2023-11-23, 03:33
Medlem
Haajibs avatar
Har aldrig hört talats om henne, men när jag googlade och såg en bild blev jag orolig över hur sjuk hon såg ut.
Citera
2023-11-23, 03:41
Medlem
Tragiskt slut på ett liv som knappt hann börja. Rotproblemet anser jag är att värderingssystemet är skevt om man tror att man saknar värde och existensberättigande när man inte kan prestera som man själv önskar. Det innebär i verkligheten bara att du är mänsklig.
Citera
2023-11-23, 04:59
Medlem
Är det någon kändis ?
Aldrig hört talas om henne
Citera
2023-11-23, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tragiskt slut på ett liv som knappt hann börja. Rotproblemet anser jag är att värderingssystemet är skevt om man tror att man saknar värde och existensberättigande när man inte kan prestera som man själv önskar. Det innebär i verkligheten bara att du är mänsklig.

Dessutom är långdistanslöpning på elitnivå inget hälsosamt. Ju smalare du blir desto snabbare springer du.

Därför anorexi är så vanligt bland dessa idrottare. De får positiv respons och springer fortare även när de blir ohälsosamt smala.
Citera
2023-11-23, 05:58
Medlem
Emilias sista rader i sociala mediekanalen instagram.

Been a while since I’ve posted anything here. And that’s because since the end of July my body shut down. Haven’t been able to train anything due to a extremely high heart rate. (120-150 bpm) just standing up. Just taking a walk is painful right now. Have been to the hospital and visit the medical over 20 times but every single blood test/ ekg/ cycle test is good. Still my body is super stressed although I have given it so much love the past months❤️‍🩹 Maybe it was to much for a 21 year old girl to run Transvulcania 48k and WMTRC 45k with less then one month in between. I am super sad because running and training means so much. But now, just living a normal life is difficult. I have spent more hours in bed than on my feets this past month. Maybe one day I will be back. Or I won’t. I hope my body can recover from this

En sista film i länk,

R.I.P
Senast redigerad av Hejhejvidica 2023-11-23 kl. 06:01.
Citera
2023-11-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vg650
Sorglig historia, hennes bror skrev på insta:

Dagen efter tog hon sitt liv.

”Sök hjälp! Det finns hjälp att få!”
Citera
2023-11-23, 06:00
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Hög puls och extrem trötthet tyder på att hon led av biverkningar från vaxxbrygden, som så många andra. Lidandet blev väl för mycket för henne till slut. Tack Pfizer och Regeringen.

Ligger nog en ens av sanning i det om hon tagit sprutor.
Hur avslutade hon livet? Överdos? Hängning?
Citera
2023-11-23, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Ligger nog en ens av sanning i det om hon tagit sprutor.
Hur avslutade hon livet? Överdos? Hängning?

I en perfekt värld så får du aldrig svar på din fråga,det är knappast av
vikt för någon -just saying.
Citera
2023-11-23, 07:14
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tack!

Den här biten var inte rolig läsning: :/
Den 12 nov 2023 stack du ut din hand till den psykiatriska vården. En hand för att en dag kanske bli bättre. En hand för att en dag återvända till din sport. En hand om att en dag finna lycka. Men det var ingen som tog din hand. Istället fick du skriva ut dig själv på grund av bristen av personal och åka hem. Åka hem med en tom hand full av ångest, oro och jobbiga tankar.

Psykvården och hela sjukvården i Sverige är ett skämt, vi betalar enormt med skatt men ungdomar får ingen hjälp, unga vuxna ännu mindre.

BUP är fokuserad på HBTQI och könsdystorfi, är det inte det så blir det piller. Om stackarna ens får träffa läkare. Oftast är det ett par onlineträffar med överbelastad pedagog.

Damen i fråga verkar ju ha lidit psykiskt pga av biverkningar från covidvaxxet, hög puls och trötthet. Ännu en karriär som gått åt helvete och ett liv avslutat.
Citera
2023-11-23, 07:32
Medlem
Sorgligt att hon inte lyckades få hjälp av någon. Men det är inte lätt att nå fram till en person som mår så dåligt. Trist med alla grundlösa spekulationer om hennes liv och mående!
Citera
2023-11-23, 07:33
Medlem
Ilimitados avatar
Kan inte föreställa mig hur illa det måste kännas med 150 bpm utan ansträngning. Bara 100 bpm känns illa nog.
Citera
2023-11-23, 07:52
Medlem
Tror vi bör lyssna mer på dem som stod henne närmast än alla experter i denna tråd som i går morse inte ens visste vem Emilia Brangefält var.

Mikael Blomqvist, trail-löpare:

Citat:
Jag vet... Jag vet exakt vad du har gått igenom! Jag vet att många i din närhet skyller på "systemet", på landslaget, på läkarvården/psykiatrin på alla andra... Många av dessa vet inte det DU och JAG vet. Att du bar på det för länge och att du själv sökte vården lite för sent den här gången. Du visade inte vad du kände för dina närmaste. Du döljde det väl! Jag vet... Om det är någon som vet så är det jag. Jag hoppas att någon som står dig nära kontaktar MIG om de vill veta hur du tänkte och hur kände innan du tog ditt liv. För ditt liv tog du ansvar själv och för att avsluta ditt liv tog du också ansvar för. Jag vet... Jag vet hur du brottades med ångesten, uppgivenheten, stressen och paniken! Jag, om nån vet! Hoppas dina nära och kära kan förlåta dig och gå vidare. Jag vet att du försökte men den här gången var det för sent... Vi ses säkert på ett lopp nånstans i fjärran! /Mikael
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in