2023-12-02, 18:32
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Enda frågan jag kan svara på är att man räknade med att sekretessprövningen skulle vara klar till mitten på nästa vecka.

Okej, de var ändå snabbt guld.
Om de kostar så säg till så kanske man kan skicka till dig en slant på nåt sätt.
Citera
2023-12-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenTM
FS 3.0 kommer orsaka svallvågor genom hela samhället. Det finns tiotusentals identiteter som kommer offentliggöras i samband med FUP. Det gäller främst köpare.

FS 3.0 var den mest sofistikerade marknadsplatsen hittills. Bland annat så såg ägaren till att i hemlighet beställa smakprov från säljarna på sin egen hemsida, sedan skickade han smakproven till Spanien för att få dom analyserade hos ett labb, och sedan publicerade han labbrapporten för alla att se, så man visste vilka säljare som bankade produkten med koffein/kreatin och allt vad man gör. Detta tyckte jag var GRYMT.

Men i Sverige så ska sådana här system inte få finnas. Helst så ska pundare i Sverige bara dö och inte synas. Det är sorgligt att så många, särskilt barn, ska behöva dö på grund av Sveriges förlegade narkotikapolitik.
Fast de som driver sidorna har ju inga personuppgifter om köparna. Det är säljarna som har det. Och om säljarna följt processen så ska de radera uppgifterna efter de skickat breven. Sedan är alla meddelanden pgp-krypterade, så skulle polisen vilja läsa meddelanden så måste de ha tillgång till privata nyckeln säljaren har.

Så tror inte det kommer fram många namn i utredningen.
Citera
2023-12-02, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Okej, de var ändå snabbt guld.
Om de kostar så säg till så kanske man kan skicka till dig en slant på nåt sätt.

Jag kommer ladda upp FUP här under förutsättning det inte kostar någonting att få ut den, kostar det så kommer jag avstå. Men jag är rätt säker på att Stockholms tingsrätt inte brukar ta betalt.
Citera
2023-12-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
skulle inte tro det, benim t.ex har försökt lära sig pgp kryptering flera gånger men fattar nada, dock så är benim inte smartaste kniven i lådan så folk i överlag har nog inga problem med att lära sig pgp kryptering enkelt.

Vem är Benim? Är det nick på en av de häktade?
Citera
2023-12-02, 18:47
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Benim är slang för "jag "
Citera
2023-12-02, 18:47
Medlem
Citat:
Benim är slang för "jag "

Va?
Citera
2023-12-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Om det stämmer att den automatiska krypteringsfunktionen på sida var fejk och allt sparades i klartext. Då ja.
Om jag minns rätt var det inte rekommenderat att använda den inbyggda krypteringen, utan att köparen krypterade med säljarens nyckel. Så de flesta meddelanden bör ha varit dubbelkrypterade, både av sidan men också av säljaren. De få köp jag gjorde där, krypterade jag själv med säljarens nyckel i alla fall, och tog förgivet att alla gjorde så.
Citera
2023-12-02, 18:54
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Va?

Genom att använda benim i stället för jag eller mig, signalerar talaren dominans i situationen och att hen kommer från »orten« – det vill säga en multietnisk förort. Med andra ord är man gatusmart och ska inte jävlas med! Ordet benim härstammar från turkiskan och betyder enligt det turkiska lexikonet: min eller mitt.
Citera
2023-12-02, 18:56
Medlem
Citat:
Genom att använda benim i stället för jag eller mig, signalerar talaren dominans i situationen och att hen kommer från »orten« – det vill säga en multietnisk förort. Med andra ord är man gatusmart och ska inte jävlas med! Ordet benim härstammar från turkiskan och betyder enligt det turkiska lexikonet: min eller mitt.

Varför skriver så flashbackare så efterblivet?
Vet att det inte var du som gjorde det så syftar inte på dig.
Citera
2023-12-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Om jag minns rätt var det inte rekommenderat att använda den inbyggda krypteringen, utan att köparen krypterade med säljarens nyckel. Så de flesta meddelanden bör ha varit dubbelkrypterade, både av sidan men också av säljaren. De få köp jag gjorde där, krypterade jag själv med säljarens nyckel i alla fall, och tog förgivet att alla gjorde så.

Tror de flesta använde auto krypteringen. FS 3 var mer populär än 1 och 2 mycket pågrund av auto kryperingsfunktionen. Den gjorde det betydligt lättare för Svensson att köpa knark.
Citera
2023-12-02, 19:22
Medlem
Citat:

Haha dog av skratt av din kommentar för det hade varit klockrent om dem som styrt sidan inte visste hur man kryptera och satt där med okrypterade datorer, databaser och mobiler. Men vem vet kanske så är fallet?
Citera
2023-12-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Tror de flesta använde auto krypteringen. FS 3 var mer populär än 1 och 2 mycket pågrund av auto kryperingsfunktionen. Den gjorde det betydligt lättare för Svensson att köpa knark.

Precis. Fanns ingen anledning att misstro auto-krypteringen just då, det var före nya postlagen osv knappt något blev plockat i posten fick man inget var man med största sannolikhet 100% selektiv scammad och många visste ju att även om de inte var 100% säkert så var det säkert nog för lite små köp hit och dit. Man hörde inte heller om någon stor våg av flugsvamps handlare som blev tagna så det var ju chill liksom. Paranoida storköpare använde nog inte auto funktionen men jag är helt säker på att majoriteten gjorde det. Många hade det svårt att bara lära sig köpa bitcoin coh hur man får dem rätt, tror ni verkligen dem skulle sätta sig och lära sig pgp kryptering när det finns ett smidigt och snabbt alternativ framför dem på sidan?
Sidan fick ju spridning i olika vänskapskretser blandannat då lärde folk varandra hur man köpte bitcoin sen att man använda autofunktionen för de va chill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in