Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Är du lite efterbliven eller förstår du inte att i en demokrati så är det inte pöbeln som dömer och straffar? Eller ska man godtyckligt bestämma vilka brott som ska hanteras av pöbeln?
Så du vill alltså påstå att i den demokrati vi lever i delar ut rättvisa straff till dessa förbrytare?
Jag skulle vilja påstå att PHS23 gör de som så många tänker, att de finns ett tydligt mönster i vårat rättsystem där barn far illa, och att förövarna inte får de straff de förtjänar.
Att sexualbrott mot barn har ökat i våran demokrati går inte att säga något om, försök då även lägga en tanke på att de är bara de anmälda brott som är med i den statistiken!
Vågar vi ens tänka på mörkertalet?
Att inte agera mot pedofiler med full kraft! Är det som kan förstöra vårt samhälle absolut mest skulle jag vilja säga!
Förstår du vilken samhällskostnad det är att försöka behandla och hjälpa barn som blivit utsatt för dessa vidriga brott? Om de nu ens får hjälp?
För de där skyddsnätet som många i samhället vill måla upp ska finnas där för de utsatta, kan jag meddela dig är obeskrivlig frånvarande för majoriteten!
Vill förtydliga att jag förespråkar i vanliga fall inte våld! Men bevisligen hjälper de inte att skrämma dom med uthängningen Dumpen kört stenhårt på i lite drygt 2 års tid.. De laddas upp nya förövare där lika frekvent nu som i början..
Att skrämma pedofilerna med fysisk smärta är jag som så många andra helt klart eniga om!
Kan hålla med om att de inte hade skadat med en tydligare redogörelse från phs sida om vilka de tilldelar denna smärta.
Samtidigt ser jag otroligt positiv på att någon faktiskt gör något! Än att göra som majoriteten, inte ett jävla skit!