Citat:
Ursprungligen postat av
PhantomHoe
Tjena!
Sverige måste vara ett väldigt unikt land där status inte är direkt kopplat till mannens pengar. Eftersom vi har ett brutalt skattetryck tjänar inte höginkomsttagare något speciellt och rent netto så skiljer det sig inte något astronomiskt på knegaren och den högutbildade, och därav borde pengar och status skiljas då "ingen" är speciellt rik i Sverige. Men ändå uppfattar jag det som att knegeraren ratas på den sexuella marknaden när han egentligen inte borde det, rent ekonomiskt.
Väljer att ignorera och inte jämföra entreprenörer och stora arvtagare här i min analys då de uppenbart har mycket pengar och har hög status.
Hur mycket hjälper en seriös utbildning som läkare, civilingenjör och jurist i ett rankas högre på den sexuella marknaden? Rent krasst så borde det inte vara så mycket med tanke på att kvinnor också utbildar sig i stor utsträckning samt att som nämnt innan så tjänar man inte speciellt mycket mer än rörmokaren.
Pratar nu inte om att skaffa sig en medelmåttlig partner utan att kunna ligga regelbundet med objektivt attraktiva kvinnor, hur mycket hjälper en utbildning i dagens Sverige här? Och om det hjälper, varför hjälper det ur ett icke-ekonomisk perspektiv?
PH.
Kvinnor gillar generellt skarpa och kvicka män med ett sinne för humor. Och män som inte är socialt efterblivna och som kan föra sig i sociala sammanhang. Många välutbildade som jag träffat är väldigt intelligenta men oftast inte så skarpa och kvicka eller speciellt roliga. Och ofta är de rätt kassa på att föra sig socialt.
Men visst, många kvinnor är rätt dumma i huvet och kan nog lätt lura sig själva att en man med högre utbildning automatiskt är skarp och kvick och rolig. Så det kan säkert vara en fördel med högre utbildning för att få ligga, i alla fall med vissa typer av kvinnor.
Men i det stora hela så ska man utbilda sig för sin egen skull, inte för att det potentiellt leder till att man får ligga mer. Vill man ligga mer får man slipa på andra egenskaper.