2024-01-01, 19:12
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag är kluven gällande situationen med Bergvall. Det känns som att DIF och deras ledning tar i så att de nästan skiter på sig bara för att kunna säga att man gjort den dyraste försäljningen i Allsvenskan. Samtidigt visade de på inget sätt förra säsongen att han är den guldpojken som de vill få honom till att vara genom att man höll honom bänkad i väldigt många matcher. Om man verkligen tror på killen, varför fick han så "lite" speltid som han fick förra säsongen? Vår 130-miljoners påg gavs speltid hela tiden. Och ja jag är medveten om att det skiljer två år mellan talangerna. Jag hoppas att DIF inte sätter stopp för killens drömmar genom att tvinga kvar honom på plasten och kräva ockerpriser i förhållande till vad han faktiskt presterat i Allsvenskan.
Jag har inga problem med att DIF vill ta betalt, men om man värdesätter honom så, visa det då istället för att hålla honom på bänken. Det gäller att ta väl hand om våra talanger, är rädd att utvecklingen för Bergvall snarare hämmas om han stannar kvar. Släpp han för 70-100 miljoner till typ Eintracht eller Inter, det vore nog det bästa.

Har inte orkat hänga med i alla rykten om Bergwall men för att Barca ska ha råd med Bergwall plus vfk så får man nog nästan tömma kontot eller sälja fler tv rättigheter.

En försäljning av Bergwall kan nog landa på allt från 70 till 80 miljoner. Sedan är ju La Masia och soliga Spanien alltid något som lockar en flytt från Sveriges gråa pissväder.
2024-01-01, 19:19
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Seb för att han spelade i Birmingham, men vad spelar det för roll?

Sen är "idol" att ta i, det var dom han såg som hjältar för "sitt" lag som vann ligacupen och hans idol är Zidane.
Skojar ju såklart lite men han nämner ju faktiskt Seb vid namn. Tycker bara att det är en kul grej men du verkar ju känna Bellingham och kan tillrättavisa mig.

Du kan ju läsa själv här(icke-svensk källa dessutom):
https://onefootball.com/en/news/real-madrid-star-jude-bellingham-my-idols-are-lee-bowyer-and-zinedine-zidane-38492446

Lite väl OT nu men Birmingham är absolut "hans" lag: han spenderar tio år i klubben, säljs och räddar klubben från konkurs och de är försynta nog att pensionera hans nummer 22 som tonåring.

Men nu handlade diskussionen såklart om Seb vs Albin, Bellinghamgrejen är bara en kul fotnot.
2024-01-01, 19:32
Medlem
Mamma Bergvall har bestämt att han ska gå klart skolan innan det blir tal om flytt så eftersom försäljning ändå inte är aktuell kan man ju säga en hög summa.
2024-01-01, 19:37
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Om man verkligen tror på killen, varför fick han så "lite" speltid som han fick förra säsongen? Vår 130-miljoners påg gavs speltid hela tiden. Och ja jag är medveten om att det skiljer två år mellan talangerna.
Bergvall har lirat 1422 minuter i ligaspel som 17 åring. Vad jag kan se på transfermarkt verkar det som att Larsson hade spelat 0 minuter vid samma ålder.
2024-01-01, 19:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Har inte orkat hänga med i alla rykten om Bergwall men för att Barca ska ha råd med Bergwall plus vfk så får man nog nästan tömma kontot eller sälja fler tv rättigheter.

En försäljning av Bergwall kan nog landa på allt från 70 till 80 miljoner. Sedan är ju La Masia och soliga Spanien alltid något som lockar en flytt från Sveriges gråa pissväder.

Jag har riktigt dålig koll på Barcas ekonomi. Läste senast idag att de var beredda att buda 500 miljoner SEK för nån brasse (nu hittar jag inte den nyheten bara för det) men många skriver att de inte har pengar etc. Tycker det är svårt att få grepp om deras situation.

Självklart är 44 miljoner ett skambud med tanke på att han är en av Sveriges största talanger just nu och besitter väldigt spännande potential men precis som Fredrik29 skriver så är det storhetsvansinne från DIF att kräva 170 miljoner kr för honom i dagsläget. Det är liksom vad Bardghji var värd innan han gjorde mål mot United och då hade han dessutom stänkt in massvis med bollar för FCK i Superligaen. Bergvall, har gjort 1 cupmål (?), en eller två allsvenska mål och en snurrfint mot Häcken. Krävs lite mer än så för att gå för 170 miljoner även om jag också vill se honom gå för stora pengar. Han får gärna gå för mer än 130-miljoners pågen så länge DIF inte förstör hans talang och tvingar kvar honom på plastmattan en eller två säsonger till där han samtidigt blir bänkad. Vårda en sådan talang DIF!
2024-01-01, 19:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Mamma Bergvall har bestämt att han ska gå klart skolan innan det blir tal om flytt så eftersom försäljning ändå inte är aktuell kan man ju säga en hög summa.

Det är nog bäst att passa på innan spelaren drar ett korsband och pengabingen får hjul och rullar iväg.

Böcker kan man läsa senare i livet eller mellan träningarna.

Chansen att få träna i en superhäftig miljö är få förunnat ...
2024-01-01, 19:51
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Kunde aik få 5 miljoner för Billy så får dif lätt 170 miljoner för tredjevalet på mittfältet om man ska använda simpel Teu logik.

