2023-12-09, 11:49
Medlem
Drillas avatar
Hej. Jag tänkte se om någon haft något likadant tillstånd. När jag var yngre så var allt dimmigt typ och jag kunde gå i veckor och inte minnas nånting. Det var inte ofta jag såg klart. Såhär var det tills jag var runt 19 och en kompis blev alltid arg på att jag inte kommit ihåg vad vi pratat om, jag minns att vi var men allt annat blockerades. Jag var väldigt rädd när jag var vaken och tillbakadragen men väldigt utåt när jag hade dom här episoderna. En kallade mig schizo och börjar fundera på om jag var det. Skitskum period i mitt liv, ganska jobbigt att inte komma ihåg nånting från då.
Citera
2023-12-09, 12:04
Avslutad
Hmm hade du vanföreställningar eller hallicar? Det krävs väl för att det ska röra sig om schizofreni.

Kan det ”bara” varit stress och/eller ångest?
Citera
2023-12-09, 13:00
Medlem
Drillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Hmm hade du vanföreställningar eller hallicar? Det krävs väl för att det ska röra sig om schizofreni.

Kan det ”bara” varit stress och/eller ångest?

Jag har diagnosen schizofreni nu. Kan ha varit stress och ångest, jag har tänkt tanken förut. Skolkade mycket pågrund av hur jag mådde runt folk.
Citera
2023-12-09, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drilla
Jag har diagnosen schizofreni nu. Kan ha varit stress och ångest, jag har tänkt tanken förut. Skolkade mycket pågrund av hur jag mådde runt folk.

Jaså du är schizo? Hur är det med hallicarna?
Hoppas du är okej ☺️
Citera
2023-12-09, 13:17
Medlem
Drillas avatar
Citat:
Jaså du är schizo? Hur är det med hallicarna?
Hoppas du är okej ☺️
Yep. Helt borta typ, lite röster, går på mediciner så. Övervägde precis ect för gick igenom nånting men mår bra igen kek. Konstigt hur man bara glömmer hur man mått dåligt.
Citera
2023-12-09, 13:18
Avslutad
Citat:
Yep. Helt borta typ, lite röster, går på mediciner så. Övervägde precis ect för gick igenom nånting men mår bra igen kek. Konstigt hur man bara glömmer hur man mått dåligt.

🫶 heja dig.

Hur gammal var du när du fick din diagnos?
Citera
2023-12-09, 13:42
Medlem
Drillas avatar
Citat:
🫶 heja dig.

Hur gammal var du när du fick din diagnos?

Typ 21. Hade precis flyttat till eget och vips så var det psykos. Tog några veckor om jag minns rätt så vart jag tvångsinlagd men psykosen höll i flera år i perioder även på mediciner. Nu såhär 10 år senare så har jag äntligen börjat komma på banan igen och medicinen fungerar.
Citera
2023-12-09, 13:51
Avslutad
Citat:
Typ 21. Hade precis flyttat till eget och vips så var det psykos. Tog några veckor om jag minns rätt så vart jag tvångsinlagd men psykosen höll i flera år i perioder även på mediciner. Nu såhär 10 år senare så har jag äntligen börjat komma på banan igen och medicinen fungerar.

Oj låter väldigt tufft. Glad att du mår bättre!
Citera
2023-12-09, 14:31
Medlem
Drillas avatar
Citat:
Oj låter väldigt tufft. Glad att du mår bättre!

Tack skaru ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in