2024-05-14, 21:50
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Tror knappast han kommer men osar panik
Han vill ju spela där. Undra hur bra han är dock,,,,
Citera
2024-05-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Han vill ju spela där. Undra hur bra han är dock,,,,
Tror Tom han vet han inte är räddningen för klubbens förfall. Gade klubben mått bra,varit åtminstone ett mottenlag hade han nog funderat
Citera
2024-05-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag förstår fortfarande inte varför folk håller Gnaget så högt. Haft enkelt spelschema jämfört med flera andra lag och deras matcher nu innan uppehållet är alltså Elfsborg borta, oss borta, Gbg hemma och häcken borta. Luktar Max 3-4p.

Både GAIS och Mjällby kommer dala dessutom.
AIK är bättre än förra året, kanske övre halvan av mittengeggan.
Har de haft så lätt schema, hyfsat jämt?

De har mött.(4 på övre halvan, 4 på nedre)
Malmö (1)
Djurgården (2)
Mjällby (5)
BP (8)
Sirius (10)
Norrköping (12)
Värnamo (13)
Västerås (16)

Har kvar (3 på övre halvan, 4 på nedre)
Häcken (3)
GAIS (4)
Hammarby (7)
Halmstad (8)
Elfsborg (11)
Göteborg (14)
Kalmar (15)

Jag tycker AIK visat jämfört förra året att man har en bra högsta nivå, men en väldigt låg lägsta nivå. Fortsättningen beror mkt på skadelistan. Nu är många tänkta startspelare borta, Edh, Ellingsen, Faraj, Milosevic, Guidetti Abdihakin Ali och Fesshaie skadade
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-05-15 kl. 00:15.
Citera
2024-05-15, 04:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag förstår fortfarande inte varför folk håller Gnaget så högt. Haft enkelt spelschema jämfört med flera andra lag och deras matcher nu innan uppehållet är alltså Elfsborg borta, oss borta, Gbg hemma och häcken borta. Luktar Max 3-4p.

Både GAIS och Mjällby kommer dala dessutom.
Det spelar ingen roll om klubbarna vi mött kommer dala så småningom. Poängen jag försökte göra, och som du tycks ha jävligt svårt att greppa, är att klubbarna vi mött hitills varit förvånansvärt bra sett till det spelet dom presterat på plan. Det har inte handlat om klubbar som Halmstad som haft tur i att få med sina resultat, utan lag som faktiskt förtjänat sina poäng. De enda dåliga lagen vi mött hitills är Norrköping och Värnamo.
Citera
2024-05-15, 07:29
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast nu tippade jag faktiskt både AIK och Mjällby topp-5 innan säsongen startade så det argumentet håller inte.

Sedan hade jag tokfel på Kalmar och BP. Hade gärna bytt plats på dom två just nu iallafall.

Du menar ett transferfönster där eran sportchef meddelat att ni måste skära i kostnader i eran redan ihåliga trupp? 🤔

Även om du tippade dem så högt innan kan man ändra sig vettu. Mjällby kan jag ge dig att det är snyggt tippat men jag har otroligt svårt att se det ska hålla i sig över 30 omg. Men kan ha fel.

Vi har fem utlånade spelare i form av Alioum, Sabo, Fofana, Adjei och Alper. Den enda som skulle gå rakt in i elvan är Adjei. Samt så kommer någon av Kurtulus/Dunken lämna beroende på pris och lag som budar. Sen har vi dussinlirare i form av Kralj som definitivt kommer lämna. Inget konstigt alls att man vill banta truppen och ta in två-tre klasspelare istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det spelar ingen roll om klubbarna vi mött kommer dala så småningom. Poängen jag försökte göra, och som du tycks ha jävligt svårt att greppa, är att klubbarna vi mött hitills varit förvånansvärt bra sett till det spelet dom presterat på plan. Det har inte handlat om klubbar som Halmstad som haft tur i att få med sina resultat, utan lag som faktiskt förtjänat sina poäng. De enda dåliga lagen vi mött hitills är Norrköping och Värnamo.

