2023-12-06, 20:12
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Kan inte USA och NATO hjälpa oss mot gängen istället?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4xVJp/nato-om-valdsvagen-kan-hjalpa-svensk-polis

KEFLAVIK. Regeringen vill kalla in Försvarsmakten mot gängvåldet.

Nu öppnar även Nato för att hjälpa svenska myndigheter att spåra och hitta hjärnorna bakom sprängdåden.

– Skulle frågan dyka upp är Natocentret villiga att hjälpa svensk polis, säger Natos staff officer Raffe Thein till Aftonbladet.

Varför har inte regeringen/polisen tackat ja?
Om det skulle ske, mindre troligt för några dagar sedan men betydligt troligare scenario idag efter avtalet så krävs ingen större fantasi för att fundera hur "roliga" dina framtida besök i matbutiken blir efter några räder med insparkade dörrar i utanförskapsområdena. Det lär knappast påverka integrationen på något lysande sätt eller vanligt folks säkerhet annat än negativt.
Citera
2023-12-06, 20:15
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du kan mao inte gå i svaromål utan häver ur dig trams och oförskämdheter. Det tar verkligen andan ur diskussionen. Föreslår att du går i terapi för ditt rysshat, du verkar inte må bra.

Jag hatar alla som startar krig mot fredliga grannländer. Finns ingen medicin mot det. Jag tänker inte bli en ryssfitta som du. Du älskar Ryssland men kan inte säga VARFÖR.

Förövrigt mår jag jävligt bra nu när jag vet att vi har Nato som backar upp oss.
Citera
2023-12-06, 20:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag har inte den kanalen men du kan säkert trolla fram ett youtube-clip med översättning som förklarar varför man ska svepa bort Stockholm. Jag väntar.

Du behöver inte vänta länge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQ9dBb/hotet-i-rysk-tv-karnvapenvag-kan-svepa-bort-stockholm
Citera
2023-12-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, naturligtvis skulle vi det. Vi har skonats de senaste 200 åren.
Det är ungefär lika korkat som att säga att du har åkt bil 200 mil utan bilbälte och att du fortfarande inte krockat så det kommer aldrig att hända något. Det är skönt att vi till skillnad i det här landet har lite folk med vett som kan väga risk på ett mer evidensbaserat sätt. Ryssland har inte varit så här aggressivt på mycket länge. Tack och lov gjorde våra gemensamma ansträngningar att vi tillfälligt motade Oleg i grind men då inte ens allmän mobilisering råder i Ryssland ännu så är sitiationen mycket oberäkenlig. Sverige är särskilt utsatt oavsett om vi är med i Nato eller inte med tanke på vårt strategiska läge i Östersjön.
Citera
2023-12-06, 20:19
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag hatar alla som startar krig mot fredliga grannländer. Finns ingen medicin mot det. Jag tänker inte bli en ryssfitta som du. Du älskar Ryssland men kan inte säga VARFÖR.

Förövrigt mår jag jävligt bra nu när jag vet att vi har Nato som backar upp oss.
Skönt att någon är trygg med Nato/Pålle som gjort oss till ett bombmål. När du växer upp kanske du får lära dig om kärlek, historia och geografi. Lycka till med det.
Citera
2023-12-06, 20:23
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du behöver inte vänta länge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQ9dBb/hotet-i-rysk-tv-karnvapenvag-kan-svepa-bort-stockholm
En låst artikel. Tack för din ovärderliga hjälp.
Citera
2023-12-06, 20:24
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Skönt att någon är trygg med Nato/Pålle som gjort oss till ett bombmål. När du växer upp kanske du får lära dig om kärlek, historia och geografi. Lycka till med det.

Se där är du igen, vem hotar Sverige för att vi samarbetar med Nato??

Kan ju inte vara Ryssland för du har sagt att dom inte hotar Sverige!!

Varför detta intresse att hota Sverige, ni har ju nato landet Finland som närmsta granne. Dom skickar ni araber på.

Aj Aj Aj humanitära stormakten Ryssland skickar araber på cykel mitt i vintern. Vidrigt.
Citera
2023-12-06, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FactSHEKKER
Undrar om dom gör en Irak i repris fast i Svenska förorter i framtiden.
Eller så blir det som i Irak och Syrien, ständiga terrorattentat mot baserna av våra kära invånare.
De kommer inte att offra manskap för att rädda Sveriges situation. Det vore som att ge sig in i Gaza med kippa på.
Citera
2023-12-06, 20:25
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
"Förloraralliansen Nato", vilken är vinnaralliansen?
Det är den alliansfria neutrala alliansen. Den vi tillhörde innan den korrupta judeköpta riksdagen började oja sig.
Citera
2023-12-06, 20:26
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Hade det varit bättre att vara Putin-cuck??

Ingen har väl någonsin trott att Sverige skulle upplåta sina regementen och flygbaser åt Rysslands krigsmakt? Istället gör vi det åt USA, vars krigande i MÖ fyllt våra förorter med flyktingar...
Citera
2023-12-06, 20:27
Medlem
Att Svenska Freds-kärringar och kommunister är motståndare visar med all tydlighet att detta
är ett utomordentligt bra avtal för Sverige.
Citera
2023-12-06, 20:28
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ingen har väl någonsin trott att Sverige skulle upplåta sina regementen och flygbaser åt Rysslands krigsmakt? Istället gör vi det åt USA, vars krigande i MÖ fyllt våra förorter med flyktingar...

Så du menar du att Rysslands krigande inte genererat flyktingar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in