2024-03-07, 10:22
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Så är det ju, men i typ alla de fallen var det ju naivt att tro det från början.

Framförallt när majoritet av spelarna skulle spela på andra positioner än sina vanliga och hade inte bevisat sig hålla bra allsvensk klass på sina primära positioner till att börja med.
Fast Mikkelsen var mycket väl sedd i Norge, men fick inte spela på sin bästa position, Vagic var uttagen till landslaget, Tekie och Nalic sågs som en bra spelare och har visat sig hålla bra allsvensk klass tidigare och har fått spela på sina positioner. Nalic kom skadad vilket man kan ha synpunkter på. Travally likaså skadad, svårt att säga hans egentliga klass. Pinas var bra till att börja med.

Summa summarum, det var nog inte många som trodde att de inte skulle prestera, lätt att göra efterkonstruktioner.

Det sagt så är den stora katastrofen vänsterbacken där vi har Kralj som känns som en obegriplig värvning i ett lag som spelar fyrbackslinje, Llinares som inte heller håller måttet och nu Pinas som blir sämre och sämre, och dessutom Strand som inte är kass, men inte riktigt håller måttet när vi ska föra spelet. Han är okej i derbyn och matcher mot bättre motstånd märkligt nog. Där borde vi skeppa tre spelare och köpa in en ny omgående.
2024-03-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Fast Mikkelsen var mycket väl sedd i Norge, men fick inte spela på sin bästa position, Vagic var uttagen till landslaget, Tekie och Nalic sågs som en bra spelare och har visat sig hålla bra allsvensk klass tidigare och har fått spela på sina positioner. Nalic kom skadad vilket man kan ha synpunkter på. Travally likaså skadad, svårt att säga hans egentliga klass. Pinas var bra till att börja med.

Summa summarum, det var nog inte många som trodde att de inte skulle prestera, lätt att göra efterkonstruktioner.

Det sagt så är den stora katastrofen vänsterbacken där vi har Kralj som känns som en obegriplig värvning i ett lag som spelar fyrbackslinje, Llinares som inte heller håller måttet och nu Pinas som blir sämre och sämre, och dessutom Strand som inte är kass, men inte riktigt håller måttet när vi ska föra spelet. Han är okej i derbyn och matcher mot bättre motstånd märkligt nog. Där borde vi skeppa tre spelare och köpa in en ny omgående.

Tar vi Vagic, Nalic, Mikkelsen och att Pinas skulle ta klivet ut till vänster, så var samtliga ifrågasatta av egentligen alla utom hammarbyare själva som många menade att det var en agenda från media och att det skulle gå hur bra som helst. Ifrågasättandet gällde ju främst att alla skulle spela ur position och inte fyllde behoven i truppen som efterlämnades av klasspelarna Jeahze, Bojanic, Ludwigson och till viss del Berisha även om han inte kom upp i önskad nivå.

Det är bara kolla vad jag och alla skrev vid den tiden om att alla de spelarna skulle in och att alla skulle spela på fel positioner. Det var en ganska genomgående kritisk ton till det, från alla utom er själva. Så att det är efterhandskonstruktioner har du helt rätt i, men den är nästan uteslutande från hammarbyare själva.

Gällande Tekie så var nästan alla inklusive jag, säkra på att han skulle hålla bättre klass.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-03-07 kl. 11:10.
2024-03-07, 11:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Tar vi Vagic, Nalic, Mikkelsen och att Pinas skulle ta klivet ut till vänster, så var samtliga ifrågasatta av egentligen alla utom hammarbyare själva som många menade att det var en agenda från media och att det skulle gå hur bra som helst. Ifrågasättandet gällde ju främst att alla skulle spela ur position och inte fyllde behoven i truppen som efterlämnades av klasspelarna Jeahze, Bojanic, Ludwigson och till viss del Berisha även om han inte kom upp i önskad nivå.

Det är bara kolla vad jag och alla skrev vid den tiden om att alla de spelarna skulle in och att alla skulle spela på fel positioner. Det var en ganska genomgående kritisk ton till det, från alla utom er själva. Så att det är efterhandskonstruktioner har du helt rätt i, men den är nästan uteslutande från hammarbyare själva.

Gällande Tekie så var nästan alla inklusive jag, säkra på att han skulle hålla bättre klass.
Att motståndarlag sågar värvningar görs ju i 99% av fallen så det tycker jag man kan bortse ifrån. Malmöfans som såklart sågar Vagic och Nalic etc. Men de hade sågat Hugo Larsson om han gått över också, det kan du vara säker på.
2024-03-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Att motståndarlag sågar värvningar görs ju i 99% av fallen så det tycker jag man kan bortse ifrån. Malmöfans som såklart sågar Vagic och Nalic etc. Men de hade sågat Hugo Larsson om han gått över också, det kan du vara säker på.
Det tycker jag absolut inte så länge analysen är väl underbyggd. Att ersätta allsvenska toppspelare med breddvärvningar som dessutom skulle lära sig spela i nya positioner blev inte lyckat och det såg alla utom majoritet av hammarbyarna från första början.

