2023-12-01, 07:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jag läste i tråden nu.. I ett länkat inlägg står att någon sett bilspår som gått mot kanten och kontaktat polisen.

Ok, tack. Det hade jag missat.
Hur mycket har det snöat i Malmö? Spår i snön är inget som syns värst länge i fullt snöoväder men har det kommit några centimeter och sen slutat så kan det synas.
Citera
2023-12-01, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
Kan ju också vara så enkelt att dom varit ute och lekt med bilen pga snön och halkan. När dom hamnar i vattnet har dom försökt ta sig bak i baksätet för att ta sig ut. Då syns dom kanske inte direkt. Men i dagens Sverige kan de lika bra vara som du skriver..

Jag tror också på att det mycket väl kan handla om att de varit ute och rallykört i snön. Snö är ovanligt här, så många har inte vinterdäck och är inte heller vana vid att köra i vinterväglag. Finns gott om babbar som kör som blådårar och överskattar sin körförmåga och är alldeles för våghalsig. En lång raksträcka, inga andra bilar, lång kajkant utan skydd och för hög fart på dåliga däck är som gjort för att drutta över kajkanten.
Citera
2023-12-01, 07:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Visst är detta från samma plats?

https://m.youtube.com/watch?v=ucpKlo...F1ZsO2cg%3D%3D
Citera
2023-12-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag tror också på att det mycket väl kan handla om att de varit ute och rallykört i snön. Snö är ovanligt här, så många har inte vinterdäck och är inte heller vana vid att köra i vinterväglag. Finns gott om babbar som kör som blådårar och överskattar sin körförmåga och är alldeles för våghalsig. En lång raksträcka, inga andra bilar, lång kajkant utan skydd och för hög fart på dåliga däck är som gjort för att drutta över kajkanten.

Precis. En vanlig dag i Malmö barmark kör dom redan då katastrofalt dåligt och dumdristigt. Så med snö blir de betydligt sämre. Just där nere är där en hel del som ligger och kör nu när snön kommit.. Vad dom har för bil kvittar, dom kör med allt möjligt och leker runt.
Citera
2023-12-01, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur mycket har det snöat i Malmö? Spår i snön är inget som syns värst länge i fullt snöoväder men har det kommit några centimeter och sen slutat så kan det synas.

Snön ligger kvar här i Malmö för en gångs skull. Snöat lite av och till sen i tisdags då det kom en hel del.
För att vara Malmö alltså, runt 4 mm. Sen har det fyllts på.
Citera
2023-12-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Det ha snöat från och till sedan i tisdagkväll. Tror det kan vara max en dm.
Citera
2023-12-01, 07:27
Medlem
Mullrets avatar
Tur någon sett spåren i snön. Annars kunde de legat kvar i flera år.

Gissar på de lekt med bilen. Eller Thelma & Louise wannabees.
Citera
2023-12-01, 07:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Snön ligger kvar här i Malmö för en gångs skull. Snöat lite av och till sen i tisdags då det kom en hel del.
För att vara Malmö alltså, runt 4 mm. Sen har det fyllts på.

Ok, då är det möjligt att bilen legat någon dag men att spåren ändå syns. Även om det snöat efter så ser man att snön är nedsjunken just där och slutar de sen vid kajkanten så blir man kanske mer uppmärksam.

Tydligen ett vanligt sladdområde för bilburna så kan vara en olyckshändelse eller någon som ville göra sig av med två kroppar.
Citera
2023-12-01, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
Precis. En vanlig dag i Malmö barmark kör dom redan då katastrofalt dåligt och dumdristigt. Så med snö blir de betydligt sämre. Just där nere är där en hel del som ligger och kör nu när snön kommit.. Vad dom har för bil kvittar, dom kör med allt möjligt och leker runt.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om de roat sig med att köra upp och ner för den där raksträcka ett antal gånger tills de en gång tappat kontrollen och sladdade ner i vattnet.
Jägersro, ett 30-tal bilar sladdar runt på parkeringen i snön.
https://www.sydsvenskan.se/2023-11-2...agersro-center
Citera
2023-12-01, 07:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Man brukar väl inte misstänka mord när en bil kört i vattnet. Det finns nog något som tyder på mord.
Citera
2023-12-01, 08:00
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Av det jag läste på SVT stod det att två kroppar påträffades under bärgningsarbetet.

Polisen skriver på sin sida att deras tekniker påträffade två kroppar i bilen under natten.
https://polisen.se/aktuellt/polisens...loc=Malm%C3%B6

Stämmer polisens uppgifter antar jag att kropparna gömts i bilen.
Citera
2023-12-01, 08:05
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tur någon sett spåren i snön. Annars kunde de legat kvar i flera år.

Gissar på de lekt med bilen. Eller Thelma & Louise wannabees.

Skulle kunna vara en hyrbil. Kriminella föredrar numer att hyra eftersom kronofogden inte kan ta den.

Uthyrningsfirman saknade den och hamnen var sista positionen som GPS-trackern sände ifrån?

Moderna volvobilar kan alltid spåras på en halvmeter när. Även i den egna Volvo-appen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in