2024-06-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
I mitten på april fick jag "polisbrevet" efter att ha väntat på beställningen som gjordes ca 2-3,5 veckor tidigare. Ca Två dagar senare lade jag ny beställning och har inte fått ett skit, varken ainabrev eller knarkbrev och det är juni nu liksom.

Du kan omöjligt åka dit
Så det posten o polisen gör är meningslöst
Citera
2024-06-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdiskahoran
Du kan omöjligt åka dit
Så det posten o polisen gör är meningslöst

Nej, jag kommer absolut inte åka dit och jag är långt ifrån nojig för det. Svarade på tidigare frågor bara

Men det är uppenbart att folk får hem brev, äkta som falska, men det kommer från torskande under poliserna insatser på terminalerna. Det har varit 1-3 insatser det här året i delar av landet där man samverkat med postpersonal på plats. Tex: https://sverigesradio.se/artikel/pos...gliga-preparat och https://drugnews.se/2024/02/02/manga...de-brevflodet/ Så det händer ju att brev tas i beslag och att mottagare kontaktas av myndigheten på olika sätt, tex genom brev och eller tel. Mycket sällan sker husrannsakningar för enstaka brev. Men det är sedan gammalt känt att många poliser inte kan alla lagar så det är nog lite vilda västern här och där kan jag tänka mig. I småkommuner där alla känner alla sticker pundarna ut och snacket går.Någonstans i norrlands inland tex där det inte händer så mycket annat än att nån kör trimmad epa i nån bakkapad Volvo745:a
Citera
2024-06-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Nej det blir böter....

Nej
Citera
2024-06-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Blir det inte fängelse om man torskar på normalgraden?

"Straffet för narkotikabrott av normalgraden är fängelsestraff i lägst 14 dagar och högst tre år. Straffet för grovt narkotikabrott och grov narkotikasmuggling innebär fängelse i lägst två och högst sju år."
Citera
2024-06-05, 17:15
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Nej

Jag pratade med polisen om vad det var för straff och det var böter. Varför ska dom ljuga.... 10-20 gram och skicka en till kåken. Vore rätt skönt ändå att sitta inne, man behöver inte tänka =]
Citera
2024-06-05, 22:54
Medlem
AndreasStartklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Skitsnack. Snuten gör inte hembesök för ringa, inte för postbeslag iaf. Frågan är dock om någon som torskat för normalgraden fått husis för de låter mer sannolikt

Du har fel eftersom det hände mig

Lol så klart mängder av folk fått hembesök pga postförsändelser under normalgraden finns ingen ”fråga”
Citera
2024-06-05, 23:12
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det beror på vad du menar med hembesök. Husrannsakan pga ett ringa, antagligen inte , nej. Om det inte ligger flera ringa tidigare.

Men jag fick två uniformerade poliser som ringde på hemma och ville snacka lite med mig i dörren. Gissningsvis misstanken om att jag skulle beställt saker via post som faller under normalgraden. Vilket jag givetvis inte gjort! Men ingen husrannsakan (förutom att de satte postkontrolll på mig, vilket märktes)

Sen får man komma ihåg att normalgraden inte ligger långt från ringa. 1 gram kola eller 5,5 gram tjack. Där har du normalgraden.
vart går gränsen för normalgraden för benzo?
Citera
2024-06-06, 03:34
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Varför tror du att de kallas svin? Det är inte taget ur luften. Klokt av dig att neka åtminstone.

Det är riktiga svin. Ringer mig vid halv fem och vill prata knark. Det hade tydligen kommit ett paket till från posten. Nekade som vanligt till brott hehe....
Citera
2024-06-06, 14:30
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Har för mig att gränsen är ganska högt satt för benzo. Liksom för cannabis. Dvs du kan ha rätt mycket innan det blir normalgraden.

Om man ska gå efter detta riskerar man dagsböter upp till 250 tabletter.

Tror det betyder att det är ringa om det är mindre än 250. Om nån vet annat så rätta mig gärna.
Citera
2024-06-06, 14:32
Citat:
400 tabletter
Citera
2024-06-06, 16:08
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har för mig att gränsen är ganska högt satt för benzo. Liksom för cannabis. Dvs du kan ha rätt mycket innan det blir normalgraden.

Om man ska gå efter detta riskerar man dagsböter upp till 250 tabletter.

Tror det betyder att det är ringa om det är mindre än 250. Om nån vet annat så rätta mig gärna.
intressant, för när jag frågar chatGPT vart gränsen går för benzo så påstår chatGPT att gränsen går vid 10 tabletter, dock så ser det väl säkert lite olika ut beroende på hur dospotent en viss benzo är, alpra t.ex är ju 4ggr mer dospotent än klonazepam så kan tänka mig att gränsen kan gå betydligt lägre än 250 beroende på vilken benzo, men vem vet, informationen som du tar upp kommer ju ifrån åklagarmyndigheten själv så det borde ju vara legit.
Citera
2024-06-07, 04:41
Medlem
st33rs avatar
Citat:
intressant, för när jag frågar chatGPT vart gränsen går för benzo så påstår chatGPT att gränsen går vid 10 tabletter, dock så ser det väl säkert lite olika ut beroende på hur dospotent en viss benzo är, alpra t.ex är ju 4ggr mer dospotent än klonazepam så kan tänka mig att gränsen kan gå betydligt lägre än 250 beroende på vilken benzo, men vem vet, informationen som du tar upp kommer ju ifrån åklagarmyndigheten själv så det borde ju vara legit.

Jag tror inte man gör skillnad på olika sorters benzo, eller heller styrkan på tabletten utan bara antal

Samma med gram av t ex amfetamin. De gör inte skillnad på om det är 20 gram 30% rent eller 20 gram 12%. Straffet är 20 gram vilket fall

Ps.
Chatgpt kan man inte lita ett dugg på då det gäller detaljer som berör svenska förhållanden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in