2023-11-25, 21:04
Medlem
Hej!

Jag läser mycket fup och har nu fått torka. Då den stora fup-tråden är smått oöverskådlig om man inte vet vad man söker så tänkte jag att vi kan dela med oss här av fall som vi tyckt haft extra intressanta förundersökningar. Om man vill får man gärna skriva ett par rader om fallet och länka till fup, men det viktigaste är att skriva en eller flera fall som har haft intressant fup.

Jag börjar, tyvärr har jag filen på en gammal dator så kan ej dela just nu, men styckmordet i Askersund var spännande läsning tycker jag. En sedan tidigare ostraffad ung kvinna som mördar och styckar en annan kvinna med svartsjuka som motiv.
Citera
2023-11-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripnetto
Hej!

Jag läser mycket fup och har nu fått torka. Då den stora fup-tråden är smått oöverskådlig om man inte vet vad man söker så tänkte jag att vi kan dela med oss här av fall som vi tyckt haft extra intressanta förundersökningar. Om man vill får man gärna skriva ett par rader om fallet och länka till fup, men det viktigaste är att skriva en eller flera fall som har haft intressant fup.

Jag börjar, tyvärr har jag filen på en gammal dator så kan ej dela just nu, men styckmordet i Askersund var spännande läsning tycker jag. En sedan tidigare ostraffad ung kvinna som mördar och styckar en annan kvinna med svartsjuka som motiv.

Tycker stora knarkhärvan/transportbandet i västra götaland 2018-2020-sih var kul. Söker frenetiskt bland mina diskar men ännu ingen tur på grund av min egen korkade sortering. Hoppas någon kan länka den på nytt om jag inget finner.
Citera
2023-11-25, 21:26
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-11-25, 21:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det finns väl ingen så fantastisk FUP som Långshyttemordet på transan, den innehåller allt och mycket mer. Kanske Johanna Möllers FUP då.
Citera
2023-11-25, 21:46
Medlem
Arbogamorden var fruktansvärd läsning och bilderna i fupen är hemska. Sen kom rättsväsendet ikapp verkligheten och bilder i fup censurerades. (Men efter det totala misslyckandet med censureringen i fupen om mordet på Elin Krantz blev dom duktigare.)
Citera
2023-11-26, 03:06
Medlem
Negreritvs avatar
25 åringen i Bollnäs som blev styckad, det var rätt jobbigt att läsa.
Citera
2023-11-26, 04:12
Medlem
zombie-nations avatar
Skulle säga Lennart Bladhs. Så mycket helt sjuka formuleringar, minns att jag skrattade så jag grät. Nu kanske det inte är FUP-ens syfte men men.
Citera
2023-11-26, 14:36
Medlem
Cashews avatar
Dubbelmorden i vallentuna där Theo Arkas och singalia (?) lyckades överträffa alla filmer och deckare i osannolikhet, dumhet och grymhet.
Citera
2023-12-03, 14:13
Medlem
TACK till alla som svarat, ni har räddat min helg! Fyll gärna på
Citera
2023-12-03, 21:33
Bannlyst
Vår krog och bar var en intressant läsning
Citera
2023-12-03, 21:45
Medlem
flippwrs avatar
Styckmordet i Askersund
Citera
2023-12-03, 22:30
Medlem
crocodilelilos avatar
Palmemordet, läste den (den ursprungliga lilla) efter att Skandiamannen vart utpekad, för att bilda mig en egen åsikt. De första vittnesmålen är troligen de som bäst beskriver händelserna.
Senast redigerad av crocodilelilo 2023-12-03 kl. 22:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in