2023-11-25, 12:52
Medlem
RickRozays avatar
Upptäckte en dragning på 299kr från CVMaker.se denna vecka, och tittade genom 1-stjärnas omdömena på Trustpilot, och alla säger samma sak:

Dom får dig att ange kortinfo, på 9-19kr, det varierar, sedan, för min del många månader senare så drar dom ca 300 kronor i smyg från kortet.

I och med att många har utsatts för bedrägeriet så måste *snittomdömet* 4.4 på Trustpilot vara fejkat, eller manipulerat, för att det här är ju ett tjuvaktigt företag. Jag medger, när jag var tillfälligt arbetslös så tänker man mindre på säkerhet och betalar för tjänster som underlättar, eftersom det är så jobbigt att söka jobb.

Men det ursäktar inte det här beteendet; VARNING för företaget, uppge INTE kortinfo till dom, och spärra kortet om du uppgett det till dom.

Försökte avbryta medlemskapet; länken till det är trasig, går inte att klicka på den, står bara webkod:
dashboard.accountPage.subscription.subHeadingTextD eActivateSubscriptionPlan

1-stjärnas omdömen: https://se.trustpilot.com/review/cvmaker.se?stars=1
Senast redigerad av RickRozay 2023-11-25 kl. 12:57.
Citera
2023-11-25, 13:15
Medlem
Står på hemsidan att det 7-19kr summan eller vad det nu var gäller för 7 dagar sen dras en summa på 329kr per månad.

Här är från villkoren på deras hemsida också:
Citat:
5.2 För att kunna använda Tjänsten måste du inneha premiummedlemskap. Du debiteras månadsvis i förskott för prenumerationen. Den första månadsavgiften debiteras 7 dagar efter den första betalningen, om du fortfarande innehar ett premiummedlemskap vid det tillfället. Du har möjlighet att avbryta ditt premiummedlemskap närsomhelst inom dessa 7 dagar om du inte vill att ditt premiummedlemskap ska förlängas. Om du inte avbryter medlemskapet förlängs det med 1 månad i taget. Efter den första förnyelsen debiteras avgiften månadsvis. Prenumerationen kan avbrytas direkt och när som helst.

Här är en avsluta prenumeration-sida som fungerar ivf i första steget men den kanske fallerar när man börjar fylla i uppgifter: https://www.cvmaker.se/avbryt-prenumeration

I övrigt gillar jag deras affärsidé. Låta idioter betala massa pengar för ett CV som dom skapar på 3 minuter med ett AI verktyg.
Citera
2023-11-25, 13:33
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Står på hemsidan att det 7-19kr summan eller vad det nu var gäller för 7 dagar sen dras en summa på 329kr per månad.

Är du dum i huvudet? Tror att proportionen av inavlade glesbygdsbor är hundra gånger större på flashback än i allmänheten.

*VILLKOREN DÖLJS FRÅN KÖPAREN*

KOSTNADEN *FRAMSTÄLLS* SOM 19 KRONOR.

Alltså *MISSBRUKAR* dom människors kortinfo. Du kan hävda att "ett avtal är ett avtal", men det är i varje fall *oseriöst*.

Kom med något som *liknar* intelligent och skriv det, nästa gång.
Senast redigerad av RickRozay 2023-11-25 kl. 13:37.
Citera
2023-11-25, 13:38
Medlem
Glits avatar
Jag var med om samma, så jävla fult upplägg då det är väldigt otydligt att man säger upp sig på en prenumeration som kostar runt 340:- har jag för mig.

Det ser ut som att man betalar 19:- för att kunna använda tjänsten och det är helt okej tills man ser den stora dragningen och undrar vad det är för skit.

Du kan skicka iväg ett mail och skriva lite argt att du inte godkänt detta så blir du återbetald.

Men ja det är ful affärsidé, annars en riktigt trevlig sida. Hade aldrig skapat CV eller personligt brev innan och fick till det rätt fort samt att det ser proffsigt gjort ut.

EDIT: Jag använde mig utav CVkungen.se men det är säkert samma skitföretag?
Citera
2023-11-25, 21:56
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Jag var med om samma, så jävla fult upplägg då det är väldigt otydligt att man säger upp sig på en prenumeration som kostar runt 340:- har jag för mig.

Det ser ut som att man betalar 19:- för att kunna använda tjänsten och det är helt okej tills man ser den stora dragningen och undrar vad det är för skit.

Du kan skicka iväg ett mail och skriva lite argt att du inte godkänt detta så blir du återbetald.

Men ja det är ful affärsidé, annars en riktigt trevlig sida. Hade aldrig skapat CV eller personligt brev innan och fick till det rätt fort samt att det ser proffsigt gjort ut.

EDIT: Jag använde mig utav CVkungen.se men det är säkert samma skitföretag?

Är lockad att skriva ett mejl, men tvivlar på att jag kan komma förbi faktumet: "du läste inte vårt avtal".
Extremt fult, hoppas många ser tråden och är försiktiga.
Citera
2023-11-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Upptäckte en dragning på 299kr från CVMaker.se denna vecka, och tittade genom 1-stjärnas omdömena på Trustpilot, och alla säger samma sak:

Dom får dig att ange kortinfo, på 9-19kr, det varierar, sedan, för min del många månader senare så drar dom ca 300 kronor i smyg från kortet.

I och med att många har utsatts för bedrägeriet så måste *snittomdömet* 4.4 på Trustpilot vara fejkat, eller manipulerat, för att det här är ju ett tjuvaktigt företag. Jag medger, när jag var tillfälligt arbetslös så tänker man mindre på säkerhet och betalar för tjänster som underlättar, eftersom det är så jobbigt att söka jobb.

Men det ursäktar inte det här beteendet; VARNING för företaget, uppge INTE kortinfo till dom, och spärra kortet om du uppgett det till dom.

Försökte avbryta medlemskapet; länken till det är trasig, går inte att klicka på den, står bara webkod:
dashboard.accountPage.subscription.subHeadingTextD eActivateSubscriptionPlan

1-stjärnas omdömen: https://se.trustpilot.com/review/cvmaker.se?stars=1

Hur hittade du hemsidan från början?
Citera
2023-11-25, 22:21
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Hur hittade du hemsidan från början?

Tror jag googlade "CV-mallar" och ett av första förslagen var CVmaker. -_-
Var inte ute efter en betaltjänst, men 19 kronor var ju inte dyrt. I efterhand onödigt, enligt snubben jag flippade på tidigare.
Citera
2023-11-26, 09:34
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Är lockad att skriva ett mejl, men tvivlar på att jag kan komma förbi faktumet: "du läste inte vårt avtal".
Extremt fult, hoppas många ser tråden och är försiktiga.

Som sagt när jag kollat upp CVkungen på trustpilot nämner folk samma sak, verkar vara samma företag och upplägg på prenumerationerna.

Jag fick pengarna tillbaka efter lite om och men, så släng iväg ett mail direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in