Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-12, 13:13
Medlem
Stig-Britts avatar
Detta ar ett inlagg som jag har forhandsgranskat fem ganger:

ÃÃâ€*’Ãâ€*’ Â¥ÃÆ ’Ãâ€*’Ãâ€*’ÃÆ ’‚¤ÃÃ⠀*’Ãâ€*’Ãà¢Ã¢â€šÂ¬Ã…¡Ãƒâ€šÃ‚¶ÃƒÃâ€*â₠¬â„¢ÃƒÆ’â€*’⠀ ¦ÃƒÆ’Ãâ€*’Ãâ€*â€â„ ¢ÃƒÆ’¢â‚ ¬Ãƒâ€¦Ã‚¾ÃƒÃâ€*’Ãâ €*’ââà ¢â‚¬Å¡Ã‚¬Ã¢â‚¬Å “

Det enda jag skriver ovan ar aao, dvs tre tecken som efter fem forhandsgranskningar blev soppan ovan
(plus att det lar bli annu mer kaos nu nar jag trycker pa skicka svar...).
Citera
2024-01-08, 18:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Vet nagon vad jag kan gora for att fa ordning pa detta?
Citera
2024-01-08, 18:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag noterar att HTML-koden sager utf-8 medan headers som skickas sager iso-8859-1. Jag far aven foljande fel pa flashback:

This page is in Almost Standards Mode. Page layout may be impacted. For Standards Mode use “<!DOCTYPE html>â€.

Kan det vara sa att Firefox blivit mer strikt och att flashback faktiskt har ett konfigurationsfel har?
Citera
2024-01-08, 18:54
Medlem
Stig-Britts avatar
åäö

Fungerar det nu tro?
Citera
2024-01-10, 07:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Ja, jag lyckas inte losa det har. Generellt verkar det vara fel att skicka andra content encoding headers an vad man satt html charset till, sa jag misstanker att detta egentligen ar ett fel hos flashback, men det forklarar inte varfor jag blir paverkad men inte andra...
Citera
2024-01-13, 04:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Har du testat med andra webläsare?
Installera t ex Brave och se om den får samma problem.
Citera
2024-01-16, 18:18
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Har du testat med andra webläsare?
Installera t ex Brave och se om den får samma problem.

Det ar bara Firefox som ger problemet, men jag vill helst inte byta webblasare.
Citera
2024-01-16, 22:08
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det ar bara Firefox som ger problemet, men jag vill helst inte byta webblasare.
Nej, det är absolut en vanesak vad man använder, men ibland får man kanske helt enkelt inse att det inte är värt slitet att få det att funka och istället gå över till något annat, iaf temporärt.

Har det funkat förut så lär det ju vara någon uppdatering i antingen ditt OS eller din webläsare som fuckat upp något och då kommer det väl förhoppningsvis snart en hotfix på det.
Citera
2024-01-17, 04:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nej, det är absolut en vanesak vad man använder, men ibland får man kanske helt enkelt inse att det inte är värt slitet att få det att funka och istället gå över till något annat, iaf temporärt.

Har det funkat förut så lär det ju vara någon uppdatering i antingen ditt OS eller din webläsare som fuckat upp något och då kommer det väl förhoppningsvis snart en hotfix på det.

Japp, så är det såklart. Kanske jag får nöja mig med annan browser, men jag skulle ändå vilja veta vad som orsakar problemet.
Citera
2024-02-11, 07:07
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nu ska vi se, test åäö

Nu har jag äntligen lyckats förstå vad felet är - det kom en uppdatering till ett webbläsartillägg jag använt länge. Uppdateringen kom i höstas och har gjort att vissa tecken slutat fungera. Jag får helt enkelt kasta ut skräpet tills vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in