Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-22, 19:32
Medlem
RuyLopez1s avatar
God afton vänner,

Julen står snart att bortom kalenderhorrisonten och det är dags att börja planera sin alkoholkonsumtion. I denna tråd tänker jag att vi ska diskutera vilka öler det blir. Låt oss direkt skippa de vanliga sorterna (Nils Oscar, Eriksberg, Gotlands osv.osv.) För att istället fokusera på de som skiljer sig från mängden.

Själv Nominerar jag dessa favoriter:
Jämtlands Julöl
Chimay Blå
2023-11-22, 19:43
Medlem
grungewhores avatar
Jag slår, återigen, ett slag för Stigbergets "Öl", en perfekt krispig mellanöl på 4.3% Passar perfekt till mat och att ta en whiskypinne till.

Annars blir det nog mest alkoholstinna IPAr framåt kvällskvisten så julångesten hålles stången.
2023-11-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuyLopez1
God afton vänner,

Julen står snart att bortom kalenderhorrisonten och det är dags att börja planera sin alkoholkonsumtion. I denna tråd tänker jag att vi ska diskutera vilka öler det blir. Låt oss direkt skippa de vanliga sorterna (Nils Oscar, Eriksberg, Gotlands osv.osv.) För att istället fokusera på de som skiljer sig från mängden.

Själv Nominerar jag dessa favoriter:
Jämtlands Julöl
Chimay Blå

När du är inne på klosteröl, så rekommenderar jag varmt Chimay Grande Reserve. Lanserades som en julöl, men finns nu året runt. Eller den röda, som har inslag av sirap, pomerans och kanel, typiska julkryddor, och skummet sitter så fint på läppen.
2023-11-22, 20:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Vi har redan (FB) Julöl 2023 så det räcker med den.

Den här tråden får låset på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in