Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-12-10, 01:31
Medlem
Om jag blir bjuden på en lina av en polare, känner jag ofta fan jag vill ha mer. Och den känslan har svårt att trappas ner under resten av kvällen. Så ofta avstår jag helt istället, om jag vet att tillgången efter första linan är begränsad. Hatar att tigga.

Men det jag undrar då, känner ni igen er i känslan? Eller klarar ni av att dra ett streck och känna er nice i en timme och sen är det bra?
Citera
2023-12-10, 01:49
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jw1891
Om jag blir bjuden på en lina av en polare, känner jag ofta fan jag vill ha mer. Och den känslan har svårt att trappas ner under resten av kvällen. Så ofta avstår jag helt istället, om jag vet att tillgången efter första linan är begränsad. Hatar att tigga.

Men det jag undrar då, känner ni igen er i känslan? Eller klarar ni av att dra ett streck och känna er nice i en timme och sen är det bra?

Kan du avstå den första linan så är det inte ett missbruk och du har sund ställning till det. Det är inte konstigt att man vill ha påfyllning när man väl har börjat då det stimulerar såpass. Själv kan jag hålla mig till en lina men det är inte ovanligt det du beskriver.

+ Definitionsmässigt skulle man väl kanske kunna kalla det ett missbruk men det viktiga i ditt läge är att du kan undvika den första linan.
Senast redigerad av JaraHierarkiTemple 2023-12-10 kl. 01:56.
Citera
2023-12-10, 01:49
Medlem
Citat:

Beror nog på vem du frågar. Låter helt normalt skulle jag säga - Jämför med alkohol tex. Går du ut på krogen med dina polare så tar du väldigt sällan bara 1-2 öl gissar jag på? Är du då beroende av alkohol?

Du mår bra av av vissa substanser och vill då självklart ha mer. Har du inte börjat köpa hem ladd och dra i din ensamhet är nog beroendet en bra bit bort. Med det sagt ska du såklart ha en stor respekt för det vita guldet det kan fort gå utför.

Enligt mig är det totalt meningslöst att ta en lina och sedan kliva på alkoholen igen utan fler linor, då gör man bäst i att neka. Själv kan man knappt dricka en bärs utan att skicka iväg ett meddelande till den lokala kranen så allt är ju relativt. Känner du redan nu att du kan fastna för denna drog så är mitt tips att ge fan i den helt och hållet.

Om inte, köp 1-2 gram med en polare och njut fullt ut nästa utekväll!
Citera
2023-12-10, 02:00
Medlem
knark-kungens avatar
Om det får dig att känna dig bättre så nej, ingen tar en lina kokain, man tar ett gäng tillsammans med alkohol för bäst effekt.

Ingen tar ett chips heller, en psykopat möjligtvis.

Missbruk är att snorta i 3 dygn tills näsan blöder och kontot ekar tomt.
Citera
2023-12-10, 02:08
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Om det får dig att känna dig bättre så nej, ingen tar en lina kokain, man tar ett gäng tillsammans med alkohol för bäst effekt.

Din bild ser ut och har snortat i några dygn
Citera
2023-12-10, 02:11
Medlem
Citat:

Haha kvällens irl garv! Tack
Citera
2023-12-10, 03:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det är helt normalt att ta fler på en kväll. Missbruksrisken ligger i hur ofta du har såna kvällar.
Citera
2023-12-10, 03:32
Medlem
Det finns enligt några experter ett mellantillstånd som kallas riskbruk där du ev befinner dig då verkar ha hittat "din" drog.

Främst utvecklat för alkohol och marijuana då det där finns en mer glidande skala i befolkningen innan man är framme vid missbruk med tomt konto, hjärtinfarkt vid 32 och ingen skiljevägg kvar i näsan.
Citera
2023-12-10, 08:18
Medlem
Citat:

Sluta ta ladd, det kmr förstöra ditt liv för eller senare. Känner ingen som lyckats trappa ner utan att ta det beslutet seriöst och sluta helt.
Citera
2023-12-10, 11:10
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:

Citera
2023-12-10, 12:15
Medlem
Citat:

Så känner nog de flesta.
Det är det som är det farliga med kokain, när man väl börjat är det svårt att sluta.
Lite som att ta en öl, det går liksom inte.
Citera
2023-12-10, 12:18
Medlem
Nej du missbrukar inte kokain.

Hur kan du ens ställa frågan när du själv säger att du ofta tackar nej för att du vet att du kommer vilja ha mer om du tar en runda?

Verkar dessutom som att det endast tas när ni "festar" vilket jag tar förgivet är på en helg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in