• 1
  • 2
2025-05-24, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Ja exakt, därför jag heller inte riktigt hänger med

Fick av en händelse en kreditupplysningskopia från Dunn & Bradstreet i kivra nu i natt och det var Hertz som hade tagit ut den (hämtade en hyrbil igår).
Citera
2025-05-24, 12:42
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koladags99
När jag skaffade amex så fick jag 190k i kredit men kan inte minnas alls att dom gjorde en kreditkoll på en.

Nej, inte på mig heller. Det var ett Amex utan fast kreditgräns, som brukligt förr. Men bara för att de inte kollade mig för hundra år sedan så innebär inte det att de gör så med alla, eller att de inte har ändrat sig.

Även Klarna har skickat kreditkort till mig utan att ta någon kreditupplysning.

Vill man nödvändigtvis att det skall tas en från Dun & Bradstreet så kanske man skall testa att söka Volkswagenkortet. Köper man bil genom VW Finans så tar de i alla fall Dun & Bradstreet, så det kanske är samma för deras Visa-kort. Inga garantier dock.

Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Det enda jag gjort på senaste jag kan komma på är att skaffa ett nytt telefon abonemang till en av ungarna för 50kr/mån genom comviq. Använder de dessa ?

Tele2 använder i alla fall Dun & Bradstreet, och Comviq är väl typ samma sak som Tele2
Senast redigerad av Trixton 2025-05-24 kl. 12:44.
Citera
2025-05-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nej, inte på mig heller. Det var ett Amex utan fast kreditgräns, som brukligt förr. Men bara för att de inte kollade mig för hundra år sedan så innebär inte det att de gör så med alla, eller att de inte har ändrat sig.

För att förtydla min del, jag skaffade mitt amex kort i November förra året.
Citera
2025-05-25, 13:16
Medlem
För att svara på TS fråga, banker och kreditmarknadsbolag bör i första hand använda UC då de själva rapporterar in beviljade krediter dit.

Använder man något annat får man ju inte den informationen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in