Ja för Sirius har ju varit sjukt bra också, glömde det. Klart ni är bättre än förra säsongen men det vore sjukt om ni inte var det med tanke på alla ni värvat. Att ni skulle vara given top-5 enligt trazke efter det man sett håller jag dock inte med om. Hur många poäng tar ni på de fyra kommande innan uppehållet tror du?
Senast redigerad av Valvanto 2024-05-15 kl. 07:35.
Citera
2024-05-15, 07:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja för Sirius har ju varit sjukt bra också, glömde det. Klart ni är bättre än förra säsongen men det vore sjukt om ni inte var det med tanke på alla ni värvat. Att ni skulle vara given top-5 enligt trazke efter det man sett håller jag dock inte med om. Hur många poäng tar ni på de fyra kommande innan uppehållet tror du?
Du är förståndshandikappad på riktigt. Var dom dåliga i matchen mot oss?

Jag tror vi tar 9 poäng på dom kommande 4 matcherna. Jag tror vi får stryk mot Häcken i vanlig ordning, men att vi skulle sopa till er är jag tämligen övertygad om. Elfsborg och Göteborg kommer också få sig en spark i magen, iaf. om dom fortsätter spela som dom gjort hitills.
Citera
2024-05-15, 08:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Även om du tippade dem så högt innan kan man ändra sig vettu. Mjällby kan jag ge dig att det är snyggt tippat men jag har otroligt svårt att se det ska hålla i sig över 30 omg. Men kan ha fel.

Vi har fem utlånade spelare i form av Alioum, Sabo, Fofana, Adjei och Alper. Den enda som skulle gå rakt in i elvan är Adjei. Samt så kommer någon av Kurtulus/Dunken lämna beroende på pris och lag som budar. Sen har vi dussinlirare i form av Kralj som definitivt kommer lämna. Inget konstigt alls att man vill banta truppen och ta in två-tre klasspelare istället.

Fast du insinuerade ju att jag bara trodde på AIK och Mjällby nu för att dom råkar ligga högt i tabellen. Det är fel. Jag trodde uppenbarligen på dom redan innan säsongen men har blivit ännu mer övertygad nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du är förståndshandikappad på riktigt. Var dom dåliga i matchen mot oss?

Jag tror vi tar 9 poäng på dom kommande 4 matcherna. Jag tror vi får stryk mot Häcken i vanlig ordning, men att vi skulle sopa till er är jag tämligen övertygad om. Elfsborg och Göteborg kommer också få sig en spark i magen, iaf. om dom fortsätter spela som dom gjort hitills.

Det där fetade känns som en dröm man aldrig hade trott på för typ 5 år sedan!
Citera
2024-05-15, 08:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det där fetade känns som en dröm man aldrig hade trott på för typ 5 år sedan!
Ja, det är fan en mardrömssvit i partiet med Real Apas facit mot oss. Ni är verkligen hemska motståndare. Är bara Malmö som toppar er just nu tror jag. Bryter vi sviten ska jag bjuda Henning på en halvtimme med Valvantos mor.
Citera
2024-05-15, 08:26
Medlem
Tror fan Västerås slår till vinner mot Värnamo
Citera
2024-05-15, 09:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tror fan Västerås slår till vinner mot Värnamo
Jag tror att dom spelar bra men till slut åker på en hedersam förlust.
Citera
2024-05-15, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/3MJzKX/david-fjall-kritisk-mot-john-guidettis-em-medverkan-i-svt-aik-svarar

"John Guidetti ska vara expert i SVT under EM.

Ett vanvettigt beslut tycker David Fjäll, som i dag är programledare för Fotbollsmorgon.

– Det är en sådan spark mellan benen på alla som håller på AIK, säger han."

håller faktiskt med....

Var Goitom aktiv spelare när han jobbade med TV?
Citera
2024-05-15, 09:33
Medlem
Citat:
Jag tror att dom spelar bra men till slut åker på en hedersam förlust.
Jo det e väl det mest troliga,jäkla ångest de måste ha,de spelar bra varje match men förlorar gång på gång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in