2023-12-02, 07:21
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Baserat på vad mer än dina fantasier? Jimmie Åkesson är den modigaste politikern i regeringen. Han vågar stå för sunt förnuft och struntar i att folk totalt demoniserar honom för det, han vägrar svika sanning och rättvisa. Han vågar också stå och vara vettig på mitten-högersidan utan att varken vara ängslig för woke-fascisterna eller för nynazister som tycker att han är hemsk. När SD började växa och närma sig riksdagen tyckte jag att han var hemsk och hatisk. Jag såg honom som en rabiat rasist. Med tiden har jag insett mer och mer att det jag står för varken är bundet till Mp eller vänstern utan snarare det borgerliga. Och bland de borgerliga partierna är SD vettigast. Jimmie är som ett underbarn med särskild begåvning som inte kan ljuga eller vara opportunistisk utan benhårt står för det han ser som vettigast och rätt.
När ska brölloppsklockorna ringa?
Citera
2023-12-02, 08:15
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Åkesson är inte rasist. Han är precis som normala medborgare emot allt slödder som släpats hit och vi kan ju alla se hur det har blivit i Sverige. Jämför med övriga Norden som inte har tagit in en bråkdel.
Att missförstå Åkesson är kutym hos vänstern och sossarna släppte in drivor av utomeuropeer för att dom minsann ville visa hur godhjärtade dom är. Nu har vi resultatet som sagt.
Troligen är han inte rasist, han är en bluff men han vill vara rasist.
Citera
2023-12-02, 08:45
  #51
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanintevaraettvis
Ifall nu folk stör sig så mycket på Jimmie Åkesson varför diskuterar och tjatar dem hela tiden om vad han pratar om, håller tal om? Han är en smygrasist som önskade han vore en riktig rasist för att han tycker fortfarande riktiga rasister är coola tydligen. Ifall ni frågade Jimmie Åkesson ifall han önskade han vore en riktig rasist för att han fortfarande tycker dom är coola, skulle han hamna i chock, för att det skulle träffa genom det lilla hålet i hans täckmantel intill den riktige Jimmie Åkesson. Han är mycket troligen för svag för att vara den riktige rasist han vill vara, alltså han är mycken troligen en bluff för att han är för svag. Vad tror du om Jimmie Åkesson?
Alla partiledarna och nästan alla riksdagsmän och för den delen nästan alla människor överhuvudtaget är mer eller mindre rasister, kolla bara på var de bor eller vill bo, vilka de umgås med, vilka barn de vill att deras barn ska umgås och gå i skola med så fattar du.
Inte många, varken invandrare eller svenskar som skulle välja att bosätta sig i ett område där majoriteten heter Mohammed och Ali före ett område där majoriteten heter Andersson och Johansson.
Det man kan säga om Åkesson och SD är att de är ärligare än övriga partier i en fallande skala, ju längre åt vänster, desto större hycklare.
__________________
Senast redigerad av araka 2023-12-02 kl. 08:55.
Citera
2023-12-02, 08:53
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Alla partiledarna och nästan alla riksdagsmän och för den delen nästan alla människor överhuvudtaget är mer eller mindre rasister, kolla bara på var de bor eller vill bo, vilka de umgås med, vilka barn de vill att deras barn ska umgås och gå i skola med så fattar du.
Det man kan säga om Åkesson och SD är att de är ärligare än övriga partier i en fallande skala.
Det är du som behöver förstå eller fatta inte jag.
Citera
2023-12-02, 08:55
  #53
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanintevaraettvis
Det är du som behöver förstå eller fatta inte jag.
Polletten har inte trillat ner än va.
Lugn det kommer den att göra, förr eller senare.
Vilket område skulle du själv välja att bo i, Lidingö eller Rinkeby?
Vilken skola skulle du vilja att dina ev barn gick i , en på Lidingö eller en i Rinkeby?
Vilket land skulle du välja att bo i, Iran eller Schweiz?
__________________
Senast redigerad av araka 2023-12-02 kl. 09:00.
Citera
2023-12-02, 09:02
  #54
Medlem
Åkesson är framför allt skicklig på att skapa rubriker, på att säga rätt saker i rätt ögonblick och att trigga igång känslor hos både sina följare och sina motståndare.

