• 1
  • 2
2024-08-28, 20:58
Medlem
flaess avatar
Biljett införskaffad till konserterna i Uppsala! Hoppas att Jesper Strömblad står på scen med The Halo Effect, samt att så många smartphonezombies som möjligt håller sig borta från Amon Amarths konsert!

När jag såg Amon Amarth på Gefle Metal Festival förra året så var det nedslående att se alla dessa arma själar som istället för att röja loss och fascineras av den grymma scenshowen valde att få sitt likes-begär på "sociala" medier tillfredsställt. Det var en veritabel vägg av mobiltelefoner framför scenen! Stackars Johan Hegg såg väldigt besvärad ut. Jag och mina vänner blev så arga att vi gick därifrån och dränkte sorgerna i alkohol.

Nåväl, vädret ser strålande ut imorgon, så förutsättningarna för en kväll "In The Name Of Metal" är ypperliga!
Citera
2024-08-29, 18:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
• 28 aug: Umeå | Skeppsbron

Den konserten var ganska så kanon, må jag säga. Några ting hade dock kunnat finslipas. Spelglädjen bland medlemmarna såg jag ingenting av, de tittade knappt på varandra.
Citera
2024-08-29, 23:28
Moderator
Psilosophers avatar
Rätt fräsigt på Fyrishov, tjuvlyssnade utanför. De rullade ut tillräckligt med bas för att bryggan jag satt på skulle självsvänga. Hamnade i trans en stund, apflummigt faktiskt. Kul överaskning på kvällspromenaden
Citera
2024-09-01, 17:55
Medlem
BSKGMs avatar
Riktigt bra spelningar av både Halo Effect och Amon Amarth! Kul att se Halo för första gången. Jag uppskattar Amon Amarth nästan mer live än på platta, riktigt bra scenshower, så ställde mig lite längre bak. Såg dem live för första gången 2013 och fan vad de har utvecklats livemässigt sedan dess.
Citera
2024-09-01, 20:45
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Biljett införskaffad till konserterna i Uppsala! Hoppas att Jesper Strömblad står på scen med The Halo Effect, samt att så många smartphonezombies som möjligt håller sig borta från Amon Amarths konsert!

När jag såg Amon Amarth på Gefle Metal Festival förra året så var det nedslående att se alla dessa arma själar som istället för att röja loss och fascineras av den grymma scenshowen valde att få sitt likes-begär på "sociala" medier tillfredsställt. Det var en veritabel vägg av mobiltelefoner framför scenen! Stackars Johan Hegg såg väldigt besvärad ut. Jag och mina vänner blev så arga att vi gick därifrån och dränkte sorgerna i alkohol.

Nåväl, vädret ser strålande ut imorgon, så förutsättningarna för en kväll "In The Name Of Metal" är ypperliga!
Fantastisk kväll i Uppsala! Alla banden levererade med den äran. Det här var tredje gången jag såg Amon Amarth, första gången var på Getaway Rock Festival 2012. Då var scenshowen betydligt mer beskedlig. Fredagens konsert var definitivt den bästa, och bandet föreföll njuta av att befinna sig i "vikingalandet" Uppland.

Blev lite orolig när det började regna precis när jag äntrade området, men det ordnade upp sig hastigt. Det var åskoväder i mina hemtrakter i norra Uppland såväl som söderut fick jag reda på dagen efter, så passande nog skonade metalgudarna/asagudarna Uppsala den här gången.
Senast redigerad av flaes 2024-09-01 kl. 20:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in