter med något moraliskt förkastligt så eftersträvas nog minsta möjliga exponering, trodde nog att man kunde fundera ut detta på egen hand så för att förtydliga då för dig.

Jag avser personer som valt en exponering av ena eller andra anledningen men där syftet dränks och får noll fokus och där ett fåtal i månader anonymt som jag ser det skottar dynga dygnet runt för att yxa ned personen.

Utifrån min världsbild så har jag trots vetskap om mänskliga lågvattensmärken svårt att se det beteendet som varken friskt eller normalt utan det görs utifrån kicken? av att få pissa på sina medmänniskor anonymt och tryggt.

Är bara nyfiken hur pass mycket avskräde som cirkulerar här på FlashBack.
Citera
2023-12-11, 21:38
Avslutad
Väldigt konstiga alternativ och otydligt men
men ska försöka svara.

Nej jag tycker inte det är okej med personangrepp och mobba folk bara för att trycka ned någon. Men jag tycker det är okej att granska folk kritiskt och kritisera människor, samt ifrågasätta dem. Ska man hänga ut människor på flashback ? Beror på vem det är , situationen och om man har bevis.

Tex ska man hänga ut en 2 barns morsa som åt en vindruva på ica utan att betala? Nej

ska man hänga ut en politiker som tagit mutor och förstör det svenska samhället ? Ja

Om det är någon som skriver på flashback? Nej man ska inte outa någon , undantag om personen verkligen är en fara för samhället tex en pedofil som är risk att gå
på barn eller kanske en terrorist som riskerar att begå något dåd.

samt såklart Fakta och bevis är ju självklart ett måste i alla sammanhang .

men sen om jag tycker en person är
en idiot här på flashback eller i någon artikel så ska jag också kunna kalla personen idiot ( om jag har bevis på att personen är
en idiot )
Senast redigerad av Captinhero 2023-12-11 kl. 21:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in