Citat:
Ursprungligen postat av
bafralis
Du skriver: "Men man undrar ju en del kring vad för roll den här georgio rastapopulos som hon bott hos har haft egentligen, tycker det är lite märkligt att de inte ställer några frågor alls om det i förhören med honom, speciellt när han försöker skydda henne i sitt första förhör..."
Alltså kvarstår frågorna: Vilka frågor ska ställas?! Vilken roll tror du han kan ha haft?! Du skrev inte ett smack om "vilken roll han har haft i hennes liv", såklart!! Men även om du hade skrivit det och klargjort från första början...vilka frågor ska ställas?! Om vilken roll i hennes liv? Du är definitivt en besserwisser utan erfarenhet...hade du haft erfarenhet hade du bara förklarat vad du menar. Vad är det du är ute efter ..."speciellt när han försöker skydda henne i sitt första förhör..."?! Du påstår saker, insinuerar ännu mer, hur "försöker han skydda henne"?! Det finns inget att skydda, hon utförde en förkastlig handling. Punkt slut. Kvinnan är psykiskt störd. Hade dom vetat vad dom gör i Gestapo huset (psykakuten) hade dom stabiliserat henne långt innan. Men dom leker proffs, ingen av dom sitter inne och inte en enda fråga ställdes beträffande "vilken roll de haft i hennes liv", men det nämner du inget om...
Här kommer ditt efterlängtade svar, kommer inte att sätta mig in i FUPen igen, men baserat på dina frågor så behövs det nog inte heller eftersom att svaren är ganska självklara; Frågorna som ska ställas är ju de som kan fastställa vilken roll han har haft såklart, hur deras relation ser ut tex. Vad jag tror är väl oväsentligt, eftersom jag redan påtalat att detta är okänd information för oss. Ingen kan ju på förhand veta exakt vilka frågor som bör ställas, det blir ju beroende på utredningens gång. Det blir lite svårt att på ett textforum se till att folk som du inte missförstår vad man skriver när ni gör egna fantasitolkningar om saker man inte har skrivit. Jag insinuerar ingenting, jag menar endast det jag skriver, varken mer eller mindre. Att det inte finns något att skydda är ju bara din tolkning, han har antagligen en annan tolkning, alla människor tänker inte som du. Nu var det länge sedan jag läste FUPen, men nog minns jag att en stor del av utredningen handlade om hennes kontakt med vården, så det har de ju frågat en massa om. Jag funderar nog mest kring om du ens har läst hela FUPen och alla förhör, och om du vet hur en FUP om mord brukar se ut?