Citat:
Ursprungligen postat av
Solen89
Jag har en fd arbetskollega som jag har arbetat en hel del med. Vi fick bra kontakt med varandra så efter jobbet kunde vi ringa till varandra och prata om allt möjligt. Ju mer tiden har gått så ser jag andra sidor av henne som jag inte gillar och har svårt med. Hon är väldigt avundsjuk av sig och jag har uppmärksammat att hon ljuger för mig. Hon är konstant negativ och påpekar saker och ting som är privat, så som att hon lägger sig i min privata ekonomi och mitt nya jobb är jag orolig över att hon ska förstöra.
Jag vet inte hur jag ska bli av med henne!
Hon är extremt missnöjd över sitt liv och över sin övervikt (utseende). Hon snackar illa om andras utseende. Jag har försökt ignorera henne och plockat bort henne från min instagram men trots detta fortsätter hon att höra av sig och efter varje samtal med henne får hon mig att må ännu dåligare. Hur blir jag seriöst av med henne!?
Du säger till henne att du vill gå vidare och avsluta er bekantskap. Ingen ytterligare förklaring behövs. Propsar hon på förklaring, bara säg att du vill avsluta. Finns ingen redovisningsskyldighet från din sida.
Därefter svarar du
aldrig mer på hennes kontaktförsök. Läs inte meddelanden. Radera alla kanaler. Skickar hon brev, släng dom direkt, oöppnade. Stå upp för dig själv och vik inte en tum. Finns inte utrymme för tvekan om du vill bli fri.