2024-07-13, 17:40
Moderator
Mappings avatar
Gammal rubrik: "Lisbeth Liljegren, 78, misstänks mördad, Linrepevägen Uppsala. Kvinna i 30-årsåldern anhållen. 2023-12-08"

Ny rubrik: "Lisbeth Liljegren, 78, mördad, Linrepevägen Uppsala. Kvinna i 30-årsåldern dömd (2023-12-08)"

/Mod

Citera
2024-12-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofmedicin
Jag råkar veta vem GM är då jag och hon gick i samma skola under ett antal år. Startade mitt konto på Flashback eftersom det är många som inte verkar veta vad hon heter eller hur allt hänt. Hon hette Zeynep förr i tiden. Hon har aldrig kallats Kleo och det låter bara som något hon kommit på själv för att inte kopplas med sitt tidigare liv. Minns att hon var smart och diggade ganska mycket asiatisk kultur, Bollywood, Japan etc. Brukade ibland vara borta från skolan men inget man tänkte på speciellt, hade dock inte kunnat tänka mig att just hon skulle spåra ur så mycket. Det var någon som postade en bild henne och systern i tråden innan med en länk till en hyllning av en Bollywood-skådespelare, och det kan vara värt att nämna att Zeynep är hon som står till vänster medan systern GD står till höger med det kortare håret, killen i mitten är ingen bror utan en klasskamrat till Zeynep. Vet att hon har en yngre bror som är född runt 00-01 snåret samt en äldre halvbror som är rätt många år äldre än henne.

Föräldrarna är kurder från Turkiet så det förklarar namnet Zeynep, och de hade bara bott i Sverige i ett par år. Det jag vet var att föräldrarna är outbildade och kunde ingen svenska, plus rätt konservativa så det blev ofta Zeynep som skulle ta extra ansvar. Vet också att de hade ngn farbror som ägde/äger en restaurang nere i centrala Uppsala, vet inte om de äger den längre. Det ryktades i alla fall om misshandel hemma och övergrepp, iaf av pappan, vilket jag tror föranledde till hennes missbruk. Tror till och med hon hade kommit till skolan någon gång med ganska synliga skador på huden. Det stod i någon av FUP som postats i tråden att hennes yngre syskon omhändertogs av socialen så det förklarar väl saken.

Jag gick i vilket fall vidare och bytte till en annan skola, och såg inte mer av henne. Tror det var ngnstans vid 16-17 år någonting som hon började träffa ett gäng killar som brukade knarka som hon blev en del av det och hamnade i psykos och blev ett föremål för psykiatrin. Verkar också som att hon inte fått något stöd hemifrån eftersom hon i perioder verkar bo kvar hemma hos sin mamma och bråkat med sina föräldrar.

Träffade på henne för cirka två år sedan, då hade hon bott på något hem för missbrukande kvinnor i Stockholm samt i Uppsala och fy fan vad hon hade gått ner sig. Jag vet inte varför hon döpte om sig till Lantz men det stämmer inte att hon var gift i alla fall. Hon var tillsammans med nån iransk kille ett tag men han flyttade sen vad jag vet. Hon ser helt sjuklig ut på bilderna från VK och Instagram och det är svårt för mig iaf att ta in att hon faktiskt kunde göra det. Jag tror inte hon är helt rubbad, och det skulle inte förvåna mig om hon gjorde detta dåd för att faktiskt hamna mellan fyra väggar och slippa bli in- och utkastad mellan vården och samhället, att dessutom lägga ut en bild på sociala medier några minuter efter dådet på sina blodiga skor känns som ett sätt att försöka maximera uppmärksamheten. Hon är ingen korkad människa. Men det kan vara så att hennes hjärna blivit så pass fuckad att hon inte vet bättre, eftersom det står att hon hade försökt attackera andra efter att ha slagit ihjäl brottsoffret.

Oavsett vad så är detta så sjukt sorgligt… lider med brottsoffret och dess anhöriga som blev offer för en tjej som faktiskt behövde bli inlagd. Och hennes föräldrar borde verkligen skämmas som inte kan uppfostra sina barn och behandlade de som skit
Värt att nämna är att de stöttar PKK. De är PKK. Inte konstigt att tjejen är sinnessjuk. Gud vet vad de utsatt henne för i PKK-grottorna. Varför tror du hela familjen flydde till Sverige? Majoriteten av kurderna i Sverige är kopplade till PKK/YPG. Alla flyr till Sverige eftersom de älskar att omfamna terroristerna.
Citera
2024-12-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Värt att nämna är att de stöttar PKK. De är PKK. Inte konstigt att tjejen är sinnessjuk. Gud vet vad de utsatt henne för i PKK-grottorna. Varför tror du hela familjen flydde till Sverige? Majoriteten av kurderna i Sverige är kopplade till PKK/YPG. Alla flyr till Sverige eftersom de älskar att omfamna terroristerna.

