2024-07-03, 20:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Har Elfsborg kommit fram till att man behöver ett nytt spelsätt för att ta nästa steg eller tog de bara in Hiljemark för att han är tränare och tidigare spelat i klubben?
Intressant fråga faktiskt. Jag tror mer på alternativ två. Att de tittade på personen och litade på honom, och sen låter honom forma laget, mer än att de tittade efter ett specifikt spelsätt. Men jag vet inte.
Citera
2024-07-03, 20:50
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Den filosofiska skillnaden är således om en tabell lever mellan de två punkter med absolut betydelse eller inte. Alltså omgång 30 2023 till omgång 30 2024 i AS som exempel. De flesta av oss i denna tråd följer utvecklingen omgång för omgång så har svårt att förstå hur svårt det är att se Europaspelet på samma sätt?

Det är väl som du säger en filosofisk fråga. Jag har alltid sett Europarankingen som att aktuell ranking är den som påverkar laget här och nu och sedan uppdateras den en gång om året. På samma sätt som UEFA verkar se den för det är så de uppdaterar femårsrankingen. Sedan förstår jag att man kan nörda ner sig och kolla efter varje kvalomgång och det är ok men det är fortfarande att greppa efter ganska ocharmiga halmstrån att kapa bort säsongen för fem år sedan och räkna innevarande säsong, innan den ens börjat.

Med allt sagt så tror jag ni går om oss i nästa års uppdaterade årsranking, inte för att jag tror att ni gör bättre ifrån er än vi i år utan mest för att vi blir av med våra poäng från säsongen 19/20.
Citera
2024-07-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Har Elfsborg kommit fram till att man behöver ett nytt spelsätt för att ta nästa steg eller tog de bara in Hiljemark för att han är tränare och tidigare spelat i klubben?
Av det jag hört av honom sett qv honom,hans syn på fotbollen, så är detta nåt intressant.
Sen om detta sättet kommer funka i Elfsborg är frågan,men otroligt spännande känner jag,Elfsborg ska nog inte hoppa på succé direkt,utan de får ge honom tid
Citera
2024-07-04, 09:39
Medlem
Funderar Aik på byta ut Nordfeldt mot Carlgren i målet?
Carlgren tränar med AIK.
Citera
2024-07-04, 10:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Funderar Aik på byta ut Nordfeldt mot Carlgren i målet?
Carlgren tränar med AIK.
Inte med nuvarande ekonomi och målvakter i truppen. Har svårt att se Nordfeldt ligga högt på önskelistan hos någon klubb som kan fixa ett attraktivt kontrakt.

Carlgren hade annars varit en klar uppgradering.
Citera
2024-07-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte med nuvarande ekonomi och målvakter i truppen. Har svårt att se Nordfeldt ligga högt på önskelistan hos någon klubb som kan fixa ett attraktivt kontrakt.

Carlgren hade annars varit en klar uppgradering.
Dessa pengar de kosta byta ut målvakt, kan bli väldigt lite i tanke med hur dålig Nordfeldt är
Citera
2024-07-04, 13:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Dessa pengar de kosta byta ut målvakt, kan bli väldigt lite i tanke med hur dålig Nordfeldt är
Diawara kommer inte heller bli glad om man värvar in en ny målvakt.
Citera
2024-07-04, 14:26
Medlem
Citat:
Det får man ta,man litar ju inte på Diawara helt ut är känslan när Nordfeldt kan släppa in 2x 6 bollar utan bli bänkad
Citera
2024-07-04, 15:45
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Vad tror du? Finns det en chans att ni försöker bli av med Diawara?

Skulle behöva starta om i ett lag på undre halvan. Typ Sirius
Citera
2024-07-04, 15:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Vad tror du? Finns det en chans att ni försöker bli av med Diawara?

Skulle behöva starta om i ett lag på undre halvan. Typ Sirius

Ni kan få ta över Nordfeldt!

Så kör vi med Diawara och Carlgren alla nöjda och glada
Citera
2024-07-04, 15:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-blavitt-saljer-yalcouye/

Yalcouye kommer att gå till Brighton för 102 mille.
Citera
2024-07-04, 17:00
Medlem
Nej men så oväntat brottsmisstankarna mot Kiese Thelin nedlagda, hur länge ska den jävla åklagaren få fortsätta och vem blir nästa spelare han ska jaga?
Och hur mycket ska det kosta skattebetalare bara för att han vill synas i media, puckot borde inte få jobba som åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in