Citat:
Ursprungligen postat av
Gesaffelstein
Om jag inte minns helt fel så hade han uppmanat henne till att ta sitt liv. Hon hade därefter sprungit upp på sitt rum för att lite senare gå ner till köket för att ta ett glas vatten, då hade pappan frågat "har du inte tagit livet av dig än".
Det är P och M som utsattes för påsen över huvudet när de befann sig i poolen.
Ja han kastar en kökskniv mot henne också som studsar mot henne. Som tur var blev hon inte skadad.
P och M ja de med funktionsnedsättning, som föddes för tidigt. Hemskt vad de alla fått utstå. .
Sen att matkällaren inte hade något ljus in, som jag förstått det, att det varit rätt så mörkt där inne är något som jag tycker är rätt intressant med det här fallet.
Varför var det så mörkt där? Vad hände där när de låg där själva inlåsta, ledsna och kanske hungriga? När de låg där och mådde så dåligt i mörkret... Det fanns ju stolar där eller åtminstone en. Satt de nåt på den? Hur stod stolen?
Sen under förhören så står det i FUP:en att det bankar. (Bankande ljud) typ skriver de och jag undrar lite vad är det för bankande ljud som de hör på polisstationen, för de är väl där de håller förhören? Vad är det som bankar?
Fruktansvärt hemskt vad barnen blivit utsatta för och hur vissa av dom själva blivit gärningsmän. Det är därför det är lite intressant vad som kan ha hänt i det mörka lilla utrymmet. Kanske var det skönt att inte kunna bli slagen eller utsatt för något där. Kanske blev mörkret den enda trygghet egentligen med att leva med en så explosiv psykopat till förälder men även vad mamman och även syskonen gjort. Vad händer egentligen då med en människa som är hjälplös, traumatiserad, utsatt och skadad i ett sånt utrymme? Särskilt ett barn som håller på att utvecklas.
Kanske borde det bli ett särskilt brott i sig, inlåsning av barn i mörka utrymmen utan tillgång till ljus. Eller det kanske är lika hemskt att låsa in barn oavsett? Men jag kan inte släppa det där mörkret...
Vad är det som händer där?
Och bankningarna. Var kommer de ifrån? Det tycker jag är väldigt intressanta detaljer i det här fallet.