2023-11-29, 18:28
Medlem
Jag har en fd arbetskollega som jag har arbetat en hel del med. Vi fick bra kontakt med varandra så efter jobbet kunde vi ringa till varandra och prata om allt möjligt. Ju mer tiden har gått så ser jag andra sidor av henne som jag inte gillar och har svårt med. Hon är väldigt avundsjuk av sig och jag har uppmärksammat att hon ljuger för mig. Hon är konstant negativ och påpekar saker och ting som är privat, så som att hon lägger sig i min privata ekonomi och mitt nya jobb är jag orolig över att hon ska förstöra.
Jag vet inte hur jag ska bli av med henne!
Hon är extremt missnöjd över sitt liv och över sin övervikt (utseende). Hon snackar illa om andras utseende. Jag har försökt ignorera henne och plockat bort henne från min instagram men trots detta fortsätter hon att höra av sig och efter varje samtal med henne får hon mig att må ännu dåligare. Hur blir jag seriöst av med henne!?
Citera
2023-11-29, 18:33
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solen89
Hur blir jag seriöst av med henne!?
Fråga henne varför hon är så djävla fet och varför hon inte gör någonting åt fetman istället för att bara gnälla över den som en liten bortskämd skitunge.

Det borde nog räcka.
Citera
2023-11-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fråga henne varför hon är så djävla fet och varför hon inte gör någonting åt fetman istället för att bara gnälla över den som en liten bortskämd skitunge.

Det borde nog räcka.

Jag är inte den människo typen som skulle sjunka ner till hennes nivå
Citera
2023-11-29, 18:37
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Säg ifrån! Varför gör du inte det ?
Citera
2023-11-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Säg ifrån! Varför gör du inte det ?

Jag har funderat på det men jag vet att det skulle leda till att det blir "konflikt" då hon verkar inte förstå sociala koder. Hur tycker du att jag ska gå tillväga?
Citera
2023-11-29, 18:43
Medlem
franges avatar
Citat:
Så varför klagar du då, om du inte vill göra någonting åt problemet? Uppenbarligen kommer det inte att fungera att försöka ignorera tjockisen som du redan gjort - och tjockisen verkar ju själv inte förstå att denne inte är önskvärd.
Citera
2023-11-29, 18:44
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Jag har funderat på det men jag vet att det skulle leda till att det blir "konflikt" då hon verkar inte förstå sociala koder. Hur tycker du att jag ska gå tillväga?

Hon förstår sociala koder, det är så hon hanterar dig!
Flåt, Stå upp för dig själv, slår hon dig så slå tillbaka.
Och slå tillbaka så att du kan försvara dig själv.
Citera
2023-11-29, 18:44
Medlem
Verkar vara en sån där som man inte ska konfrontera för då blir det 3:e världskriget följt utav stalking, skitsnack och annat trevligt.

Fadea ut henne bara. Ringer hon så svarar du inte, låt det gå till telefonsvararen. När hon smsar så svarar du flera dagar senare lite kort utan större engagemang. Ställ inga följdfrågor då det bara leder till vidare diskussioner. Hon kommer ruttna till slut då du inte ger henne någonting men du är inte heller otrevlig, du är bara tråkig i hennes ögon, detta för att slippa eventuella problem.

När hon beklagar sig så kör med tomma klyschor i stil med "det kommer ordna sig ska du se", det är vad det är" och "hoppas det löser sig". Noll engagemang, alltså.

Hon kommer ruttna. Funkar väldigt bra på narcissister också, stöter du bort de från din ände så blir det krig men om du gör dig tråkig, ful och totalt ointressant så blir du "dumpad" utav de istället - underbart.
Senast redigerad av ClitEastwood 2023-11-29 kl. 18:47.
Citera
2023-11-29, 18:45
Medlem
knark-kungens avatar
Sluta svara bara, eller igga henne som kidsen säger.

Sånadär människor är gift, låt henne inte förstöra din vibe.
Citera
2023-11-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Hon förstår sociala koder, det är så hon hanterar dig!
Flåt, Stå upp för dig själv, slår hon dig så slå tillbaka.
Och slå tillbaka så att du kan försvara dig själv.

Då säger jag till henne att jag tycker att hon är en energitjuv och att jag inte vill ha något mer kontakt med henne?
Citera
2023-11-29, 18:46
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Jag har en fd arbetskollega som jag har arbetat en hel del med. Vi fick bra kontakt med varandra så efter jobbet kunde vi ringa till varandra och prata om allt möjligt. Ju mer tiden har gått så ser jag andra sidor av henne som jag inte gillar och har svårt med. Hon är väldigt avundsjuk av sig och jag har uppmärksammat att hon ljuger för mig. Hon är konstant negativ och påpekar saker och ting som är privat, så som att hon lägger sig i min privata ekonomi och mitt nya jobb är jag orolig över att hon ska förstöra.
Jag vet inte hur jag ska bli av med henne!
Hon är extremt missnöjd över sitt liv och över sin övervikt (utseende). Hon snackar illa om andras utseende. Jag har försökt ignorera henne och plockat bort henne från min instagram men trots detta fortsätter hon att höra av sig och efter varje samtal med henne får hon mig att må ännu dåligare. Hur blir jag seriöst av med henne!?

Du säger till henne att du vill gå vidare och avsluta er bekantskap. Ingen ytterligare förklaring behövs. Propsar hon på förklaring, bara säg att du vill avsluta. Finns ingen redovisningsskyldighet från din sida.

Därefter svarar du aldrig mer på hennes kontaktförsök. Läs inte meddelanden. Radera alla kanaler. Skickar hon brev, släng dom direkt, oöppnade. Stå upp för dig själv och vik inte en tum. Finns inte utrymme för tvekan om du vill bli fri.
Citera
2023-11-29, 18:48
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Då säger jag till henne att jag tycker att hon är en energitjuv och att jag inte vill ha något mer kontakt med henne?
Det kan du göra.
Jag skulle bett henne dra åt H-lve
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här