2024-11-05, 10:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
29 är väl ingen ålder idag?

Ska bli intressant att se när bajen inser att dom suger och bara fick en hyfsad säsong igen.
Tycker ni borde vara mer oroliga över att Alkmaar skeppade honom till Bulgarien ett år efter dom värvat honom. Men nej, 29 behöver inte vara en ålder i fotboll idag även om det helt klart tillhör det övre skiktet.
Citera
2024-11-05, 10:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tycker ni borde vara mer oroliga över att Alkmaar skeppade honom till Bulgarien ett år efter dom värvat honom. Men nej, 29 behöver inte vara en ålder i fotboll idag även om det helt klart tillhör det övre skiktet.

Har jag missat något, är Witry klar? Om så, jag förstår det inte överhuvudtaget. Det är inte samma spelare som vi skeppade iväg. Kan han visa på lika bra spel en gång till? Njae, rätt skeptisk till det här.
Citera
2024-11-05, 10:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har jag missat något, är Witry klar? Om så, jag förstår det inte överhuvudtaget. Det är inte samma spelare som vi skeppade iväg. Kan han visa på lika bra spel en gång till? Njae, rätt skeptisk till det här.
Tror inte han är klar, vad jag vet är det bara ett rykte just nu, men Free12 verkar ju redan ha kissat på sig av glädje och vill nu dela med sig och sprida värme i tråden.
Citera
2024-11-05, 11:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Bosse goes full Aik och slänger sina nyvunna pengar på en åldrande spelare.
"All in!!" -ska ha hörts skrikas ute på Kaknäs.

Ska bli intressant att se när ni måste börja dra i svångremmen, och hur för sent ni gör den reflektionen.
Therkildsen tror jag säljs tillbaka till typ Norge elr Danmark, han var ju ett stressat köp tyvärr.

Witry är ju bra, eller har varit. Ålder är ju ingen viktig faktor alltid. Ni tog ju en gammal Besara i ett uselt Örebro o valde dessutom att förlänga med honom väldigt sent. Nu menar jag inte att Witry nödvändigtvis blir fantastisk eller ens att han borde tas in. Men han är/var vår bästa ytterback senaste åren.

Ni ångrar ju knappast att ni sent valde att förlänga med Besara trots att hans första säsong hos er inte var lysande alls.

menar bara att lite perspektiv kan man ju faktiskt ha även om värvningen som sådan inte är solklar på papperet.
Citera
2024-11-05, 11:13
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Witry är ju bra, eller har varit. Ålder är ju ingen viktig faktor alltid. Ni tog ju en gammal Besara i ett uselt Örebro o valde dessutom att förlänga med honom väldigt sent. Nu menar jag inte att Witry nödvändigtvis blir fantastisk eller ens att han borde tas in. Men han är/var vår bästa ytterback senaste åren.

Du missar poängen.
Besara kom som bosman. Witry har kontrakt och är ordinarie.

Fine, man kan plöja ner massa pengar i äldre spelare. Med Guidetti och Berisha gick det sådär. Berisha vart det ju som tur var, money-back guarantee på.

Ni har dessutom plöjt ner pengar i ett antal "äldre" spelare redan, där flera dessutom inte ens är startmän. Skall Witry bänka Ståhl menar du?

Jag önska så mycket att ni slänger 10 miljoner (enligt FK) på Witry, för det bekräftar isf den galopperande utförsbacken ni verkar befinna er i. Jag säger att det är strategilöst och panikartat för att blidka massorna.
De pengar som vart kvar efter BP tog sin del av Bergvall affären kommer försvinna fortare än ni anar tror jag.
Citera
2024-11-05, 11:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Du missar poängen.

Fine, man kan plöja ner massa pengar i äldre spelare. Med Guidetti och Berisha gick det sådär. Berisha vart det ju som tur var, money-back guarantee på.

Ni har dessutom plöjt ner pengar i ett antal "äldre" spelare redan, där flera dessutom inte ens är startmän. Skall Witry bänka Ståhl menar du?