Är ju iofs oklokt att jämföra summor för olika situationer. Billy: utgående kontrakt på en 23-åring som är truppspelare ish i Hertha.
Bergvall: Påläggskalv som ska säljas för 3-4x transfersumman alternativt vara en spelare vars talang pengar inte kan köpa(typ Pedri och dyl) i en klubb som Barca eller Inter.

Hade AIK velat göra cash på Billy hade man behövt sälja honom yngre osv. Bergvall är ju bara dyr sålänge han är ung och lovande. Sen verkar han inte vara fullt så dyr som Super Bosse lovat men men. Nu har både Barca och Inter ganska kämpigt ekonomiskt men finns ju absolut klubbar som är redo att betala det som de anser att han är värd. Är väl där någonstans det glappar mellan spekulanterna och DIF.
2024-01-01, 19:53
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Det är också ett jävligt konstigt tankesätt om man har ambitioner på att bli en professionell fotbollsspelare på internationell nivå. Man kan väl plugga klart utomlands motsvarande svensk gymnasienivå? Däremot ska familjen Bergvall och Lucas själv ha respekt för att man trots allt värdesätter utbildning och att man vill vara försiktiga och ta det långsamt. Samtidigt känner man, är man en talang av hans dignitet blir det konstigt att prata i termer om att "gå färdigt gymnasiet". Låter som en jävla semi-professionell hockeylirare snarare än att vara Sveriges största fotbollstalang med några av världens största klubbar efter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Bergvall har lirat 1422 minuter i ligaspel som 17 åring. Vad jag kan se på transfermarkt verkar det som att Larsson hade spelat 0 minuter vid samma ålder.

Visst men å andra sidan hade Larsson gjort så mycket mer när han väl gick för den summan det talas om. Då hade han redan dominerat på EL-nivå och haft lekstuga med Union Berlin på bortaplan, som då gick väldigt starkt i Bundesliga. Bergvall sitter på mycket potential men har inte visat upp sig på den nivån för att vara värd 170 miljoner som DIF sägs kräva.
2024-01-01, 20:03
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag är kluven gällande situationen med Bergvall. Det känns som att DIF och deras ledning tar i så att de nästan skiter på sig bara för att kunna säga att man gjort den dyraste försäljningen i Allsvenskan. Samtidigt visade de på inget sätt förra säsongen att han är den guldpojken som de vill få honom till att vara genom att man höll honom bänkad i väldigt många matcher. Om man verkligen tror på killen, varför fick han så "lite" speltid som han fick förra säsongen? Vår 130-miljoners påg gavs speltid hela tiden. Och ja jag är medveten om att det skiljer två år mellan talangerna. Jag hoppas att DIF inte sätter stopp för killens drömmar genom att tvinga kvar honom på plasten och kräva ockerpriser i förhållande till vad han faktiskt presterat i Allsvenskan.
Jag har inga problem med att DIF vill ta betalt, men om man värdesätter honom så, visa det då istället för att hålla honom på bänken. Det gäller att ta väl hand om våra talanger, är rädd att utvecklingen för Bergvall snarare hämmas om han stannar kvar. Släpp han för 70-100 miljoner till typ Eintracht eller Inter, det vore nog det bästa.

Alla har såklart rätt till sin syn men vi kan ju hålla oss lite till verkligheten samtidigt.

Om vi börjar med speltiden han gavs förra säsongen så var det kommunicerat redan när BP-spelarna köptes att vi räknade med att det skulle ta dem c:a sex månader bara för att acklimatisera sig till den ökade träningsmängden. Bergvall svarade bättre än förväntan på den ökade träningen och gavs speltid redan under våren.

Runt mitten på sommaren när han planenligt skulle varit fysiskt redo åkte han på en mindre skada som krävde ett enklare ingrepp. Han var borta fyra omgångar före han stegrades upp i tre matcher och spelade därefter sista fem omgångarna från start till slut. 25 framträdanden och knappt 1000 spelminuter i sin debutsäsong som 17-åring.

Som du själv skriver är han två årgångar yngre än Hugo om det är han som Lucas ska benchas mot.

Trodde inte MFF på Hugo när man inte spelade honom från start 2021? Satt han ens på bänken då? Hade kanske varit bättre att skeppa honom till Eintracht för att inte hemma hans utveckling?

Ta av dig supporterglajjerna (gäller många i denna fråga) och fråga dig hur du resonerat om det var er spelare. Finns absolut ingen i DIF som inte är övertygad om att han just det du tillskriver honom, guldpojken.

Särskilt inte efter att ha haft förmånen att följa honom senaste året. Även fotbollsförbundet verkar tycka att han gjort något bra då han blev uttagen som yngst av samtliga i U21-truppen och nu till januariturnén.

Vad gäller priset har jag ingen aning om han kommer gå för 90, 130 eller 170. Anser marknaden att han har mer att visa före de summorna ligger på bordet så behåller vi honom. Är som sagt 2025 han ska vara ordinarie om han ska takta jämt med Hugo. Vi har tid, och numera även pengar, att vänta.
2024-01-01, 20:21
Medlem
catos avatar
Trodde Diffen lärt sig nåt av stjärnvärvningen av Erik Berg, nu kommer en skadebenägen åldring in igen. Undrar hur många matcher han kommer att spela 2024.. känns som han passerat bäst före datumet med många år.
2024-01-01, 20:32
Medlem
cokehyenas avatar
170 MILJONER!!!

HELVETE vilken fucking klass!
2024-01-01, 20:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Celina klar in och Kimpioka ut. Är du fortsatt trygg med truppbygget?
Ett steg i helt rätt riktning iaf men mycket kvar att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in