2023-12-04, 15:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Halloj! Jo precis Telia routern sitter ju till tvn tyvärr. Men Om jag skaffar en likadan telia skulle det funka på samma sätt då med?
Telias "nya" wifi router kan väl kompletteras med meshnoder du ställer ut där täckningen är dålig?
https://www.telia.se/support/bredband/guider/kom-igang-med-telia-battre-wifi
Citera
2023-12-05, 09:41
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Telias "nya" wifi router kan väl kompletteras med meshnoder du ställer ut där täckningen är dålig?
https://www.telia.se/support/bredband/guider/kom-igang-med-telia-battre-wifi

Hade dessa på prov men skickade tillbaka dem. Gav marginellt bättre täckning men täckte absolut inte hela huset.
Citera
2023-12-05, 10:12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Hade dessa på prov men skickade tillbaka dem. Gav marginellt bättre täckning men täckte absolut inte hela huset.
Har du ett jääääättestort hus byggt i betong så håller jag med men ett normalt hus på låt säg 250-300m2 i två våningar bör du lätt kunna täcka med huvudenheten och två mesh noder (ansluta via lan kabel till huvudenheten)
Citera
2023-12-09, 23:59
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har du ett jääääättestort hus byggt i betong så håller jag med men ett normalt hus på låt säg 250-300m2 i två våningar bör du lätt kunna täcka med huvudenheten och två mesh noder (ansluta via lan kabel till huvudenheten)

3 våningar med källare 280 kvm byggt i mongolisk lärk.
Det gör det säkert, men de jag fixade via Telia funkade inte. Detta är verkligen ett lands problem. Ja har beställt en till router nu ifrån dem, med löfte om att de är bryggade så well tror probmet är löst 🤷
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in