Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Undrar hur den där aktiekursen hade sett ut om Aik gjorde en försäljning på 65M (+17M) på en spelare som inte behöver ersättas.
Aik har ett driftunderskott på nästan 100M som förra kvartalet räddades något av att man paniksålde Kusi-Asare och Otieno för 33.8M.
Aktien, som förvisso inte speglar hur Aik mår särkilt bra, torde ju ta en nose dive om Aik inte säljer spelare asap. Med tanke på att AEK tackade nej till att betala 30M för en åldrande Pittas med 1.5 år på kontraktet så undrar jag om gnagarna själva förstår hur jävla illa läget är. Jag tror inte det.
Drar inte Aik in 100M på spelarförsäljningar eller lotto härnäst, så finns det stor risk att klubben spelar på en bakgård nära Jordgubbsarenan ganska snart.
Enda räddningen som jag ser det är att Aik börjar övertyga sportsligt under hösten, och att typ Victor Andersson och typ Taha Ayrari eller liknande spelartyper är de stora orsakerna till det. Då kan man säkert sälja spelare i vinter och hålla huvudet ovanför vattnet ytterligare några månader.
Säljer man Pittas, Modesto och Saletros så är man tillbaka där man var förra hösten, fast utan kvalitet alls i truppen.
Om jag tvingas satsa på något så skulle det vara en stor "rädda aik" -kampanj i höst.