Rör det sig däremot om slentriansågningar som att ”han suger” ”vi ville ändå inte ha honom” så är det ju trams såklart.
2024-03-07, 12:15
Medlem
mishimas avatar
Om det inte hade varit för osäkerheten efter långtidsskadan hade jag gärna behållit Nalic. Utifrån Hammarbyperspektiv en billig chansvärvning som hade kunnat gå väl. Går inte att kalla flopp riktigt.

Vagic var nog lite dyrare och lite mer obegriplig. Tror dock inte att ni ska ge upp honom. Bra skolad, men är lite svår att hitta bästa positionen för. Lite väl generell.
2024-03-07, 12:33
Medlem
eternussermos avatar
Ja, Vagic är inte lastgammal och Nalic en chansning som sagt, var inte klappusel när han spelade men hade mer i sig tror jag. Däremot vill man ju ha bättre träff på spelarna om man vill kämpa i toppen.
2024-03-07, 13:28
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om det inte hade varit för osäkerheten efter långtidsskadan hade jag gärna behållit Nalic. Utifrån Hammarbyperspektiv en billig chansvärvning som hade kunnat gå väl. Går inte att kalla flopp riktigt.

Vagic var nog lite dyrare och lite mer obegriplig. Tror dock inte att ni ska ge upp honom. Bra skolad, men är lite svår att hitta bästa positionen/rollen för. Lite väl generell.

Tycker att Vagic gjort det rätt bra som mittback nu, ska bli kul att se hur det spelar ut över säsongen.
2024-03-08, 11:04
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Leo Walta klar för Sirius. Någon som sett honom mer än mig och kan berätta lite om vad han är för spelare?
2024-03-08, 13:46
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Leo Walta klar för Sirius. Någon som sett honom mer än mig och kan berätta lite om vad han är för spelare?
Med cirka 100% sannolikhet så är det jag som har sett flest matcher med honom av dom som skriver här.
Rivig tvåvägsmittfältare, kvick, väldigt bra skott, driver boll bra. Inte världens bästa passningsspelare. Ibland lite väl egoistisk. I Mjällby var hans jobb primärt offensivt men han jobbade ändå väldigt bra defensivt. Ettrigt rivjärn i defensiven.

Han kom in som efterträdare till Otto Rosengren, av det man såg av honom så såg det ut som att han borde varit en perfekt ersättare, men trots det så funkade spelet klart sämre. Gissar att det berodde på att Otto spelade mer på lagets styrkor, snabba vändningar, snabba passningar, rakt på mål. Medans med Leo så gick bollen lite långsammare vilket gav motståndarna mer tid att samla sig.
2024-03-08, 14:38
Medlem
bananjuices avatar
Vad fan kan inte Bodö ta ett nej! Fattar att det är stressigt när man krängt av andrasorteringen till djurgården men kom igen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RGJdaa/hammarby-har-fatt-nytt-bud-pa-august-mikkelsen-allsvenskan
2024-03-08, 15:38
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Vad fan kan inte Bodö ta ett nej! Fattar att det är stressigt när man krängt av andrasorteringen till djurgården men kom igen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RGJdaa/hammarby-har-fatt-nytt-bud-pa-august-mikkelsen-allsvenskan

Lite som djurgårdaren Doumbouya när han är med tjejer? garvböl. Bodø kommer snart värva honom. Det är andra gången norsk klubb hjälper er tjäna pengar på era dyra felinvesteringar/floppar Bara tacka och ta emot och sluta klaga.
2024-03-08, 16:13
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Många som skriker efter en sexa till Bajen, men tycker det skriker både okunnighet och viskar nästan någon form av propaganda mot Hammarby som förening.

Hammar, Tekie, Johansson, Vagic och Demirol kan spela där och hålla bra allsvensk klass. Skulle ingen av de vara tillgänglig kan man säkert spela Pinas där och räkna med att han håller lika hög klass som han gör både som mitt och vänsterback. Och i annat fall kan man med enkelhet flytta upp någon från HTFF.

Det är hur lugnt som helst.
Årets roligaste inlägg Ingen av de spelarna du nämner tar en tröja för att spela sexa i ett lag med toppaspirationer. Hammar är ju rolig. Nästan större diskrepans mellan ego och förmåga än JG. Alper Demirol har ju en lockande spelstil som sexa men själva prestationerna räcker inte hela vägen fram. Om man ska spela ish 4231 med Besara som en av två sexor bör partnern sticka ut på defensiva spiders. Men spela Hammar så mycket som möjligt så blir jag superglad . HTFF är ju inte heller Tobbe Trollkarls hatt, man kan inte dra fram spelare från tomma intet. Om denna supersexa hade funnits där hade han redan blivit forslad till A-laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in