Julen står snart att bortom kalenderhorrisonten och det är dags att börja planera sin alkoholkonsumtion. I denna tråd tänker jag att vi ska diskutera vilka öler det blir. Låt oss direkt skippa de vanliga sorterna (Nils Oscar, Eriksberg, Gotlands osv.osv.) För att istället fokusera på de som skiljer sig från mängden.
Själv Nominerar jag dessa favoriter:
Jämtlands Julöl
Chimay Blå
Julen står snart att bortom kalenderhorrisonten och det är dags att börja planera sin alkoholkonsumtion. I denna tråd tänker jag att vi ska diskutera vilka öler det blir. Låt oss direkt skippa de vanliga sorterna (Nils Oscar, Eriksberg, Gotlands osv.osv.) För att istället fokusera på de som skiljer sig från mängden.
Själv Nominerar jag dessa favoriter:
Jämtlands Julöl
Chimay Blå
När du är inne på klosteröl, så rekommenderar jag varmt Chimay Grande Reserve. Lanserades som en julöl, men finns nu året runt. Eller den röda, som har inslag av sirap, pomerans och kanel, typiska julkryddor, och skummet sitter så fint på läppen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!