Han är knappast rasist men han vet hur han ska manipulera fram önskade reaktioner hos rasisterna bland hans supportrar.
Citera
2023-12-02, 09:54
  #55
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Alla partiledarna och nästan alla riksdagsmän och för den delen nästan alla människor överhuvudtaget är mer eller mindre rasister, kolla bara på var de bor eller vill bo, vilka de umgås med, vilka barn de vill att deras barn ska umgås och gå i skola med så fattar du.
Inte många, varken invandrare eller svenskar som skulle välja att bosätta sig i ett område där majoriteten heter Mohammed och Ali före ett område där majoriteten heter Andersson och Johansson.
Det man kan säga om Åkesson och SD är att de är ärligare än övriga partier i en fallande skala, ju längre åt vänster, desto större hycklare.

Det du skriver stämmer helt enkelt inte. Både Noshi Dadgostar och Muharrem Demirok är mörkhyade (nåja) och utländska så de kan inte vara rasister. Du kan bara vara rasist om du är vit men, du har rätt i övrigt. Alla svenskar är rasister.

De största rasisterna driver partier med Märtor och Bolundsar utan några Ahmeds samtidigt som de kräver att alla andra ska flytta på sig och lämna över makt till utlänningar och kvotera in dem baserat på hudfärg och etnicitet.

De största rasisterna sitter och publicerar dynga på redaktioner med en massa Andersar och Nicklasar där det i bästa fall finns en inkvoterad Fatima som en token brown girl samtidigt som de kräver att resten av samhället ska påtvingas mångkultur och mångfalld.

Visserligen har vi tiotusentals, kanske hundratusentals eller miljoner människor som firar i total eufori då en viss grupp människor massmördas och massvåldtas samt som helt öppet och ogenerat attackerar vissa grupper helt enkelt pga ras och etnicitet.

Det är dock inte rasism, främlingsfientlighet eller något annat då dessa människor har lite mörkare hudfärger och kommer från andra kulturer vilket per automatik gör att de inte kan vara rasister.

Rasism är komplicerat och rätt så grumligt. Å ena sidan så är det inte rasism då exempelvis förövare från Mellanöstern väljer ut svenska offer enbart pga att de är vita och svenska samtidigt som de förnedrar, misshandlar och torterar offrena, bara för att de är vita och svenska.

Å andra sidan så är det rasism om du som svensk bara av nyfikenhet frågar en utländsk person var han eller hon kommer ifrån.

Exempel nummer två här där en svensk frågar en utländsk person var denne kommer ifrån, är den värsta sortens avskum och saknar existensberättigande. Denna människa är ond och vidrig och måste frysas ut.

Förövaren i det första exemplet är det dock synd om. Det är förövaren som är offret och svensken som blir förnedrad, misshandlad och torterad får räkna med det eftersom att han trots allt faktiskt är vit och svensk.

Åter till ämnet då. Enligt etablisemangets alla normer och definitioner så är inte Jimmie Åkesson någon bluff som inte vågar vara rasist utan snarare en av de grövsta och värsta rasisterna som existerar.

Att kritisera och vara orolig över Hamasanhängare, ISIS-terrorister och övriga islamism är rasism och islamofobi.

Att ens nämna dessa kulturers förtryck mot kvinnor och flickor i form av hederskultur är rasism och islamofobi.

Om man inte vill att det här ska få fäste i Sverige och att Sverige ska bli mer likt Mellanöstern så är man rasist.

Det finns fler exempel men det är hur tydligt som helst att Jimmie Åkesson inte alls är någon bluff utan en riktig rasist. Åtminstone baserat på etablisemangets alla definitioner.

Det är egentligen helt ofattbart vad stor skada det här synsättet har gjort mot det här landet. Idag förnekar varken S eller M att vi har haft en massinvandring som saknar motstycke samt att den har fört med sig massiva konsekvenser på samhället likaväl som massiva kostnader för det offentliga.

Ingen förnekar idag att landet är förändrat till oigenkännerlighet och vi har fått se på stora grupper av människor som startar upplopp och går ut för att mörda poliser pga en bränd koran samt att dessa grupper även samlas ute och firar brutala terrordåd som om det vore nyårsafton år 2000.

Det här är helt enormt och det har man inte ens fått diskutera eftersom att då är man rasist.

Det här är den mest omfattande frågan någonsin i Sveriges historia men det har inte ens varit en valfråga, förts någon diskussion eller debatt och de som haft mage att vara oroliga eller påpekat konsekvenserna har direkt slagits ned och kallats för rasister.

