2023-12-05, 00:00
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är det fortfarande så att en kvinnas vittnesmål räkans som hälften så mycket värt som mannens där borta? Är det hans uppgift att bevisa att det hänt, eller hennes uppgift att bevisa att det inte hänt?

Du får nog dubbelkolla det där med Solna tingsrätt.
De har bäst koll på det haha
Citera
2023-12-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nog så det slutar. Läste nyss i norsk press och tydligtvis krävs det bevis på att damen skall ha varit otrogen, helst vittnen. Så att "babbla på" att hon har varit otrogen skall tydligtvis inte räcka till fällande dom. Detta då i Dubai.

Så, vad baserar ex-mannen detta på ?

(hö-hö, nu blev det lite galet. Trodde du skrev att "olydiga turister kastas ut av landet")
Det är kvinnan som behöver 4 vittnen som intygar att hon inte varit otrogen, en man kan påstå vad han vill utan det minsta bevis, hans ord är tillräckligt
Citera
2023-12-05, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det står ju i länken några trådar upp at hon är gift med en iransk man.
Sa ja gifta, annars hade mannen inte kunnat anmäla henne.
En man kan alltid anmäla en kvinna, antingen de är gifta eller ej, som ogift får du inte ha sexuella kontakter med män överhuvudtaget
Citera
2023-12-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Som svensk anser jag att hon bör straffas enligt sharia!

Enligt koranen är En kvinnas berättelse endast värd hälften av vad en man. Så länge hon inte har två andra kvinnor eller en man som kan gå i god för henne. Samt bekräfta att hon inte är en hora så ska hon stenas tills döds precis som Profeten Mohammed (frid varde med honom) och Allah vill.
Du har fel, hon måste ha 4 manliga vittnen som intygar att hon inte är skyldig, kvinnliga vittnen gäller inte
Citera
2023-12-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Mm jag fattar och jag menade inte alla, utan de många misogyna som är nöjda med att hon straffas för ”otrohet”. Det finns ingen politisk tanke i inläggen mer än att ”en slampa som ligger med en blatte är otrogen mot det svenska folket och skall straffas enligt sharia”. Dessa har exakt samma tankesätt som de förhatliga islamisterna.

Vi i väst har vår filosofi. Här får kvinnorna knulla runt hur de vill med män av olika hudfärg utan att vi som samhälle dömer dem för det. Tycker man dessa ska tänka på sin heder och ”renhet” kan man likväl bli islamist.
Knulla runt kan du göra med så många du vill så länge du bor i ett fritt land och undviker att knulla med invandrade muslimer, när tjejer fattat det så blir det mindre problem. Själv för 40 år sedan så försökte en muslim ragga med mig i Stockholm och jag förklarade för honom att lika barn leka bäst och att jag ville inte ha något med islam att göra och deras syn på kvinnan, givetvis kallade han mig rasist, jag svarade, du kan kalla mig vad du vill men det förändrar inte verkligheten av din religions syn på kvinnan och min åsikt om det
Citera
2023-12-05, 02:02
Medlem
Jag hatar den där mannen!!! Jävla mannen!!!
Jag hoppas nu på att mannen får cancer i lem nu...

Anmäla henne ??? Fastän de har gjort slut.... Löjligt mannen!!!
Senast redigerad av Dofstom 2023-12-05 kl. 02:05.
Citera
2023-12-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Nej, de flesta terrordåd i Europa begås av högernationalister, så varför skulle dessa åtgärder vara islamofobiska?
Högernationalister? Tror du är helt bakom flötet, det är vänsternationalister. Du har inte läst mycket historia inte, sossarna i Sverige på 70 talet kallade ETA för frihetskämpar och det var medans högern regerade i Spanien, sedan ska vi inte glömma IRA, Baader Meinhof och röda brigaden i Italien, alla vänsterextremister
Citera
2023-12-05, 02:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är det fortfarande så att en kvinnas vittnesmål räkans som hälften så mycket värt som mannens där borta? Är det hans uppgift att bevisa att det hänt, eller hennes uppgift att bevisa att det inte hänt?

I Sverige är istället en kvinnas vittnesmål värt dubbelt så mycket som en mans vilket vi har kunnat se i en rad rättsfall de senaste åren. Skönt faktiskt att det finns lite jämvikt där borta i Dubai.

Har det framkommit vad hennes otrohet gått ut på? Har hon hållit på med andra karlar bakom ryggen på sin make? Har hon brutit sina äktenskapliga löften?

Normalt sett är det väl dessutom väldigt få människor som hyllar otrohet?

Man kan bara hoppas på ett rättvist straff för kvinnan från Danmark , Dubai ser helt uppenbart inte med blida ögon på otrohet. Det kan vi nog enas om?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-12-05 kl. 02:36. Anledning: Tillägg
Citera
2023-12-05, 02:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Jag hatar den där mannen!!! Jävla mannen!!!
Jag hoppas nu på att mannen får cancer i lem nu...

