Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Nej, man ska lyssna på fakta, inte rykten. Och ta ansvar för sina handlingar och inte skylla på andra.
Män*
Denna tråd visar så tydligt att allt för många kvinnor är allergiska mot ansvar...
Sedan finns det evolutionär psykologi som förklarar varför pre-selection och gruppens åsikter är viktigare för just kvinnor. Det är inget fel eller något som "de kan fixa" då det är rationellt. De vill ha barn med män som andra kvinnor trånar efter då det ökar chansen att en ev framtida son kommer kunna sprida vidare hennes gener.
Det är svårt för män att förstå då vi inte finner kvinnor mer attraktiva (snarare mindre) om de har många män runt sig.
Men oavsett om du läser div studier eller bara har lite erfarenhet så vet du att kvinnor attraheras mer av upptagna män.
Tex när de visat två grupper kvinnor en identisk (och överdrivet "bra" dejtingprofil), förutom relationstatus. Ena gruppen ser modellen och ögonkirurgen som är singel, andra gruppen ser samma bilder, titlar och text men, de får höra att han är gift. Grupp två ansåg att mannen var mer än en standardavvikelse attraktiv än grupp ett.
Det resultatet har replicerats så många gånger att jag inte ens minns vilka som var "först". Det är simpla studier som inte säger något om varför, men det replicerbara resultatet gör det intressant. Även om utfallet är väldigt förutsägbart om man haft några relationer.
Det faktum att "moderna kvinnor" (fjantig term men, tror ändå den beskriver en sorts person väl) genom både sociala och ffa teknologiska reformer har kunnat distansera sig från valet av man, något som i långt över 100.000 år varit det viktigaste valet en kvinna gör i sitt liv iom att skaffa barn med en oduglig man var en dödsdom.
Idag kan de välja dåliga män iom att det finns flera skydd mot de grova konsekvenserna, allt från tillgång till resurser indirekt till mindre kulturell skam osv.
Vet inte precis om det kommer verka positivt eller negativt på sikt. Detta är trots allt ett nytt fenomen, ett experiment och vänaterblivna har en tendens att se all ökad frihet från normer och förändring som framsteg innan det finns några resultat.
Vet att många konservativa lyfter fram hur mycket mer mediciner som kvinnor över 40 tuggar mot depression och ångest, men att medicinera mot negativa känslor på detta vis är i sig ett nytt fenomen och även om man ser en extrem ökning bland majoritetsbefolkningens barnlösa och "infertila" kvinnor jämfört med andra grupper så är det också en grupp som knappt fanns förr.
Finns länder som tex England där majoriteten av kvinnor kommer dö barnlösa för första gången i historien inom bara några år, något som varit normalt för män i alla tider (vi slapp ju hushållsarbete till förmån för privilegiet att dö i strid) med få undantag.
Att kvinnor ljuger för både sig själva och varandra för att inte tappa social status/ansiktet är inte så konstigt, däremot kan jag bli förvånad över hur de agerar som att de inte vet om detta. Ofta blir det direkt tragikomiskt iom att kvinnor som ger andra kvinnor råd och vägledning rörande dejting tenderar att vara, tja gamla singlar som kanske legat med många men knappast har några längre eller seriösa relationer med bra män, ofta är det bittra side chicks som tar sig den tiden. Inte sitter min flickvän, kompisens fru eller andra vettiga kvinnor och trånar efter fuckboys och söker bekräftelse via social media från andra misslyckade kvinnor om att just den playern de matchat med på någon knullapp bara beter sig och ser ut som en player men minsann är en lämplig fadersfigur och någon som kommer fria och ge henne allt hon drömmer om...
Förr lyssnade man på äldre, gifta kvinnor och män. Mor- och farföräldrar tex. Idag vet allt för många att ljuga för kvinnor är jävligt luckrativt.
Var väl bara någon dag sedan jag hörde från en kvinna som lämnat sin fästman, en skötsam helylle svenne, som undrade om jag var upptagen fortfarande. Ytligt bekant med både mig och tjejen. Frågade lite försiktigt varför det tagit slut och fick egentligen inget svar, vet mest att hon vill knulla.
Till min tjej skrev denna 30++taggare att det kändes bra att lämna sin man även om allt kändes rätt och, ja vi visade såklart varandra vad hon skrev. Mer eller mindre försöker förföra mig ("hon behöver inte veta" "vi passar bättre ihop" osv) medan till tjejen skriver hon om hur skönt det är att vara singel igen, att jag är för gammal och allt möjligt.
Det är tragiskt att denna kvinna inte förstår att vi kommunicerar i min relation. Hade jag dejtat en osäker feminist hade detta slutat med att min tjej lämnade för att söka lyckan som singel och lögnerskan hade knackat på dörren (ok, ringt på porttelefonen) i hopp om en last minute bastard...
Sedan är det märkligt att se hur kvinnor kan vara så mycket mer socialt slipade än män på gott och ont (effektivt filtrerar bort svaga män, manipulation osv) men ändå helt tappa omdömet runt attraktiva män. Ser man det utifrån är det väldigt uppenbart vilka män som säger vadsom för att få doppa och vilka som är seriösa och stabila.
Ett problem många unga män har är att de tror att "en bra man" är attraktivt för kvinnor. Så de försöker vara bra män men struntar i gymmet och tänker att kvinnor ska bli kåta och attraheras av dem iom att de behandlar dem väl.
Sedan ser de verkligheten och blir bittra... Oavsett kön så märker nog de flesta vilka som är bittra och har då inte mött någon som finner det attraktivt oavsett kön och sexualitet.