• 1
  • 2
2023-11-23, 18:18
Medlem
Själv filtrerar jag mitt vatten. Detta renar vattnet väldigt bra men framför allt väldigt mycket.

Det är helt klart den bästa metoden.

Givetvis får vattnet en pikant smak av filtrermaterielet. Men hellre häller jag filtrerat vatten i munnen än ofiltrerat som bedrägligt nog är smaklöst.

Eftersom jag gör stora omak för att förbättra vattnet är jag i paritet med ansträngningen lika nöjd med resultatet.

Eftersom jag inte har fått varken det ofiltrerade eller det filtrerade vattnet analyserat tar jag således för givet att det var dåligt innan men är helt rent nu.
2023-11-23, 18:37
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Du ångdestillerar ditt vatten med hjälp av
Megahome Steam Destiller.

Vattnet ångas upp och droppar ner igenom ett kolfilter och sen ut till din valfria behållare vatten. Man använder sedan en tratt för att föra över vattnet till 3-4 stycken 1/1,5liters glasflaskor som går att köpa vart som helst.

Du ser i botten på destillatorn hur mkt skit och gugg det blir kvar, dvs alla partiklar och rester som du slipper. Sen tar du ättika på botten av destillatorn i 5minuter (låter det ligga) och tar enkelt bort med diskborste.

Kolfilter påsarna följer med ett par men du kan beställa extra via amazon vid rimlig storlek. De har samma funktion.

Tillsätt lime/citron/gurka/mynta till ditt vatten och njut av att inte vara ett handikappat får som fortfarande dricker kranvatten 2023.

Har gjort detta i 7år. Lagra inte det destillerade vattnet i aluminium eller plast. Endast glas. Tjo
2023-11-23, 18:58
Medlem
vasaduellers avatar
Köp ett vattenfilter. RO och vissa kolfilter sägs fungera bra för att ta bort läkemedelsrester och andra hormonstörande ämnen.

Problemet löst.
2023-11-23, 21:44
Moderator
Den här låg nog bättre där den startades och flyttas därför tillbaka.
Trådflyttar ska som vanligt inte kommenteras i tråden, ta det med berörd moderator i PM.

Konspirationer och alternativa teorier --> Alkohol och dryck
/Moderator
2023-11-23, 22:35
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in