Ytterst effektivt ang att ägna några timmar till flera rätter samtidigt när man liks är igång
Här kommer några tips till er som är stressade och äter snabbmat och fabricerad mat samt utemat hela tiden =
Finns väldigt många rätter med bara 5 till 10 ingredienser inkluderat kryddning när det kommer till 10 ingredienser iaf. Stressade människor har helt enkelt inte förstått hur man letar dessa recept inkl använder mest ugnen, eller airfyern, eller crockpotten eller grytan
* Det handlar om att förenkla matlagningen med apparater
* Det handlar mycket om "one pot" rätter ochså som går snabbt eller sköter sig självt
* Det handlar om enkla skärverktyg istället för kniven om man inte kan hantera den som tex mandolin
och diverse rakblad man pressar råvaror igenom se de strimlas eller hackas eller skivas
* Det handlar om att förbereda allt innan man tillagar det
* Det handlar om att ha måttskålar man fyller med rätt mängde med om man är osäker på ingrediensmängden och inte går efter rutin och känsla och smak som mer vana gör och ställ dom i rätt ordning för receptet. Nåt istil med sånt här se bild samt små bägare för kryddor och annat smått
https://m.media-amazon.com/images/I/...,350_QL80_.jpg
* Det handlar om att ha receptet nära till hands
* Det handlar om att skaffa en diskmaskin om man inte äger en för man har ju tydligen råd att äta restaurang och snabbmat hela dagarna
Man börjar här när man har stor ovana i köket och stor tidsbrist samt ev trötthet att komma igång
Jag tror jag skulle fixa 10 storkok på 4 timmar i stressad raketfart. Det som ska brynas tar lite tid, det som ska svettas, det som ska bara i värmas till 1-5 min måste man kunna separera i vissa fall så handlar om att ha många spisplattor igång samtidigt
Fördelen här är ju att du har flera gemensamma nämnare som ska brynas samtidigt med bara salt och lite peppar. Sen kommer grönsakerna som ska svettas eller fräsas
sen kryddning sen sås osv sen tillagning
Boeuf Bourguignon (nöt)
Pannbiffar (färs som formas)
Lasagne (färs)
Köttfärssoppa (färs)
Chili Con Carne (färs eller annat kött nöt)
Makaronipudding