Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Jag tror det kan bli något liknande som för mannen i Granbo. Hittades när det skulle röjas lite skog.
Låg död i två år
Publicerad 8 oktober 2013
För 15 år sedan hittades kvarlevorna efter en 25-årig man i ett bilvrak vid Granbo – två år efter att olyckan skedde.
Offer i trafikolyckor kan vara svåra att hitta. Flera fall där den skadade har fått vänta länge på hjälp har uppmärksammats genom åren.
Arbråbon som strax efter midnatt mot tisdag hittades i sin kvaddade bil vid Svabensverk kunde spåras med hjälp av mannens mobiltelefon.
Samma förutsättning hade inte den 25-årige dalmasen som 1996 slirade av vägen i Granbo, utanför Bollnäs, och dog. Först efter två år hittades hans döda kropp i bilvraket – av en slump.
– Obehagligt, jag som bara skulle röja lite skog, sa lantbrukaren Sven Olsson till tidningarna då.
Efter att mannen hittats och bilen bärgats kunde polisen konstatera att 25-åringen troligtvis kommit över på fel vägbana i hög fart, kört över en stoppskylt och sedan flugit in i skogen.
https://www.ljusnan.se/2013-10-08/lag-dod-i-tva-ar
*Problemet i E fall är ju att han inte anmäldes försvunnen förrän ca. två dagar efter att han sågs senast om jag förstått det hela rätt. Mycket kan hända på den tiden, framförallt Om det begåtts ett brott.
*Sedan det här med att E mor skriver att de som föräldrar flera ggr tidigare fått "söka" efter E och då försökt lokalisera honom utifrån vilken kompis han var med just vid det tillfället känns som ett märkligt uttalande.
Som om det inte är särskilt konstigt att hennes son inte hör av sig eller talar om för sina föräldrar var han befinner sig hela tiden.
E bor/bodde ju själv, så det är således inget konstigt i sig kan man tycka.
Kan ha helt fel men just det uttalandet känns smått nonchalant/okänsligt i sin framtoning (som ex. "Så typiskt min son") och kanske kan man även ana ett uns av självförsvar eller en bortförklaring av något slag i den texten, samtidigt som man kan fråga sig varför E mor ens nämner det i den situationen de nu befinner sig i?
*Om nu de flesta av Skellefte-borna inklusive E familj & vänner med Polisen verkligen har finkammat alla närliggande områden, kört timtals mil, sökt i vattendrag med dykare och ekolod, stakat vid vägkanter och skogar kring Norrbotten i över 8 månader så går det inte att undvika frågan om varför då inte E har hittats vid det här laget om han råkat ut för en olycka?
Visst...Det finns fall där försvunna hamnat i snårig terräng & hittats flera år senare men
Kan det möjligen i E fall ligga en hjärtlös hund begraven någonstans? & Frågan är då bara var?