2023-11-30, 18:36
Medlem
Hamnade i diskussion med min flickvän idag. Hon är extremt social och öppen (och även väldigt naiv enligt mig).
Vi pratade om ifall det är okej för en kvinna som är ute med kompis att spontant spendera kvällen med två andra män. T.ex. att man sitter och äter middag och två män sitter vid bordet bredvid, någon kanske anmärker på eller kommenterar något och så går det över i att borden börjar prata med varandra och leder sen till att man tar någon drink ihop och pratar men "ingenting" händer och man skiljs åt vid kvällens slut.

Var går egentligen gränsen för när det övergår i att inte vara okej? Överanalyserar jag det här eller har jag rätt i mitt resonemang? Jag är av den bestämda åsikten att en heteroman ALDRIG skulle välja att prata med/spendera en kväll med en kvinna utan att ha några andra intentioner och hon tycker att hon bara är social och skulle tycka det var trevligt. Hon tycker att jag tror illa om folk när jag säger att den enda anledningen till att något sånt skulle hända är för att männen ifråga tror att de ska få ligga medan jag anser att hon är extremt naiv när hon tror att män bara "vill ha trevligt" med två främmande kvinnor.

Jag menar själv att jag har nolltolerans mot sådant beteende och att jag aldrig skulle göra något liknande själv. Jag skulle absolut kunna vara trevlig mot två kvinnor som sitter och äter middag bredvid om jag är ute med en killkompis men jag skulle aldrig låta det gå över i att kvällens spenderas med dem.

Jag tog exemplet om jag skulle göra samma sak, kanske bjuda på någon drink eller komma hem sent efter att ha spenderat en kväll med en kompis och två främmande kvinnor. Hon tror att hon skulle vara helt OK med det, vilket jag såklart fattar är total BS, hon skulle vara både svartsjuk och arg

Det kan tilläggas att hon även tycker att när en man kommer fram till en kvinna på krogen så "måste det inte innebära" att han gör det för att få ligga. Vi vet ju alla att män gör sånt bara för att vara trevliga

Oavsett vad, vad säger folk på Flashback? Jag böjer mig givetvis inte i min åsikt och skulle aldrig tillåta sånt beteende från henne. Då byts hon ut illa kvickt.
Citera
2023-11-30, 18:40
Avslutad
Din flickvän är naiv, godtrogen och omogen..
Citera
2023-11-30, 18:42
Medlem
Shitnuggets avatar
Du verkar väldigt osäker. Osäker i dig själv, osäker i din relation, osäker om din tjej.

Litar man på sin flickvän är det inga problem i scenariot du beskriver, även om din flickvän är naiv om mäns intentioner. De kan vilja ligga hur mycket som helst, spelar ingen roll om din tjej inte är med på noterna. Så länge hon inte är så pass naiv att hon följer med någon jeppe från krogen så finns det inget att oroa sig över.
Citera
2023-11-30, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kordiroven
Jag är av den bestämda åsikten att en heteroman ALDRIG skulle välja att prata med/spendera en kväll med en kvinna utan att ha några andra intentioner
Du har fel

Dessutom, hur vet du att de var heteromän?
Citera
2023-11-30, 18:54
Medlem
Det är ju mycket som spelar in i sånt där. Har man varit tillsammans länge och kan lita på varandra så är det ju ingen större fara. Håller med om att en kvinna och en man inte spenderar en hel kväll ihop utan att det finns nån form av attraktion men man kan ju flörta utan att ligga. Personligen avskyr jag korvpartyn och vill ha nån kvinna att titta på/surra med men jag är slaviskt trogen i förhållandet ändå
Citera
2023-11-30, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Håller med om att en kvinna och en man inte spenderar en hel kväll ihop utan att det finns nån form av attraktion
Varför skulle inte det kunna hända?
Citera
2023-11-30, 19:11
Medlem
Beror på hur man är som person, om man alltid gör så och gör det med både kvinnor och män man träffar.
Citera
2023-11-30, 19:18
Bannlyst
Citat:
Hamnade i diskussion med min flickvän idag. Hon är extremt social och öppen (och även väldigt naiv enligt mig).
Vi pratade om ifall det är okej för en kvinna som är ute med kompis att spontant spendera kvällen med två andra män. T.ex. att man sitter och äter middag och två män sitter vid bordet bredvid, någon kanske anmärker på eller kommenterar något och så går det över i att borden börjar prata med varandra och leder sen till att man tar någon drink ihop och pratar men "ingenting" händer och man skiljs åt vid kvällens slut.

