2024-06-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där kommer med AIK MF. Jag glömde dock nämna vårt moneyball projekt som är helt nytt och unikt därför ingen annan klubb använder sig av statistik idag

Ah missade detta 😂

Bra att ni kopierar AS typ 13-14 rankade lag enligt statistik men potentiellt lag nr1 enligt egna fansen snart, väldigt snart kommer det hända 😎

Även bra för U21 landslaget om fler AS klubbar kan bidra 👏
Citera
2024-06-16, 01:50
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Får tillbaka den viktigaste i Schuller också..
Säljs Piotr så lär det bli Witry in.

Tycker inte Bosses facit är dåligt alls.. Vissa blir floppar, vissa är till bänken, vissa är succé direkt,vissa blir långvariga i klubben, vissa säljs med rejäl vinst.
Var säljer man en korsbandsskadad poängallergiker? Köper hellre Louis Vuitton i Turkiet.

Bosses facit är väl okej, tom bra om man tittar över sikt. Jag skrattar väl mest åt när han spänner musklerna och värvar giganter som Moros Gracia, Therkildsen, Bergström, Vá mfl. Har han förstått att diffen inte går och samlar pantburkar längre utan försöker vinna AS. Nämn nu inte Tokmac eller Gulliksen och dyl för då har jag vitsat i onödan
Citera
2024-06-16, 08:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Vi ska köpa Vasalund, byta namn till AIK Modern Fotboll, byta färger på dressen m.m., sälja av halva klubben till General Electric och Henke Larsson, och sen satsa stenhårt på att bli största laget i Jämtland. Efter dessa målen är uppnådda ska vi vinna Svenska cupen en gång.
Ni har ju redan sålt ut 90% av er klubb på den öppna marknaden så ni ägs ju av Putins kompis Törnqvist med anhang, så säljdelen kan bli svår att genomföra 😂

Hur går det förresten för farmarlaget, är de uppe i division ett snart?
Citera
2024-06-16, 08:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Var säljer man en korsbandsskadad poängallergiker? Köper hellre Louis Vuitton i Turkiet.

Bosses facit är väl okej, tom bra om man tittar över sikt. Jag skrattar väl mest åt när han spänner musklerna och värvar giganter som Moros Gracia, Therkildsen, Bergström, Vá mfl. Har han förstått att diffen inte går och samlar pantburkar längre utan försöker vinna AS. Nämn nu inte Tokmac eller Gulliksen och dyl för då har jag vitsat i onödan
Hur värderar du Hümmet?
Citera
2024-06-16, 09:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ni har ju redan sålt ut 90% av er klubb på den öppna marknaden så ni ägs ju av Putins kompis Törnqvist med anhang, så säljdelen kan bli svår att genomföra 😂

Hur går det förresten för farmarlaget, är de uppe i division ett snart?
Startade i division 7 förra året så ganska svårt att hoppa direkt till division ett såvida man inte gör en Bajen?

90%, är det Bajen matematik där eller? Törnqvist har typ 9% eller nått sånt, kör vi faktor 10 på allt här? 1 SM guld blir 10?
Senast redigerad av Teu 2024-06-16 kl. 09:22.
Citera
2024-06-16, 09:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vi ska köpa Vasalund, byta namn till AIK Modern Fotboll, byta färger på dressen m.m., sälja av halva klubben till General Electric och Henke Larsson, och sen satsa stenhårt på att bli största laget i Jämtland. Efter dessa målen är uppnådda ska vi vinna Svenska cupen en gång.
Som jag trodde, trazkei-lingo och ingen verklighetsförankrad åsikt.

Lycka till att ta er tillbaka till finrummet igen, säger jag.

Ps.
Klubben har ni redan sålt av om du missat det, och dessutom vattnat ur aktien till absolut maximum.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-06-16 kl. 10:06.
Citera
2024-06-16, 09:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Startade i division 7 förra året så ganska svårt att hoppa direkt till division ett såvida man inte gör en Bajen?

90%, är det Bajen matematik där eller? Törnqvist har typ 9% eller nått sånt, kör vi faktor 10 på allt här? 1 SM guld blir 10?
Er FF har 10,1%., resterande 89,9%

https://www.avanza.se/aktier/om-akti.../aik-fotboll-b
Citera
2024-06-16, 10:19
Medlem
Teus avatar
Citat:

Det är fan synd om dig på riktigt.
Citera
2024-06-16, 10:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Som jag trodde, trazkei-lingo och ingen verklighetsförankrad åsikt.

Lycka till att ta er tillbaka till finrummet igen, säger jag.

Ps.
Klubben har ni redan sålt av om du missat det, och dessutom vattnat ur aktien till absolut maximum.
Finns värre skribenter att liknas med. Som katten t ex.
Citera
2024-06-16, 10:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det är fan synd om dig på riktigt.
😂
Citera
2024-06-16, 11:20
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Undrar hur den där aktiekursen hade sett ut om Aik gjorde en försäljning på 65M (+17M) på en spelare som inte behöver ersättas.

Aik har ett driftunderskott på nästan 100M som förra kvartalet räddades något av att man paniksålde Kusi-Asare och Otieno för 33.8M.
Aktien, som förvisso inte speglar hur Aik mår särkilt bra, torde ju ta en nose dive om Aik inte säljer spelare asap. Med tanke på att AEK tackade nej till att betala 30M för en åldrande Pittas med 1.5 år på kontraktet så undrar jag om gnagarna själva förstår hur jävla illa läget är. Jag tror inte det.

Drar inte Aik in 100M på spelarförsäljningar eller lotto härnäst, så finns det stor risk att klubben spelar på en bakgård nära Jordgubbsarenan ganska snart.

Enda räddningen som jag ser det är att Aik börjar övertyga sportsligt under hösten, och att typ Victor Andersson och typ Taha Ayrari eller liknande spelartyper är de stora orsakerna till det. Då kan man säkert sälja spelare i vinter och hålla huvudet ovanför vattnet ytterligare några månader.
Säljer man Pittas, Modesto och Saletros så är man tillbaka där man var förra hösten, fast utan kvalitet alls i truppen.

Om jag tvingas satsa på något så skulle det vara en stor "rädda aik" -kampanj i höst.
Citera
2024-06-16, 11:42
Medlem
Om Isak säljs och AIK föreningen får solidaritetsersättning borde de kunna köpa ut bolaget. Ganska pinsamt hur de sålt ut sig, aktieägarna har väl också tvingat till sig styrelseplatser för att styra klubben åt eget håll. (Tex Peab)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in