Mycket kan man säga om Jimmie Åkesson men en sak är iaf säker nu med facit i hand. Han har haft rätt och han har hela tiden, rakryggat stått på sig och stått upp mot det här helt galna politiska och mediala etablisemanget (credit where it's due).
Citera
2023-12-02, 10:04
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanintevaraettvis
Ifall nu folk stör sig så mycket på Jimmie Åkesson varför diskuterar och tjatar dem hela tiden om vad han pratar om, håller tal om? Han är en smygrasist som önskade han vore en riktig rasist för att han tycker fortfarande riktiga rasister är coola tydligen. Ifall ni frågade Jimmie Åkesson ifall han önskade han vore en riktig rasist för att han fortfarande tycker dom är coola, skulle han hamna i chock, för att det skulle träffa genom det lilla hålet i hans täckmantel intill den riktige Jimmie Åkesson. Han är mycket troligen för svag för att vara den riktige rasist han vill vara, alltså han är mycken troligen en bluff för att han är för svag. Vad tror du om Jimmie Åkesson?

Man trivs bättre när man är lite rasistisk så det är väl inte så konstigt? Åk till Nigeria och upplev andra raser annars.
Citera
2023-12-02, 10:18
  #57
Medlem
Barentss avatar
Problemet med TS är att han inte definierar ordet "rasist". Han utgår troligen från Vänster-åsikten att "rasist är det fulaste man kan vara" och då känns det bra att stämpla sin farligaste motståndare med denna stämpel.

Om rasist är "jag tror afghaner är lite dummare och aggressivare än svenskar" så är jag rasist. och det innebär i så fall att t.ex TS anser att afghaner och svenskar är identiska på alla sätt och intressant att det kan finnas så dumma personer som inte klarar av verkligheten utan lever i ett parallellt universum som i varje fall jag aldrig sett. Ett universum där afghaner är toleranta, rika, vänliga, tar hand om varann osv.
Citera
2023-12-02, 10:52
  #58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Alla partiledarna och nästan alla riksdagsmän och för den delen nästan alla människor överhuvudtaget är mer eller mindre rasister, kolla bara på var de bor eller vill bo, vilka de umgås med, vilka barn de vill att deras barn ska umgås och gå i skola med så fattar du.
Inte många, varken invandrare eller svenskar som skulle välja att bosätta sig i ett område där majoriteten heter Mohammed och Ali före ett område där majoriteten heter Andersson och Johansson.
Det man kan säga om Åkesson och SD är att de är ärligare än övriga partier i en fallande skala, ju längre åt vänster, desto större hycklare.

”Kolla på var de bor” är inte rasism. Höginkomsttagare vill bo i villa med skötsamma grannar. Det bor nog en hel del barn på Djursholm med en förälder med indisk, pakistansk, iransk osv bakgrund, förresten är alla dessa grupper vita enligt rasismen, men ändå. T.o.m. drottning Silvia är från Brasilien. Det handlar om klass och värderingar. Folk i förorten är ofta stökiga och kriminella, t.o.m. om dom heter Einár tydligen och har blondt hår och blå ögon. Det är för fan inte rasistiskt att inte vilja ha kriminella grannar eller grannar med 8 barn som springer vind för våg 24/7. Det känns som att folk borde läsa på om den rasistiske idéhistorien och kalla allt möjligt som att vilja slippa våld och sociala problem för rasism. De flesta invandrargrupperna är heller inte grupper som man kan säga drabbas av rasism, precis som man inte ska kunna säga att svenskar drabbas av rasism. Det verkar dock var och varannan tro men det stämmer inte. Jag tror lätt att en somalisk läkare eller professor i medicin kan bo i en fin villa på Lidingö utan problem, det handlar inte om ras som rasismen tänker på.
Citera
2023-12-02, 11:06
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Som många andra svenskar alltså?
Alla på min firma jublar när en moske brinner men vi skyltar inte med det, enkelt översatt 😅
Jobbar du på SD:s riksdagskansli?
Citera
2023-12-02, 11:09
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanintevaraettvis
Ifall nu folk stör sig så mycket på Jimmie Åkesson varför diskuterar och tjatar dem hela tiden om vad han pratar om, håller tal om? Han är en smygrasist som önskade han vore en riktig rasist för att han tycker fortfarande riktiga rasister är coola tydligen. Ifall ni frågade Jimmie Åkesson ifall han önskade han vore en riktig rasist för att han fortfarande tycker dom är coola, skulle han hamna i chock, för att det skulle träffa genom det lilla hålet i hans täckmantel intill den riktige Jimmie Åkesson. Han är mycket troligen för svag för att vara den riktige rasist han vill vara, alltså han är mycken troligen en bluff för att han är för svag. Vad tror du om Jimmie Åkesson?
Definiera "rasism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in