2023-12-01, 10:32
Medlem
Har precis lyssnat på en intervju i dagens nyhetsmorgon på TV4, där SD:s Jimmie Åkesson frågats ut om hotbilden mot Sverige efter hans tal om att riva moskéer.
Utöver det har jag följt övriga dialoger (monologer i vissa fall) i media kring detta.
Det skrämmer mig att så många Svenskar vurmar mer för muslimerna i vårt land än för oss riktiga svenskar. Känns lite som att vi pga massinvandringen och den usla invandringspolitik som rådit under en lång tid gjort oss till fångar i vårt eget land.
Hur ser ni andra på detta? Känner ni oro och hur kan vi och politiker mfl vända detta?
Uppskattar om tråden kan bli en sund dialog utan smutskastning, pajkastning och respektlösa kommentarer. Tack🙏
Citera
2023-12-01, 10:40
Medlem
Jag känner att politikerna i Sverige beter sig som forna tiders kungar och drottningar.
De styr och folket ska bara lyda och acceptera och ta vilket skit somhelst de än förtar sig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-12-01 kl. 10:45.
Citera
2023-12-01, 10:45
Medlem
Att säga:
"Vi får inte göra det här!" (Typ: bränna en bok jag äger)
eller
"Vi får inte prata om dom här problemen" (Typ: Hatpredikningar på arabiska i vissa moskéer)

Det är ju att sätta sig själv i fängelse.

Det påminner mig om kvinnor som tror att det är deras fel att mannen slår dem. Att de "har förtjänat det" på något sätt.
Peter Hultqvist och Morgan Johansson argumenterade just precis för detta på sin presskonferens igår.
Inte bara det. De vågade inte stå för sina egna åsikter, de vågade inte berätta för Sveriges befolkning att det är vad svensken borde göra. Nej, istället "krävde" de att Ulf Kristersson skulle genomföra deras krav på censur och begränsa religionsfrihet och rörelsefrihet för alla utom muslimer.

Det är inte muslimernas fel. Det är socialdemokraternas fel.

Och ingen vill tydligen prata om hur vi hamnade här. Nej, man dammar av sina gamla "nazist" fantasier igen.
Citera
2023-12-01, 10:47
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kan också, när jag reflekterar kring invandringsfrågan, känna att vi Svenskar förskjuts utan möjlighet att komma undan. Vi kan inte fly när islam tränger sig på. Varför är Islam så viktig? Hur kan en religion så snabbt få påverka samhället i ett sekulärt land?

Varför ska islam ha något som inflytande och dessutom är det svenska politiker som gjort det möjligt...

Vi har liksom ingen reträttväg och västerländerna tycks drabbats av samma sjuka och kommer inte ta i oss med tång.

Men Sverige skulle kunna bli ett land som sparkar ut religösa tokstollar (ja även svenska kyrkan får räknas in då de är pro-islam). Ett land där vi Svenskar är herrar och inte skänker vår välfärd till ideologier som vill förinta oss.

Man undrar ju verkligen hur vissa kan flytta till ett land och sedan hata invånarna där...
Citera
2023-12-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan också, när jag reflekterar kring invandringsfrågan, känna att vi Svenskar förskjuts utan möjlighet att komma undan. Vi kan inte fly när islam tränger sig på. Varför är Islam så viktig? Hur kan en religion så snabbt få påverka samhället i ett sekulärt land?

Varför ska islam ha något som inflytande och dessutom är det svenska politiker som gjort det möjligt...

Vi har liksom ingen reträttväg och västerländerna tycks drabbats av samma sjuka och kommer inte ta i oss med tång.

Men Sverige skulle kunna bli ett land som sparkar ut religösa tokstollar (ja även svenska kyrkan får räknas in då de är pro-islam). Ett land där vi Svenskar är herrar och inte skänker vår välfärd till ideologier som vill förinta oss.

Man undrar ju verkligen hur vissa kan flytta till ett land och sedan hata invånarna där...

