2006-08-06, 01:16
Medlem
Seagates avatar
Hej!

Jag söker en mediaspelare som kan skicka ljudfiler (wav, m.fl.) till ljudkortets ljud-in iställetför ljud-ut?

Känns som det vore fullt tekniskt möjligt, så något program borde det väl finnas som kan göra detta?
Citera
2006-08-06, 02:10
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Hej!

Jag söker en mediaspelare som kan skicka ljudfiler (wav, m.fl.) till ljudkortets ljud-in iställetför ljud-ut?

Känns som det vore fullt tekniskt möjligt, så något program borde det väl finnas som kan göra detta?
Ljud in? Tyvärr är nog inte detta möjligt efterssom portarna sitter på ett ljudkort, och ljudkortet har inte såna instruktioner! När ljudkortet får ljuddata så skickar den det automatiskt till ljud-ut och när den får order om att ta upp ljud, så tar den automatiskt signalerna från ljud-in.
Enda sättet att ändra på detta är att modifiera kortet, vilket lär bli svårt!
Citera
2006-08-06, 03:20
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Ljud in? Tyvärr är nog inte detta möjligt efterssom portarna sitter på ett ljudkort, och ljudkortet har inte såna instruktioner! När ljudkortet får ljuddata så skickar den det automatiskt till ljud-ut och när den får order om att ta upp ljud, så tar den automatiskt signalerna från ljud-in.
Enda sättet att ändra på detta är att modifiera kortet, vilket lär bli svårt!

Du vet inte vad du pratar om.

Förklara annars hur "What U Hear"-funktionen i Volymkontrolleraren fungerar?
Citera
2006-08-06, 05:12
Medlem
Germanias avatar
"What U Hear" är för inspelning och innebär att man när man spelar in spelar in från alla ljudkällor. dvs samma som du hör i högtalarna
Citera
2006-08-06, 05:22
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
"What U Hear" är för inspelning och innebär att man när man spelar in spelar in från alla ljudkällor. dvs samma som du hör i högtalarna

Jag vet det, men är det inte möjligt att enbart spela in från en mediaspelare och låta de andra vara ostörda? Eller hur kan jag annars lösa det? Måste jag använda två datorer där jag kopplar en kabel från ena datorns ljud ut till den andras ljud in? Eller kan jag skaffa 2 ljudkort, där den ena har kabel från ljud in till den andras ljud ut?

Eller hur kan jag lösa det?
Citera
2006-08-06, 09:14
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Jag vet det, men är det inte möjligt att enbart spela in från en mediaspelare och låta de andra vara ostörda? Eller hur kan jag annars lösa det? Måste jag använda två datorer där jag kopplar en kabel från ena datorns ljud ut till den andras ljud in? Eller kan jag skaffa 2 ljudkort, där den ena har kabel från ljud in till den andras ljud ut?

Eller hur kan jag lösa det?

Funkar väl å ta en såndär hörlurssladd hane till hane och koppla ljud ut till ljud in? Funkade på min gamla iaf...
Citera
2006-08-06, 10:18
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Varför inte spela enbart mediaspelaren när du trycker på record?
Eller har jag missuppfattat problemet totalt?
Citera
2006-08-06, 12:32
Medlem
Citat:
Hej!

det du menar är typ som winamps "Diskwrite" där det du hör spelas in som Wav/Mp3 fil ???
Citera
2006-08-06, 15:03
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Varför inte spela enbart mediaspelaren när du trycker på record?
Eller har jag missuppfattat problemet totalt?

Jag vill att ljud ut från min ena applikation skall gå ut via högtalaren och uppspelningen av en wavefil i en annan applikation skall gå ut via ljud in.
Citera
2006-08-06, 15:20
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Jag vill att ljud ut från min ena applikation skall gå ut via högtalaren och uppspelningen av en wavefil i en annan applikation skall gå ut via ljud in.

Varför ta omvägen att gå via "ljud in"? "Ljud in" kan ju inte spela något ljud, utan bara spela in.

Vad ska du göra med insignalen du får där då?

Ett alternativ är annars att köra med två ljudkort.

Jag är fortfarande förvirrad
Citera
2006-08-06, 15:24
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McFrost
Varför ta omvägen att gå via "ljud in"? "Ljud in" kan ju inte spela något ljud, utan bara spela in.

Vad ska du göra med insignalen du får där då?

Ett alternativ är annars att köra med två ljudkort.

Jag är fortfarande förvirrad

Kortfattat: Jag vill kunna spela upp wave-filer under samtal i programmet FreeCall, samtidigt som jag både hör och spelar in samtalet.
Citera
2006-08-06, 15:45
Medlem
typ som detta progg gör

Super Sound Recorder can record sound being played by other computer programs (e.g. RealPlayer, Media Player, Quick Time, WinAmp,DVD Player,Computer Game) including live Internet broadcasts.

http://www.sound-recorder.info/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in