Jag önska så mycket att ni slänger 10 miljoner (enligt FK) på Witry, för det bekräftar isf den galopperande utförsbacken ni verkar befinna er i. Jag säger att det är strategilöst och panikartat för att blidka massorna.
De pengar som vart kvar efter BP tog sin del av Bergvall affären kommer försvinna fortare än ni anar tror jag.
Jag bara suckar och skakar på huvudet varje gång jag läser ditt trams. Guidetti var en katastrof värvning eftersom han bestämde sig för att han ville vara med i Biggest Looser, inte för att han var "Gammal". Sen är 10 miljoner inga jävla pengar idag för en spelare som är tänkt att vara ett startalternativ. Den stora frågan är ju snarare om han fortfarande håller samma nivå, eller om han dippat rejält sedan han lämnade, och om dom behöver ha in en till högerback. Att Witry fyller 29 eller kostar 10 mille är en så icke-faktor som du kan komma.
Citera
2024-11-05, 11:33
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jag bara suckar och skakar på huvudet varje gång jag läser ditt trams. Guidetti var en katastrof värvning eftersom han bestämde sig för att han ville vara med i Biggest Looser, inte för att han var "Gammal". Sen är 10 miljoner inga jävla pengar idag för en spelare som är tänkt att vara ett startalternativ. Den stora frågan är ju snarare om han fortfarande håller samma nivå, eller om han dippat rejält sedan han lämnade, och om dom behöver ha in en till högerback. Att Witry fyller 29 eller kostar 10 mille är en så icke-faktor som du kan komma.

Tio millar för en startspelare är inga problem, tio millar när man redan köpt typ fem ytterbackar senaste året? Det vore ett typexempel på den sorts aktion som gör att Bosse verkar vara slut vilket vi som vill se djurgården brinna ska vara tacksamma för.
Citera
2024-11-05, 11:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Tio millar för en startspelare är inga problem, tio millar när man redan köpt typ fem ytterbackar senaste året? Det vore ett typexempel på den sorts aktion som gör att Bosse verkar vara slut vilket vi som vill se djurgården brinna ska vara tacksamma för.
I detta är vi helt eniga. Det blir ju knappast någon härlig trupp sämja heller när man fortsätter fylla ut med spelare på en position som redan är tillräckligt tung för att sänka Titanic. Med detta sagt vet jag fortfarande inte vad fan Quill snackar om.
Citera
2024-11-05, 11:42
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Du missar poängen.

vi kan fortfarande komma 3a och ni har till slut lyckats sy ihop en höst på ganska länge.

massor med bajare var trötta på projektet o Kim H skulle sparkas i våras.

Nu har du varit fantastiskt balanserad o resonabel ganska länge, men dina kraftuttryck blir poänglösa.

Jag vet inte om jag vill ha Witry, men åldern i sig är ju inte avgörande. 2-3 bra år kan en 29 åring lätt ha i sig.

du tjatar om åldern faktiskt... men att det är en populistisk och tveksam värvning sett till truppens behov har du rätt i.
Citera
2024-11-05, 11:48
Medlem
Visst vore det kul om IFK Göteborg får kvala? Ännu roligare om de trillar ner en serie!
Citera
2024-11-05, 11:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
I detta är vi helt eniga. Det blir ju knappast någon härlig trupp sämja heller när man fortsätter fylla ut med spelare på en position som redan är tillräckligt tung för att sänka Titanic. Med detta sagt vet jag fortfarande inte vad fan Quill snackar om.

Blir säkert jättelätt att värva spelare efter ett tag också när de ser på dussinet innan som blivit inplockade och ersatta inom ett halvår..

Gissar att han menar att det är kapitalförstörelse, svenska klubbar undantaget de fetlagda grisbönderna är beroende av att sälja spelare och man har bara utrymme för en viss mängd åldermän som har klubben som sista anhalt. Ni verkar stå inför detta faktum just nu och Bajen har blivit rejält brända på det med.
Citera
2024-11-05, 11:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Blir säkert jättelätt att värva spelare efter ett tag också när de ser på dussinet innan som blivit inplockade och ersatta inom ett halvår..

Gissar att han menar att det är kapitalförstörelse, svenska klubbar undantaget de fetlagda grisbönderna är beroende av att sälja spelare och man har bara utrymme för en viss mängd åldermän som har klubben som sista anhalt. Ni verkar stå inför detta faktum just nu och Bajen har blivit rejält brända på det med.
Ja, i princip alla spelare som ryktas in har ju "rätt ålder" om man säger så. Nu senast har väl Berntsen ryckt i er gamla HTFF spelare William Hofvander. I princip alla andra som ryktas in, med undantag för Stefanelli, är väl typ max 22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in