Citat:
Ursprungligen postat av
jw1891
Om jag blir bjuden på en lina av en polare, känner jag ofta fan jag vill ha mer. Och den känslan har svårt att trappas ner under resten av kvällen. Så ofta avstår jag helt istället, om jag vet att tillgången efter första linan är begränsad. Hatar att tigga.
Men det jag undrar då, känner ni igen er i känslan? Eller klarar ni av att dra ett streck och känna er nice i en timme och sen är det bra?
Beror nog på vem du frågar. Låter helt normalt skulle jag säga - Jämför med alkohol tex. Går du ut på krogen med dina polare så tar du väldigt sällan bara 1-2 öl gissar jag på? Är du då beroende av alkohol?
Du mår bra av av vissa substanser och vill då självklart ha mer. Har du inte börjat köpa hem ladd och dra i din ensamhet är nog beroendet en bra bit bort. Med det sagt ska du såklart ha en stor respekt för det vita guldet det kan fort gå utför.
Enligt mig är det totalt meningslöst att ta en lina och sedan kliva på alkoholen igen utan fler linor, då gör man bäst i att neka. Själv kan man knappt dricka en bärs utan att skicka iväg ett meddelande till den lokala kranen så allt är ju relativt. Känner du redan nu att du kan fastna för denna drog så är mitt tips att ge fan i den helt och hållet.
Om inte, köp 1-2 gram med en polare och njut fullt ut nästa utekväll!