Var går egentligen gränsen för när det övergår i att inte vara okej? Överanalyserar jag det här eller har jag rätt i mitt resonemang? Jag är av den bestämda åsikten att en heteroman ALDRIG skulle välja att prata med/spendera en kväll med en kvinna utan att ha några andra intentioner och hon tycker att hon bara är social och skulle tycka det var trevligt. Hon tycker att jag tror illa om folk när jag säger att den enda anledningen till att något sånt skulle hända är för att männen ifråga tror att de ska få ligga medan jag anser att hon är extremt naiv när hon tror att män bara "vill ha trevligt" med två främmande kvinnor.

Jag menar själv att jag har nolltolerans mot sådant beteende och att jag aldrig skulle göra något liknande själv. Jag skulle absolut kunna vara trevlig mot två kvinnor som sitter och äter middag bredvid om jag är ute med en killkompis men jag skulle aldrig låta det gå över i att kvällens spenderas med dem.

Jag tog exemplet om jag skulle göra samma sak, kanske bjuda på någon drink eller komma hem sent efter att ha spenderat en kväll med en kompis och två främmande kvinnor. Hon tror att hon skulle vara helt OK med det, vilket jag såklart fattar är total BS, hon skulle vara både svartsjuk och arg

Det kan tilläggas att hon även tycker att när en man kommer fram till en kvinna på krogen så "måste det inte innebära" att han gör det för att få ligga. Vi vet ju alla att män gör sånt bara för att vara trevliga

Oavsett vad, vad säger folk på Flashback? Jag böjer mig givetvis inte i min åsikt och skulle aldrig tillåta sånt beteende från henne. Då byts hon ut illa kvickt.
Driver du? Är du svensk?
Jag är gift, både jag och min partner har vänner av båda kön. Självklart får man umgås med vilka man vill om det känns ok.
Att du tror att alla killar är ute efter en sak, säger mer om dig än om din tjej. Jag skulle inte välja en partner med dina egenskaper. Du är en skam för manskönet. Fy fan!
Citera
2023-11-30, 19:19
Medlem
grungewhores avatar
Du kan ju som man göra det, naturligtvis, som du erkänner har du andra motiv än en trevlig samtalsstund. Det behöver ju inte din tjej ha.

Men jag förstår, om du framstår som så osäker på dig själv och redan blottat din svaghet (du kommer aldrig kunna tilltala en kvinna igen utan att din tjej kommer kunna säga "så du vill knulla henne alltså"), att hon kanske håller dörren öppen för andra.
Citera
2023-11-30, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farmliv
Driver du? Är du svensk?
Jag är gift, både jag och min partner har vänner av båda kön. Självklart får man umgås med vilka man vill om det känns ok.
Att du tror att alla killar är ute efter en sak, säger mer om dig än om din tjej. Jag skulle inte välja en partner med dina egenskaper. Du är en skam för manskönet. Fy fan!
Word

Genom sig själv känner man andra
Citera
2023-11-30, 19:25
Medlem
SmegmaFris avatar
Enkel fråga:
Är din flickvän attraktiv?
Citera
2023-11-30, 19:27
Medlem
Citat:
Jag är av den bestämda åsikten att en heteroman ALDRIG skulle välja att prata med/spendera en kväll med en kvinna utan att ha några andra intentioner och hon tycker att hon bara är social och skulle tycka det var trevligt.
(…)
Då byts hon ut illa kvickt.

Skrämmande kvinnosyn. En kvinna har enligt dig inget värde som människa utan värdet sitter enbart i hennes fitta. Enda anledningen att umgås med kvinnor är med hopp om att få knulla? Wow.

Hoppas du blir dumpad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in