2023-11-26, 01:13
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Tja. Har alltid varit inne på kroppsbyggande och styrketräning över lag och pratade med en gammal gubbe på jobbet om detta härom dagen, han höll på med sånt på typ 90-talet och sa han att han tränade på ett ställe i stan (Göteborg) som hette Jupiter. Tydligen ska detta ställe ha varit sjukt bra för denna typ av träning och över lag bara ett riktigt bra gym med rätt typ av människor, till skillnad från dagens NW som är fullproppade med motionärer och 15 åriga blattepojkar. Är det nån här som känner till stället och kan berätta mer om det? Verkar inte finnas kvar o hittar varken text eller bilder på internet om stället så måste ha försvunnit för ett tag sedan...
Citera
2023-11-26, 08:26
Medlem
Soulflowers avatar
Det här stället?
https://jupitergbg.fortunecity.ws/
Citera
2023-11-26, 09:34
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydafrikaConny
Tja. Har alltid varit inne på kroppsbyggande och styrketräning över lag och pratade med en gammal gubbe på jobbet om detta härom dagen, han höll på med sånt på typ 90-talet och sa han att han tränade på ett ställe i stan (Göteborg) som hette Jupiter. Tydligen ska detta ställe ha varit sjukt bra för denna typ av träning och över lag bara ett riktigt bra gym med rätt typ av människor, till skillnad från dagens NW som är fullproppade med motionärer och 15 åriga blattepojkar. Är det nån här som känner till stället och kan berätta mer om det? Verkar inte finnas kvar o hittar varken text eller bilder på internet om stället så måste ha försvunnit för ett tag sedan...

Gymmade där i början av 2000-talet. Bra gym av gamla skolan med trevlig personal. Inget modernt tjaffs. Låg bredvid puben Paddington’s vilket kunde resultera i att man efter avklarat pass tog en öl och en hamburgare.

Nuförtiden ligger väl någon byggbutik där 😢
Citera
2023-11-26, 10:45
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydafrikaConny

Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Gymmade där i början av 2000-talet. Bra gym av gamla skolan med trevlig personal. Inget modernt tjaffs. Låg bredvid puben Paddington’s vilket kunde resultera i att man efter avklarat pass tog en öl och en hamburgare.

Nuförtiden ligger väl någon byggbutik där 😢
Ökänt bögställe. Förekom en hel del äckligheter men myndigheterna blundade.
Citera
2023-11-26, 13:39
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det här stället?
https://jupitergbg.fortunecity.ws/

Så verkar det vara. På den adressen ligger det iallafall en Nordic Wellness nu för tiden. Verkar som att det ganska nyligen bytte ägare från att ha hetat Active wellness innan.
Citera
2023-11-26, 18:58
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ökänt bögställe. Förekom en hel del äckligheter men myndigheterna blundade.

Egen erfarenhet förmodar jag? 😏

Inget jag såg när jag tränade där.
För övrigt så var det ju bög-rykten om vartenda gym på 90-talet. Var nog snarare klena soffpotäter som gladeligen spred det som en ursäkt för att inte träna.
Citera
2023-11-27, 06:25
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Egen erfarenhet förmodar jag? 😏

Inget jag såg när jag tränade där.
För övrigt så var det ju bög-rykten om vartenda gym på 90-talet. Var nog snarare klena soffpotäter som gladeligen spred det som en ursäkt för att inte träna.

Bokmalar,bibliotekarier,mobbingoffer o kåsörer som denna flane som är så östrogenstinn så han måste äta p-piller för att inte bli gravida kallar sportiga snygga gymfolk o modeller för bögsprättar 🤣
https://i.postimg.cc/KztbFWKy/Screenshot-20220620-183919-Samsung-Internet.jpg

Gött me morgongympass med vackra quinnor
Citera
2023-11-27, 07:45
Medlem
Aktieklipparns avatar
Ett av dom gamla trevliga gymmen som jag tränat på Var mest på Antons, men även på Citygym och Jupiter. Tränade mest i Gbg i slutet på 80-talet och hela 90-talet. Var på Jupiter och gästtränade några gånger 2007 och träffade på mina gamla vänner Janko och "Hulken" Berra, men dom har ju båda vandrat vidare

Har flyttat tillbaka till Lunden och skall börja träna där nu igen, på Wellness
Citera
2023-11-28, 04:18
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Ett av dom gamla trevliga gymmen som jag tränat på Var mest på Antons, men även på Citygym och Jupiter. Tränade mest i Gbg i slutet på 80-talet och hela 90-talet. Var på Jupiter och gästtränade några gånger 2007 och träffade på mina gamla vänner Janko och "Hulken" Berra, men dom har ju båda vandrat vidare

Har flyttat tillbaka till Lunden och skall börja träna där nu igen, på Wellness

Berra var det konstapel Potatisnäsan som höll nordstadens tjackpundare i skräck frammåt 2005 innan han strokade i tjänst?
Citera
2023-11-28, 09:51
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Berra var det konstapel Potatisnäsan som höll nordstadens tjackpundare i skräck frammåt 2005 innan han strokade i tjänst?
Ah precis Berra var så glad och berättade att han hade köpt en lägenhet i Hua Hin Thailand men tror inte den hann bli klar innan han gick bort. Vi skulle nästan bli grannar där nere
Citera
2023-11-28, 10:13
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Ah precis Berra var så glad och berättade att han hade köpt en lägenhet i Hua Hin Thailand men tror inte den hann bli klar innan han gick bort. Vi skulle nästan bli grannar där nere

Ja de va synd , han skulle förtjänat ett lungt gubbliv där - han gick som han alltid jobbade med händena bakom ryggen spatserandes
Citera
2023-11-28, 10:20
Medlem
Aktieklipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja de va synd , han skulle förtjänat ett lungt gubbliv där - han gick som han alltid jobbade med händena bakom ryggen spatserandes
Glömmer aldrig när jag öppnade toan och dom glömt låsa. Där stod Berra och skjöt ut röva och janko bakom med sprutan Antons Gym
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in