2023-11-22, 20:28
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Om omgivningen godkänner att hon ser ut som ett vandrande skelett, är det inte från henne, utan pressen kommer från omgivningen (som upprätthåller kroppsmisshandeln). Allt för prestation och pengar.

Du vet inte om dom godkände det eller vad som försiggått bakom kulisserna.
Citera
2023-11-22, 20:30
Medlem
Citat:
Reagerade på en bild i Expressen, så otroligt mager. Varför ser friidrottsförbundet mellan fingrarna när det är uppenbart att personen pressar och mår psykiskt dåligt?
Tycker hon såg ut som en typisk långdistanslöpare. De brukar vara smala. Och att vara elitidrottare brukar bla betyda att man ska pressa sig. Det är liksom poängen.
Citera
2023-11-22, 20:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Hennes hälsa har varit dålig sedan i somras. Det kan drivit henne till en depression. Jag säger inte att det har med vaccinationerna att göra men det går inte att utesluta. Hon tröttnade väl tillslut när hon inte kunde träna och tävla pga sitt hjärta. Hon blev ofta sängliggandes stora delar av dagarna.

Vet du vad hon fick för stöd av friidrottsförbundet när hon inte kunde träna mer? Försvann alla som dunkat henne i ryggen när hon var ”användbar”?
Citera
2023-11-22, 20:34
Medlem
Kan tänka mig att som tjej i den åldern är viktigt att känna sig utvecklad och frodig i kroppen.
Citera
2023-11-22, 20:35
Medlem
Konstigt att hon inte står som avliden på ratsit. Är ju 8 dagar sedan hon dog.
Citera
2023-11-22, 20:39
Citat:
Reagerade på en bild i Expressen, så otroligt mager. Varför ser friidrottsförbundet mellan fingrarna när det är uppenbart att personen pressar och mår psykiskt dåligt?

Pressar cad?
Citera
2023-11-22, 20:40
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Enligt hennes instagram, postat för två veckor sedan, har hon haft problem med hög puls och har inte kunnat träna sen i somras.

https://www.picuki.com/media/3228573567368417306

Märkvärdigt att en människa, nära nog bara ett skelett enligt bilder från tävlingar, har ens låg puls.

Så otroligt tråkigt som det slutade.
Citera
2023-11-22, 20:49
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Så jävla bottenlöst sorgligt.

Kolla på det klippet för ett år sen, då var hon sprudlande glad. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...terranglopning

Vila i frid.
Citera
2023-11-22, 20:51
Medlem
Jag läste om Emilia för något/ ett par år sedan. Jag vet att jag tänkte när jag läste det att det var något som skavde, som inte kändes riktigt rätt. Man gjorde en big deal av hennes ålder i artikeln. Med all rätt, för det var/är ganska otroligt.

Långdistanslöpning (& gissningsvis även längdskidåkning, men den har jag ingen egen erfarenhet av) i de hastigheterna är ingenting annat än en raffinerad form självplågeri. Och att ha den mentala kapaciteten redan som tonåring för att kunna pressa sig själv och sin kropp på det viset, det känns inte sunt!

Det går inte riktigt att jämföra med någon annan sport heller tycker jag.
Citera
2023-11-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Konstigt att hon inte står som avliden på ratsit. Är ju 8 dagar sedan hon dog.

Brukar ta längre tid om anhöriga eller någon begärt obduktion…
Citera
2023-11-22, 20:54
Medlem
billigosts avatar
Läser kommentarerna på hennes sista inlägg på instagram. Fyfan vad hemsk läsning, typ alla kommentarer är likadana och består av "ta hand om dig - hoppas det blir bättre"

Det är inte sjukvården som brister här utan det är hennes s.k. vänner som fullständigt struntade i henne och enbart skrev nedvärderande kommentarer, när hon behövde vänskap som mest.

Hoppas alla egoister skäms nu, karma.
Citera
2023-11-22, 20:58
Medlem
"Under sina sista månader mådde Emilia väldigt dåligt, både fysiskt och psykiskt. Hon hade god stöttning av sin närmsta omgivning men den 13 november avslutade hon sitt liv."

rip :F
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in