2024-01-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggizfender
Du försvarar uppenbarligen de som har kvar mgm på FB trots att de har vetskap om hans gärningar och erkännanden.

😂😂 du är otrolig, jag har försvarat det faktum att det skrivits att hans vänner på nåt sätt skulle vetat om det J.H. höll på med, och att det skrivs en massa skit om dem. Sen kan jag tycka det är märkligt att man inte plockar bort honom som vän när man nu vet så mycket, men pratade senast i måndags med en som stod och läste i telefonen om att rättegången börjat,
han sa citat ”fan vilket äckel”
jag svarade: du vet inte vem det är alltså?
Nä svarade han.
Nä jag förstår det för du är vän med honom på fb.
Han plockade honom direkt, så att dra alla över samma kant kan man inte göra,
J.H. Var ingen nära vän till honom men de hade träffats ute några ggr men han hade ingen aning.
Citera
2024-01-31, 15:03
Avslutad
Citat:
Något jag blir chockad över är att Hasse P, tidigare radiopratare på P4 Jkpg har kvar JH som vän på FB.
Hasse (som vi alla vet) är en offentlig person med ett brett kontaktnät, det kan knappast ha undgått honom vad JH gjort.

Hasse är relativt aktiv på FB dessutom.

Är väl bara att skriva till denne Hasse P och fråga hur han tänker här. Antingen med ett trollkonto på fejsbok eller med sitt eget. Samma fråga kan vänligt ställas till alla andra på fejsbok som inte plockar bort JH som vän eller fördömer honom öppet.
Citera
2024-01-31, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Är väl bara att skriva till denne Hasse P och fråga hur han tänker här. Antingen med ett trollkonto på fejsbok eller med sitt eget. Samma fråga kan vänligt ställas till alla andra på fejsbok som inte plockar bort JH som vän eller fördömer honom öppet.

Ja, exakt, JH har ju öppen fb så det är väl bara att skriva där från sin egen profil o fråga, Tagga dem som ni vill ha svar av.
Citera
2024-02-01, 13:22
Medlem
Åklagaren yrkar på 5år. Vad tror ni?
Citera
2024-02-01, 13:45
Medlem
Roggizfenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Källa?
Citera
2024-02-01, 13:47
Medlem
Roggizfenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrrik
😂😂 du är otrolig, jag har försvarat det faktum att det skrivits att hans vänner på nåt sätt skulle vetat om det J.H. höll på med, och att det skrivs en massa skit om dem. Sen kan jag tycka det är märkligt att man inte plockar bort honom som vän när man nu vet så mycket, men pratade senast i måndags med en som stod och läste i telefonen om att rättegången börjat,
han sa citat ”fan vilket äckel”
jag svarade: du vet inte vem det är alltså?
Nä svarade han.
Nä jag förstår det för du är vän med honom på fb.
Han plockade honom direkt, så att dra alla över samma kant kan man inte göra,
J.H. Var ingen nära vän till honom men de hade träffats ute några ggr men han hade ingen aning.

Du också, annars hade du inte försvarat dig med mils-långa svar. Det är lugnt, finns alltid och kommer alltid finnas folk som försvarar sådana avarter
Citera
2024-02-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka

en granne till mig fick 3 år för våldtäkt av en 14 åring så det borde bli där någonstans tror jag.
Citera
2024-02-01, 14:05
Medlem
Citat:
Du också, annars hade du inte försvarat dig med mils-långa svar. Det är lugnt, finns alltid och kommer alltid finnas folk som försvarar sådana avarter

Fem år är alldeles för lite enligt mig så kom inte o säg att jag försvarar, men du vill som vanligt missförstå, tråkigt att det inte går att diskutera på normalt sett. Ha de!!
Citera
2024-02-01, 16:02
Medlem
Roggizfenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrrik
Fem år är alldeles för lite enligt mig så kom inte o säg att jag försvarar, men du vill som vanligt missförstå, tråkigt att det inte går att diskutera på normalt sett. Ha de!!

Där går du ännu en gång in i något märkligt försvarsläge och abrupt avbryter diskussionen med "ha de!!!"
Din inläggs-historik i denna tråd påvisar att du är någon slags företrädare för J. H vänner på FB, då du verkar ha full koll över avlidna samt inaktiva personer?

Det hade kanske varit bäst att inse fakta och komma till ro med att din fd kollega inte är en "skön snubbe"?
Citera
2024-02-03, 09:46
Medlem
Vit-spades avatar
Seriöst, kan ingen betala för att få FUP:en och sen scanna in den och ladda upp den här så att vi andra också kan få läsa?

Så osolidariska ni är.
Citera
2024-02-03, 10:11
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/lurade-till-sig-bilder-pa-flickor-aklagaren-yrkar-pa-fangelse

"Den lärare som åtalats för sexbrott mot flera barn bör dömas till minst fem års fängelse, anser kammaråklagare Johan Stenberg."

Inte heller här något om att han tillhör "kultureliten" i Jönköping.
Citera
2024-02-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Seriöst, kan ingen betala för att få FUP:en och sen scanna in den och ladda upp den här så att vi andra också kan få läsa?

Så osolidariska ni är.
Vet inte om du larvar dig men det står dig fritt att vara solidarisk själv och beställa den. Själv hade jag betalat max kanske 100 spänn. Sen ska man ju orka scanna skiten med 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in