Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBadkar
Det som är intressant här är ju att en vecka efter R<bin R>din blev gripen så utfärdade Norge en internationell efterlysning på Jordgubben. Både R<bin och hans tjej är ju kända golare och har erkänt det många gånger i lives. Dagen efter denna skottlossningen så satt Rs tjej och berättade om detta i en live på Facebook var han hade gjort.

Ja riktigt pinsamma personer. Att sitta i lives på.fb och skryta om pengar, när de skriker på varann.och sen blir i hop.dagen efter.ja han hade ju först fulla restriktioner i 2månader och sedan har dom kartlagt han och hans flickvän så klart. Är det någon som har fupen på det andra med tvättade pengar och lurat gamlingar?
Citera
2024-10-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det narkotikabeslag jag menade var det jag länkade till.
Tror inte riktigt på att Bandidos åker på ett jättebeslag av narkotika en dag och sex dagar senare verkar vara inblandade i en skjutning i Norge - utan att det finns ett samband.

Det misstänkta grova narkotikabrott som NLT skriver om skedde en dryg vecka tidigare. Och efter en del rotande vågar jag påstå att en av de häktade där, tillika han som bor i Spanien numera, är pappa till 20-åringen med Bandidoskoppling som nu ska till Norge.
Här har jag bara ett dagboksblad som är för gammalt för att lägga ut, men beställ gärna ett nytt från Skaraborgs TR. Målnumret är B 4658-23.

Protokollen från häktningsförhandlingarna på de båda grabbarna är här. Dock väldigt tveksam till om den ena av dem är mer inblandad än att han eventuellt har hyrt bilen, så är tacksam om han inte pekas ut för mycket.

Skaraborgs TR B 5154-23: https://easyupload.io/m/iflhh5

Han är inte pappa till 20-åringen.!!
Citera
2024-10-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Den här mannen är alltså B*bby M*berg, som tidigare bodde på Bäckseda Prästgård strax söder om Vetlanda? Jag har ett vagt minne av att jag hört att de som bodde där då var lite halvskumma men minns inte detaljerna, det är ett ställe som är helt omöjligt att missa från Växjö/Kalmar-vägen.

Jag tror du har rätt om killen som är härifrån och som är inblandad på något vis, verkar inte vara något särskilt med honom mer än att han gått om något år i skolan eller åtminstone började på gymnasiet ett år senare.
De va lite spännande att höra. Va räknas som halv skumma ??
Citera
2024-10-24, 11:38
Medlem
Ingen som sitter på någon ny information gällande detta?
Citera
2024-12-19, 13:52
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
Sjokkerte forbipasserende ble ufrivillige vitner til at en 37 år gammel svensk mann ble skutt åtte ganger utenfor Mossehallen 28. november i fjor.

Nå, ett år senere, kan NRK presentere helt nye detaljer om bakgrunnen, planleggingen og gjennomføringen av drapsforsøket – og om de hemmelige planene om å slå til på nytt.

Denne gangen på et norsk sykehus.

– Det ble sendt ut en forespørsel om noen kunne komme tilbake til Norge og gjennomføre drapet på fornærmede mot en sum penger
länk till artikeln :
https://www.nrk.no/norge/nrk-avslorer_-svenske-kriminelle-planla-drap-pa-ulleval-sykehus-etter-skytingen-i-moss-1.17122866
Citera
2024-12-30, 22:17
Medlem
Någon som vet något nytt?
Citera
2025-01-19, 07:43
Medlem
Fikk vi aldri svar på hvem BO er??
Citera
2025-09-20, 01:24
Medlem
Släkting till Rava Majid sålde ut 37åringen till Adbo... Släktingen ska tidigare, tillsammans med 37åringen, ha hjälpt Rawa Majid att fly från Turkiet till Iran...

Åtalade:
- 49årig svensk, släkting till Rawa Majid (goare etc enl nedan)
- 26årig syrisk medborgare (misstänkt för att ha varit skytten i Moss
- 22årig svensk (åtalats för att ha varit chaufför)
- 33årig svensk (åtalats för att ha skaffat fram transport)
(Ismail Abdo ej åtalad)

NRK:
Citat:
(...) Påtalemyndigheten mener Majids flukt fra Tyrkia kan være relevant for gjengoppgjøret i Moss (...) Det har vært en av hypotesene at det kan være et mulig motiv for hvorfor fornærmede ble skutt utenfor Mossehallen (...) Påtalemyndigheten er overbevist om at det var gjengleder Abdo som beordret 37-åringen drept (...) NRK har tidligere fått opplyst at motivet skal ha vært at 37-åringen bisto Majid på flukten til Iran (...)
https://www.nrk.no/norge/utpekt-lokkemann-etter-skytingen-i-moss_-slik-hjalp-han-_den-kurdiske-reven_-a-flykte-1.17575733

EXPRESSEN:
Citat:
(...) En av de tilltalade är en 49-årig svensk man, som uppges vara släkt med ”Kurdiska räven” Rawa Majid och också känna ”Jordgubben” Ismail Abdo (...) 37-åringen som blev skjuten i Moss har pekats ut som en nära medarbetare till Majid, och den norska polisen tror att mordförsöket beställdes av Abdo. Man tror vidare att 49-åringen var den som lockade offret till brottsplatsen, och att han sen gav Abdo löpande information om var 37-åringen befann sig (...) Enligt åklagaren kan bakgrunden till mordförsöket i Moss vara Rawa Majids flykt från Turkiet till Iran hösten 2023, och i förhör berättar 49-åringen om sin och 37-åringens inblandning i detta (...) Majid ringde honom efter att ha mutat några turkiska poliser som skulle smuggla gängledaren över gränsen till Irak (...) Han sa att han inte längre litade på poliserna, berättar 49-åringen (...) Han säger också att anledningen till att Majid bestämde sig för att fly Turkiet var att han hade ett pris på 3–4 miljoner euro (33–44 miljoner kronor) på sitt huvud (...)
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/avslojar-jag-hjalpte--rawa-majid-att-fly/
Citera
2025-11-19, 12:40
Medlem
Citat:
Tingsrätten i Norge dömer fixaren till elva års fängelse. Mannen i 20-årsåldern och de andra två döms till elva år och sex månaders fängelse.

https://www.vetlandaposten.se/2025-11-19/tidigare-vetlandabo-doms-for-gangbrott-i-norge/
Citera
2025-11-21, 15:34
Medlem
Her er dommen

https://mega.nz/file/6WpSWIzB#xvhIOTbhQdlFHcQxXR2XVbASjLiitslfV9iUAAemc CE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in