Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
I en stor skola som Kyrkskolan i Danderyd, där jag gick på 1970-talet, fanns sammanlagt 6 elever med "spring i benen" av 400. De gick i eget klassrum med extra snäll lärare och hölls utanför de vanliga klassrummen så vi andra hade det lugnt.
Jag pratar med en lärare i Skäggetorp ibland. Hans klass är fylld med aggressiva diagnosbarn som han absolut inte kan hjälpa och han längtar efter jullovet.
Sverige och västvärlden är så körda.
Hade ungefär samma erfarenhet. Högstadiet ca 500 elever och en obs-klass på 5-8 individer, mest pojkar men en och annan flicka. Kan föreställa mig att några av dessa kom från missbrukarhem eller hem där ordning och reda inte satt i väggarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Allans.kompis
Fanns mycket värstingar förr också, de fick ju t.o.m åka på värstingresor.
Värstingresorna fick jag veta när jag talade med en som de facto VAR på dessa resor som ledare, bestod av invandrare. Ingen blev det ordning på. Noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Ja det är svagheten i de högerkonservativas argumentation. Det har aldrig funnits en idyll utan kriminalitet. Däremot är vi på väg från ett välfärdssamhälle mot ett brutalare klassamhälle. Detta tack vare SD. I det samhället får de med neuropsykiatriska diagnoser betydligt sämre villkor.
Haha, ska du skylla 50 års förd politik och ett skenande ADHD-diagnostiserande bland barn på SD? Alla som inte visste att du var en idiot vet det nu. Snyggt.