2024-01-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Sjukt nog var det på trafiknyheterna idag om en ung svartklädd man som var och klättrade i vägrenen på Efyran vid Jävre. I full snöstorm.

Snöstorm har det absolut inte varit tal om här idag..
Citera
2024-01-18, 19:54
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MECR
Snöstorm har det absolut inte varit tal om här idag..

Öh, jo, vet inte om du kanske inte gått ut idag men det har blåst och snöat och drevat och det har varit serietrafikolyckor som bara den under dagen, gick inte ens att köra i omkörningsfilen norr om Skellefteå.
Citera
2024-01-18, 20:07
Medlem
Citat:
Öh, jo, vet inte om du kanske inte gått ut idag men det har blåst och snöat och drevat och det har varit serietrafikolyckor som bara den under dagen, gick inte ens att köra i omkörningsfilen norr om Skellefteå.

Jag har varit ut idag..
Möjligtvis oväder, men snöstorm är verkligen att ta i.
Att det är oplogat i omkörningsfilen pga drev gör det fortfarande inte till snöstorm.

Oavsett, antar att den mannen inte hade med Elliott att göra?
Citera
2024-01-18, 21:24
Medlem
Citat:
Sjukt nog var det på trafiknyheterna idag om en ung svartklädd man som var och klättrade i vägrenen på Efyran vid Jävre. I full snöstorm.

På vilket sätt kopplar du det till Elliotts försvinnande?
Citera
2024-01-19, 03:00
Medlem
Ossans avatar
Skellefteå förlorade i hockey den kvällen. Alltså man kan hitta allt möjligt som kan ha påverkat honom i positiv/negativ riktning.
Citera
2024-01-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Skellefteå förlorade i hockey den kvällen. Alltså man kan hitta allt möjligt som kan ha påverkat honom i positiv/negativ riktning.
Var han starkt hockey intresserad?
Citera
2024-01-19, 16:13
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Var han starkt hockey intresserad?

Vet ej men det kan vara något som andra tycker är banalt som får en person att reagera starkt. Bara funderingar. 21:21 kanske matchen var slut?
Citera
2024-01-19, 20:20
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MECR
Jag har varit ut idag..
Möjligtvis oväder, men snöstorm är verkligen att ta i.
Att det är oplogat i omkörningsfilen pga drev gör det fortfarande inte till snöstorm.

Oavsett, antar att den mannen inte hade med Elliott att göra?

Du kanske bor i Norrbotten, i västerbotten var det snöstorm i alla fall.

Citat:
På vilket sätt kopplar du det till Elliotts försvinnande?

Det var mest bara något spöklikt över det hela fenomenet, tänk om han bott i sin bil i skogen på något vis? Konstigare saker har ju hänt.
Citera
2024-01-19, 21:25
Medlem
Citat:
Man kan ju undra varför detta inte framkommit tidigare det om hans psykiska måeende...vad för slags googlingar handlade det om?
Jag vet inte mer än att man skulle fått fram googlehistorik enligt person nära familjen och att den tytt på att han haft en psykisk ohälsa som han inte varit öppen med. Vill inte spekulera kring det mer eftersom jag inte vet mer än så. Som sagt hoppas jag av hela mitt hjärta att familjen får svar på vad som hänt så snart som möjligt. Måste vara fruktansvärt som förälder med denna ovisshet.
Citera
2024-01-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamparep
Jag vet inte mer än att man skulle fått fram googlehistorik enligt person nära familjen och att den tytt på att han haft en psykisk ohälsa som han inte varit öppen med. Vill inte spekulera kring det mer eftersom jag inte vet mer än så. Som sagt hoppas jag av hela mitt hjärta att familjen får svar på vad som hänt så snart som möjligt. Måste vara fruktansvärt som förälder med denna ovisshet.
Tack för att du delar med dig!
Citera
2024-01-20, 14:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det var mest bara något spöklikt över det hela fenomenet, tänk om han bott i sin bil i skogen på något vis? Konstigare saker har ju hänt.
Man hoppas ju att han lever och håller sig undan frivilligt. Med hjälp av någon är det inte alls omöjligt. Kan han ha haft någon konflikt med sin familj som motiverat att han inte hör av sig?
Citera
2024-01-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man hoppas ju att han lever och håller sig undan frivilligt. Med hjälp av någon är det inte alls omöjligt. Kan han ha haft någon konflikt med sin familj som motiverat att han inte hör av sig?

Det är kanske det mest troliga alternativet om försvinnandet ska få ett lyckligt slut. Men om man tänker på hur länge E har varit försvunnen så är det konstigt att inget har läckt. Han kan ju inte bo i hemlighet hos någon i evigheter. Vad skulle kunna orsaka det? Det måste ligga en stor och påtaglig anledning bakom i så fall, och det har inte antytts.

Psykisk ohälsa känns inte som ett skäl nog för att en kompis ska upplåta sin soffa och matkonto i hemlighet i månader. Inte ett sannolikt skäl i alla fall. Men om vi ska snacka osannolika saker så har vi gott om dem i tråden. Inte minst från mitt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in