Anmäla henne ??? Fastän de har gjort slut.... Löjligt mannen!!!

Varför skulle inte han kunna anmäla henne? Kvinnor anmäler män för allt möjligt långt efter att de påstådda händelserna ägt rum. Han har rätt att anmäla vad han vill om han känner sig kränkt, illa behandlad och smutskastad. Det är inte upp till dig att döma honom..

Jag läste förövrigt i dansk media att han inte har fått tillbaka sina ägodelar som finns i Danmark. Ingen rök utan eld.
Citera
2023-12-05, 03:18
Medlem
Borde vara flygförbud till det landet. Har ju varit snack i evigheter om nordiska lycksökande kvinnor som reser dit för att försöka bli modeller och som slutar med att de passas runt och gruppknullas av shejker och deras vidriga bihang. Muslimska länder skyddar män inte kvinnor.

Hade jag varit kvinna hade jag passat mig jävligt noga för samvaro med muslimer öht. Skapligt ironiskt att vi har dessa hjon i Sverige som propagerar för islam. Snacka om att leva i lala land.

Varenda skyskrapa i Dubai är för övrigt byggd av slavar. De importerar arbetskraft från andra länder med löften om höga löner och ett bra liv. När de väl har kommit dit så konfiskeras deras pass och de drillas 10 timmar om dagen för slavlöner med prospekten om att förhoppningsvis få tillbaka passet efter att deras "kontrakt" är genomfört.

Rika män världen runt åker dit för att frossa i sina sexuellt avvikande nöjen. Googla på dubai porta potty för mer information.

Varje gång jag hör om mina rika manliga kollegors skryt om sina resor till Dubai så börjar det klia i knogarna på riktigt. Inte ett uns skam i kroppen.
Senast redigerad av Selor 2023-12-05 kl. 03:54.
Citera
2023-12-05, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför skulle inte han kunna anmäla henne? Kvinnor anmäler män för allt möjligt långt efter att de påstådda händelserna ägt rum. Han har rätt att anmäla vad han vill om han känner sig kränkt, illa behandlad och smutskastad. Det är inte upp till dig att döma honom..

Jag läste förövrigt i dansk media att han inte har fått tillbaka sina ägodelar som finns i Danmark. Ingen rök utan eld.

Idiotii!! Han borde väl be om saker och kläder tillbaka snällt!! En kalsong? Ett par strumpor? Radio? Skor? Mössa?

Män är idiotii äckligt... barnsligt... grisgubbar

Han borde tänka före än efter när det gäller saker och kläder utan nyckel till dörren!!! TÄNK FÖRE ÄN EFTER!! NYCKEL!!
NYCKEL I HAND FÖRE ÄN INGET I HAND!!

Han är såååå KLUMPIGT!! FUL GUBBE...

Jag har rätt att döma honom och visa att jag hatar honom!! Fucking Elleh bö lö mango...
Senast redigerad av Dofstom 2023-12-05 kl. 08:06.
Citera
2023-12-05, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Familjen Piltzer är tydligen kända i Danmark som diamanthandlare. De har varit föremål för en realityserie ”Diamanthandlarna” där tittarna fått följa familjens matriark och hennes fyra vackra barns relationer och öden. Särkilt uppmärksammat har dotterns Elviras relation med Iranfödde boxaren Milad Saadati varit. Relationen har valsat runt i dansk skvallerpress och varit mycket illa omtyckt av Elviras familj. I somras kraschade relationen och Elivira flyttade hem till Danmark igen från Dubai där paret varit bosatta. ”Nu är det krig” kommenterade Milad uppbrottet.

Av oklar anledning återvände Elvira till Dubai häromdagen. När Milad fick höra att hon åter befann sig i landet gick han till närmsta polisstation och anmälde henne för otrohet. Nu är hon anhållen och således anklagad för ett brott som kan innebära mycket hårt straff i landet.

https://www.expressen.se/noje/diamantdotter-forhord-anmald-for-otrohet/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2B6p6r/elvira-pitzner-haktad-i-dubai-for-aktenskapsbrott

Vad kommer att hända? Danmarks rykte i arabvärlden är ju inte det bästa.

Ett ställe som Dubai är som en koskit för flugor.
Korruption där respekt för pengar avsaknas, tror att de som är riktigt rika åker dit för att svina som de inte kan göra där hemma. För det skulle uppmärksammas och anses osmakligt.

Många tjejer attraheras mer till det ytliga än vad män gör, män använder oftast ytligheten för att få ligga. Kvinnor attraheras till det materiella förblindat, ligga och sola blir liksom några snäpp bättre om man göra det på en yach för 1 miljard även om den ligger förankrad i hamnen.
Svårt att få en människa att hålla sig borta från ett sådant ställe, är som att hålla sig ifrån heroin om man är missbrukare av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in