Sverige är ett sjukt land, mycket av problemen har med beröringsskräck och åsiktskorridoren som effektivt förhindrade en konstruktiv debatt och kritik mot massinvandringen och mångkulturen. En form av hjärntvättat har pågått i Sverige i form av gaslighting där det svenska folket blivit kallade rasister och det är oss det varit fel på. Lite som att lägga skulden på den kvinna som blir slagen eller våldtagen.
Media har gjort en enorm skada och ryggradslösa politiker som vill godhetssignalera och utan konsekvenstänk alternativt förstod problemen men körde på oavsett. Det är ju det sossarna har gjort man såg problemen men gjorde det ännu värre.
Svenska folket har ett skattetryck mot sig på 70% för att bli utbytta av våra landsförrädare till politiker som hellre backar upp Hamasälskare som Magdalena Andersson gjorde.
Politikerna jobbar för sig själva inte för det svenska folket och Sverige. Det som hänt de senaste 20-30 åren i Sverige är troligtvis den mest skadliga och negativa utvecklingen i Sveriges historia. Början på slutet helt enkelt. Sen så är det ju många länder i Europa som gjort likadant och det är en tragedi. Hur ska det ens gå att rätta till detta. Ingen vill ta i med de hårdhandskar som krävs. Framtiden ser väldigt mörk och våldsam ut.
Citera
2023-12-01, 11:08
Medlem
YP4XQs avatar
Inte land utan skärmar, vi är fångna i våra skärmar. Det behövs inga burar eller galler. De har stenkoll på oss och lotsar oss väldigt bra hur vi ska uppfatta saker spontant och uttrycka oss, eller klä oss tycka och tänka! De vet precis hur de får oss att reagera på ett eller annat vis.
Citera
2023-12-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Ja Sveriges politiker har gjort vårt land till hela världens gottepåse. Öppna gränser och generösa bidrag till de som flyttat hit. Klart att det dragit med sig stor kriminalitet och stor orättvisa mot många svenska fattigpensionärer mfl. Klart att detta passar islamister som hand i handske.Här kan de ju skapa sin dröm (på bekostnad av oss andra som får ett sämre land) Och svenska politiker har sedan Palmes dagar varit OTROLIGT NAIVA . Eller jamsat med för att få fortsätta vara med vid köttgrytorna.
Citera
2023-12-01, 11:35
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag känner att politikerna i Sverige beter sig som forna tiders kungar och drottningar.
De styr och folket ska bara lyda och acceptera och ta vilket skit somhelst de än förtar sig.
Vilket land styr INTE sitt eget folk då får du gärna berätta. Det innebär att om regeringen säger att vi ska göja skatten på¨enhjulingar så blir det så. Innan kunde man köpa bilar för att köra med biogas efter det häjde man skatten så det INTE skulle vara billigare. Idag är dte hysteri på att man inte ska kunna köra äldre bilar snar. Dieseln kommer att försvinna detsamma ska ju gälla bensin. Hela världen ska snart drivas med el, Undra vad som sker då? Jo energiskatten kommer bli dyrare för svensken kan köra billigare. När alla sedan har elbilar så kommer ett nytt koncept. Då vill ingen ha elbilar längre. Det innebär att vi sitter fast i ett lås man INTE kan påverka. Vi är då alla horor som måste följa strömmen Hur vi än göt blir vi lurade och blåsta. ISK var ju med en höjdare utan skatt har jag för mig. Hur går det att spara i ISK idag;
Citera
2023-12-01, 11:39
Medlem
Prokloss avatar
Okej, börja med att definiera vad ” riktig svensk” är!

Eftersom du vill ha seriös diskussion.
Citera
2023-12-01, 11:39
Medlem
BaraSkitidags avatar
Jag känner mig allt mer deprimerad om framtiden. Glad på nåt sätt att jag är äldre.
Citera
2023-12-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Har precis lyssnat på en intervju i dagens nyhetsmorgon på TV4, där SD:s Jimmie Åkesson frågats ut om hotbilden mot Sverige efter hans tal om att riva moskéer.
Utöver det har jag följt övriga dialoger (monologer i vissa fall) i media kring detta.
Det skrämmer mig att så många Svenskar vurmar mer för muslimerna i vårt land än för oss riktiga svenskar. Känns lite som att vi pga massinvandringen och den usla invandringspolitik som rådit under en lång tid gjort oss till fångar i vårt eget land.
Hur ser ni andra på detta? Känner ni oro och hur kan vi och politiker mfl vända detta?
Uppskattar om tråden kan bli en sund dialog utan smutskastning, pajkastning och respektlösa kommentarer. Tack🙏

Länder och styren i förfall inför bara mer undantag, regler och lagar för att de kan inte lösa kärnproblemen till förfallet därför rusar de runt och släcker småbränder genom dessa ökande begränsningar på folks friheter.

Det är en tid nu då folk seriöst borde ta sig en extra fundering kring saker och ting i dess omgivning istället för antal gillanden på deras senaste insta inlägg. Likaså försöka tänka kritiskt mot det som vi matas med, propagandan är i händerna på grupper som vill vara influera och påverka, inte hjälpa.

Vi är på väg ner i en riktigt risig situation där individers självständighet snart kommer vara ett minne blott.
Citera
2023-12-01, 11:51
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Inte land utan skärmar, vi är fångna i våra skärmar. Det behövs inga burar eller galler. De har stenkoll på oss och lotsar oss väldigt bra hur vi ska uppfatta saker spontant och uttrycka oss, eller klä oss tycka och tänka! De vet precis hur de får oss att reagera på ett eller annat vis.
Sinnets fängelse.

Google, Youtube, Instagram, Facebook, CNN, New York Times, Hollywood, DN. Samtliga kontrolleras av samma clique maktgiriga manipulatörer. 👃
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in