Sluta trolla. Hon och hennes syskon kom till Sverige när de var rätt små. Mitt intryck också är att flesta kurder i Sverige har en ganska sympatisk hållning till PKK, vilket inte är särskilt förvånande med tanke på hur Turkiet bedrivit sin politik gentemot varenda minoritetsgrupp i landet.
Citera
2024-12-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofmedicin
Sluta trolla. Hon och hennes syskon kom till Sverige när de var rätt små. Mitt intryck också är att flesta kurder i Sverige har en ganska sympatisk hållning till PKK, vilket inte är särskilt förvånande med tanke på hur Turkiet bedrivit sin politik gentemot varenda minoritetsgrupp i landet.
Jag trollar inte Talar sanning. Så du medger att man stöttar terrorister då? Smidigt! Jätte bra hållning verkligen. Sympatiserar med TERRORISTER. Skrev en era men helt ärligt talat så är du förblindad att det inte ens är värt. Säger bara åk till Turkiet och intervjua kurder så får vi se vad som är egentligt. Iallafall. God fortsättning med stöttandet av terroristerna :’)
Senast redigerad av LilaTulpanen 2024-12-18 kl. 11:54.
Citera
2024-12-18, 16:39
Medlem
Kan någon vänlig själ lägga upp FUP (gärna på gofile) och bild på GM igen?
Emottages tacksamt.
Citera
2025-01-04, 01:19
Medlem
Är det någon som har FUP?
Citera
2025-01-04, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kan någon vänlig själ lägga upp FUP (gärna på gofile) och bild på GM igen?
Emottages tacksamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnokampen
Är det någon som har FUP?

https://fup.link/tr/uppsala/b-9934-23
Citera
2025-01-28, 13:10
Medlem
Dokumentärserie på SR som tar upp knarkaren/ fegisen/ skådisen (som spelar att hon inte minns något) Zeynep/ Kleos fall.

Nån som jobbar på rättspsyk kan väl skriva i tråden när/ om/ var denna 🤡 får permis eller skrivs ut på prov tack.
Citera
2025-01-28, 16:38
Medlem
Denna människa är bland de sjukaste jag har läst om.
Sjukligt sjuk och våldsam. Ljuger.
Borde spärras in för livet, blir aldrig normal.

Men är det en hon, han eller hen? Verkar inte särskilt kvinnlig och är gänglig med stora fötter.
Verkar stark trots att hon är smal.
Citera
2025-01-28, 22:20
Medlem
Vilka vansinnigt fula och konstiga tatueringar hen har på handen och fingrarna (åtminstone den ena handen). Verkar som hen gjort dem själv.

Men mest slående är väl att hon har 'Love conquers all' tatuerat vid midjan/magen.
Citera
2025-02-22, 14:08
Medlem
Braxarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bafralis
Du skriver: "Men man undrar ju en del kring vad för roll den här georgio rastapopulos som hon bott hos har haft egentligen, tycker det är lite märkligt att de inte ställer några frågor alls om det i förhören med honom, speciellt när han försöker skydda henne i sitt första förhör..."
Alltså kvarstår frågorna: Vilka frågor ska ställas?! Vilken roll tror du han kan ha haft?! Du skrev inte ett smack om "vilken roll han har haft i hennes liv", såklart!! Men även om du hade skrivit det och klargjort från första början...vilka frågor ska ställas?! Om vilken roll i hennes liv? Du är definitivt en besserwisser utan erfarenhet...hade du haft erfarenhet hade du bara förklarat vad du menar. Vad är det du är ute efter ..."speciellt när han försöker skydda henne i sitt första förhör..."?! Du påstår saker, insinuerar ännu mer, hur "försöker han skydda henne"?! Det finns inget att skydda, hon utförde en förkastlig handling. Punkt slut. Kvinnan är psykiskt störd. Hade dom vetat vad dom gör i Gestapo huset (psykakuten) hade dom stabiliserat henne långt innan. Men dom leker proffs, ingen av dom sitter inne och inte en enda fråga ställdes beträffande "vilken roll de haft i hennes liv", men det nämner du inget om...

Här kommer ditt efterlängtade svar, kommer inte att sätta mig in i FUPen igen, men baserat på dina frågor så behövs det nog inte heller eftersom att svaren är ganska självklara; Frågorna som ska ställas är ju de som kan fastställa vilken roll han har haft såklart, hur deras relation ser ut tex. Vad jag tror är väl oväsentligt, eftersom jag redan påtalat att detta är okänd information för oss. Ingen kan ju på förhand veta exakt vilka frågor som bör ställas, det blir ju beroende på utredningens gång. Det blir lite svårt att på ett textforum se till att folk som du inte missförstår vad man skriver när ni gör egna fantasitolkningar om saker man inte har skrivit. Jag insinuerar ingenting, jag menar endast det jag skriver, varken mer eller mindre. Att det inte finns något att skydda är ju bara din tolkning, han har antagligen en annan tolkning, alla människor tänker inte som du. Nu var det länge sedan jag läste FUPen, men nog minns jag att en stor del av utredningen handlade om hennes kontakt med vården, så det har de ju frågat en massa om. Jag funderar nog mest kring om du ens har läst hela FUPen och alla förhör, och om du vet hur en FUP om mord brukar se ut?
Citera
2025-05-17, 18:16
Medlem
Någon som sitter med fungerande fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här