2023-12-03, 15:43
Medlem
SpecialOrder937s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christania
Om man som ensam tjej vill veta vilket område i Göteborg som är allra farligast att vistas på kvälls/nattetid helg, vilket är det då?

Lättare räkna upp hyfsat ”safe” områden enl min erfarenhet:

*Härlanda inkl Stockholmsg. m omnejd
*Delar av Kålltorp, förutom Munkebäckstorg
*Björkekärr
*Örgryte
*Krokslätt
*Landala utom torget
*Toltorpsdalen
*Guldheden
*Änggården
*SÖ Kungsladugård
*Ekebäck
*S Askim (INTE norra, för böfvelen)
*områdena Långedragsvägen Hästevik – T Segerstedtsg. är OK
*Påvelund
*Fiskebäck-Önnered-Åkered-Näset
*Västra Hisingen – efter raffen - -INGEN annanstans på "Svarta Ön"

Har jag glömt några?

Mina tumregler är f ö:

Tag med en kompis. Eller flera. Har du manliga vänner be dem följa. Håll dig kring ”civiliserat” folk. (tror du fattar)

*

Införskaffa Tornado Defense Spray. Används av bl a tjeckisk polis. Laglig sedan 2020.

Kolla länkarna nedan.

https://tornadodefensespray.se/

https://tornadodefensespray.se/las-mer/
Citera
2023-12-03, 16:29
Medlem
https://www.våldskartan.se/
ser man var det bor mest invandr...

jag menar var det begås mest våldsbrott, och var det är farligast.
Citera
2023-12-03, 18:03
Medlem
Man ska akta sig för Järntorget med omnejd efter 23-tiden. Stor risk att bli rånad av Erik, Kalle och Stefan som kommer i grupp och tar allt du äger samt passar på att misshandla dig. Om du har tur tillkommer även lite inslag av förnedring i form av kommentarer som ”jävla svenne” och dylikt.

Går tyvärr inte bo i Göteborg längre. Man är inte trygg någonstans efter mörkrets inbrott. Glad att jag flyttade därifrån.
Citera
2023-12-03, 18:18
Medlem
UT64s avatar
Vet inte vilket Göteborgs farligaste område är, men i tre dagars tid så har Sveriges radio stolt meddelat att Biskopsgården inte längre är särskilt utsatt. Det är numera "bara" ett riskområde. Journalisterna har mer eller mindre mangrant ställt sig upp och gjort vågen i barnslig förtjusning över detta påstående.

Det vänder! NU kommer vinsten med tusentals och åter tusentals invandrare från olika exotiska länder!
Citera
2023-12-03, 18:38
Medlem
Rent generellt - du kan röra dig fritt i alla byar, orter, städer och stadsdelar i Sverige. Generellt sker ingenting om man inte aktivt interagerar med buset, oavsett om det är a-lagaren i Torsby eller Ghettogangstern i Hammarkullen.

Ni vet alla banker, skolor, daglig verksamhet, sjukhus m.m. i olika delar av Göteborg, Stockholm eller Malmö? Vilka tror ni det är som städar där 06:00? Jo, invandrarkvinnor som tagit spårvagn eller buss 05:30. Från 20-årsåldern till 60. Finns även unga svenska tjejer i omlopp, exempelvis dagisfröknar, från 20-60 som också åker kollektivt.

Självklart händer någonting, någon gång, och det är för jävligt. Men rent generellt är det rätt säkert för de allra flesta, vi ska inte leka skrämsellekar.
Citera
2023-12-03, 19:24
Medlem
godboys avatar
Som sagts, tid på dygnet är en rätt påverkade faktor.

Efter 22 Undvik:
- Avenyn, Järntorget, Långgatorna samt på SAMTLIGA spårvagnslinjer.

Sen så ska man ju ju ha lite extra koll på hudfärgshandikappade.
Citera
2023-12-03, 20:19
Medlem
Silltunnas avatar
Som ensam tjej är man definitivt säkrare än ensam kille. Killar råkar oftare ut för våldsbrott än tjejer.
Citera
2023-12-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Brunnsparken, nordstan
Långatorna, järntorget
Slottskogen, parken bakom stora teatern

Helt klart, dessa ställen leder i statistiken och är något man bör undvika efter 20:00.
Citera
2023-12-03, 21:31
Bannlyst
Skulle gissa på Vasastan osv, bara afganer dom hänger där
Citera
2023-12-03, 22:25
Medlem
Herrcykels avatar
Avenyn är verkligen inte farligt, bott där i flera år och händer aldrig något förutom eventuellt lite fylleslagsmål… Det man ska passa sig för är mörka passager och parker där det sker mkt droghandel med skumma personer som också kan få för sig att råna folk. Men så är det ju i alla städer och inget unikt för Göteborg.
Citera
2023-12-03, 23:18
Medlem
Hur ser Brunnsbo-området ut?
Citera
2023-12-03, 23:35
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christania
Om man som ensam tjej vill veta vilket område i Göteborg som är allra farligast att vistas på kvälls/nattetid helg, vilket är det då?

När det kommer till att söka efter fara av någon destruktiv anledning att behöva skadas, är det dock Murphys lag som gäller. Oavsett var man är, vem man möter eller provocerar: inget händer. Jag har stuckit in hela huvudet i varenda getingbo jag hittat utan att bli stucken, balanserat på broars räcken för att helt plötsligt bli en prima ballerina som aldrig tappar balansen, sprungit fram och tillbaka på motorvägen i mörker och blivit missad av varenda långtradare och bil som rusar förbi. Simmat rätt ut i en sjö för att några timmar senare inse att jag befinner mig andra sidan av den, och får simma tillbaka, utan problem åt det hållet heller. Du har ett skydd som vakar över dig i vissa stunder av livet. Det är en fråga som måste besvaras före något händer. Fråga är enkel och lyder: varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in