2023-11-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Både min syrra och hennes man jobbar inom gymnasieväsendet i Jönköping. Senaste gången de var uppe och hälsade på berättade de en hel del om detta.

Liraren är en väldigt känd och populär typ inom Jönköpings musik och kulturkretsar. Eftersom det var så misstänksamt tyst efter han blev haffad ringde en av kollegorna till lokaltidningen och undrade varför inget rapporterades om saken då detta var en stor snackis bland många berörda. Redaktionen på tidningen låtsades som om de var helt ovetande samtidigt som han är vän med många av journalisterna på Facebook.

Han har väl suttit barnvakt åt många i "innegänget"?

Personen spelade även trummor i något halvkänt hårdrocksband som samarbetat med Nicke Andersson från Hellacopters. Där fick han i alla fall sparken och blev omedelbart utbytt när han torskade.
Är det King diamond må hända?
Citera
2023-11-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Är det King diamond må hända?

Nej, inget sånt band. De heter något Royal bla,bla. Kommer inte ihåg riktigt men de har släppt ett par plattor i alla fall.

Misstänker att om man bor i Jönköping så har man garanterat stött på dem i tidningen, lokalradion och på kommunala engagemang (utan 18årsgräns)
Citera
2023-11-26, 14:08
Medlem
Citat:
Nej, inget sånt band. De heter något Royal bla,bla. Kommer inte ihåg riktigt men de har släppt ett par plattor i alla fall.

Misstänker att om man bor i Jönköping så har man garanterat stött på dem i tidningen, lokalradion och på kommunala engagemang (utan 18årsgräns)
Ja just det royale grand nåt. Min miss .tänkte på annat. Frågan är ju om det ens blir åtal innan jul. När släpps isf fup? Vore intressant och läsa förhören med honom. Vi får se vad det blir av detta. Riktigt märkligt tyst i vänkretsen om det.
Citera
2023-11-26, 15:01
Medlem
Grande Royal heter bandet. https://www.jp.se/2020-08-24/grande-royale-vill-vaxla-upp-vi-blev-for-mjuka
Citera
2023-12-03, 20:06
Medlem
Har fått dagboksbladet från 30/11. Finns ingen FUP före åtal väckts. 6 målsäganden och 5 häktningsbeslut.

https://gofile.io/d/E3Otm9
Citera
2023-12-03, 20:25
Medlem
Intressant att man tar så stora risker när man är välkänd i sin ort. Hur fan ska man kunna visa upp sig på sin ort efter detta. Ingen vettig människa vill ha med en pedofil att göra, kanske närmaste familjen som föräldrar kanske, tror övriga släkt hade tagit avstånd. Är man ensam enstöring så borde chansen öka tycker man men det känns mer som att det är tvärtom. Det känns som fördomarna mot ensamma incels är orättvisa. Dessa pedofiler är dom som syns och hörs, stor vänkrets. Äckligt om det stämmer att hans journalistvänner i jp skyddar honom.
Citera
2023-12-04, 15:04
Medlem
Ja, vilken härlig kille!
Solklart att hans kompisar på lokalblaskan och P4 vill skydda en sådan populär hedersknyffel. De håller väl säkert en plats vid bordet åt honom på Harrys också.

Tack gode gud att man inte behöver bo i det korrupta Smålands Jerusalem. Verkar finnas många mörka hemligheter där nere.
Citera
2023-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, vilken härlig kille!
Solklart att hans kompisar på lokalblaskan och P4 vill skydda en sådan populär hedersknyffel. De håller väl säkert en plats vid bordet åt honom på Harrys också.

Tack gode gud att man inte behöver bo i det korrupta Smålands Jerusalem. Verkar finnas många mörka hemligheter där nere.
Visst är det ruttet av lokalmedia. Andra har de inga problem att hänga ut med både namn och bild. Men inte Johan.
Citera
2023-12-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Många pedofiler dras till skolor igen.

Speciellt nu när det pratas sex och kön med förskolebarn. Man pratar LGBTQ+ och transvestiter med förskolebarnen och låter dom prova kill- och tjejkläder och så får dom läsa böcker med sexuellt innehåll och grova könsbilder.

Mitt syskonbarn 2 år exponeras för den statliga hjärntvätten och pedofila vuxna i förskolan.

Drömde du allt detta i går natt?
Citera
2023-12-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejhue
Ja men, så tolkar jag det också. La upp det för att det för mig var en indikation på att de inte anat något. För i sådana fall skulle de inte skämta på så vis. Tänker jag.

Kan knappt föreställa mig hur det är att vara närstående när sånt här uppdagas. Absolut mardröm. Känns som att det blir allt vanligare också. Fy fn.

Sexbrott mot barn var betydligt vanligare förr i tiden, skillnaden är att då avslöjades brotten mera sällan.
Citera
2023-12-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ja, vilken härlig kille!

Hasse P(fd P4) lär inte vara precis glad över vad som hänt....
Citera
2023-12-04, 21:12
Medlem
Kollade vänlistan på Facebook. Över 1000 pers som minsann inte skäms för att umgås med pedofiler.

Bland andra en riksdagskvinna från Vänsterpartiet.
Kan det vara en förklaring till tystnaden kring ärendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in