Citat:
Ursprungligen postat av
ardaguler
Tack för allt Milo!
Hoppas inte det blir en ny Elias Durmaz bara. Om han kan gå in som en duglig bänkspelare så är det bara att köra. Bakom Pittas finns ju JG som är tveksam och Gono som är en bit ifrån nivån just nu. Men oavsett om det blir Hofvander eller ej så är det ju roligare att höra såna namn än Martin Ellingsen och Coulibaly.
Elias Durmas var ifs med och tog P19 guld med Bajen och bidrog väl hyfsat där utan att han var någon av de 4-5 bästa i min bok. I HTFF var han däremot som en fisk på torra land och jag tappade fort hoppet.
Hofvander gillade jag hela tiden, men det sorgliga är att såvida du inte kommer dit som 16 åring, så har du max 1.5 år på dig att bevisa att du skall lyftas upp till Bajen (jag raljerar lite). Han bidrog absolut, men som forward måste du göra mål och det blev lite för lite av den varan...i HTFF.
Jag var inte ledsen när han lämnade, men återigen så är jag inte förvånad att karriären tog fart ändå.
Har för mig att Hofvanders CV innan HTFF var väldigt fint, och kanske något som fortsatte i Umeå. Vore kul att se honom lyckas, dock inte i gnaget.