2024-05-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadgoth
Mamman har en bild på en tårta på facebook, ser konstigt mörkt ut i bakgrunden på bilden. Profilbild på ben i en solstol vid en pool. Tårta och pool.

Det står i FUP:en att föräldrarna stoppat in fingrar i Pontus rumpa (han som våldtog en annan elev på särskola) och att pappan haft isbitar och varmt vatten där.

De har låst in barnen i ett mörkt matkällarförråd när det var ljust ute och på sina rum när det var mörkt ute. Det fanns stolar och kartonger där, de låg på sakerna och på golvet i mörkret tills de blev utsläppta runt 1,5 timme till 4 timmar åt gången.

Pappan har sagt att han skjutit farmor och farmor.

2 av barnen är födda för tidigt, Pontus och Mariana som lider av någon funktionsnedsättning.

Både mamman och pappan är alkoholister. Mamman är ibland på jobbet eller i stan men pappan verkar inte ha något jobb. Är han arbetslös? Hur har de råd att bo i hus med bara mammans lön och alla barn? Var får de pengar till all öl och vin ifrån?

Vill du dela med dig av fup?
Citera
2024-05-21, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Inte så noga kanske, men flickan heter Marina.

Jag läste domen lite kort och det är en hemsk uppväxt som P och M har haft. Det märks att J favoriserar några av barnen och döljer de andra. Hade jag haft nio barn och kände ett tvång att visa upp de på Facebook så hade jag haft bilder på allihopa.

Hemskt också att ena sonen R verkar ha deltagit i misshandeln och behandlingen som P fick utstå.

Korrekt, jag skrev fel. Tack för rättningen.

Pappan har även sagt till ena dottern, Cassandra tror jag att han skäms att gå med henne på stan för hon ser ut som ett skelett.

Mamman har fimpat cigg på Pontus och de täckt över märken på han, vid halsen, med kläder och vit täckande salva.

Mamman har även vid något tillfälle när pappan däckat sagt att hon velat ta bilen och köra in i en lastbil.

Ja det är hemskt men Robin verkar ha sluppit undan en del stryk som tagit efter pappans beteende. Fler av barnen har också gett sig på Pontus inte bara Robin.

2 av barnen har även vid något tillfälle fått en plastpåse över sina huvuden när de varit i poolen.

Våld, sadism och tortyr i 10 års tid mot flera minderåriga BO ger alltså bara 5 år. Det är inte lång tid för all den tid som han utsatt andra för våld och trauman. Det svenska rättsväsendet är ett jävla skämt.
Citera
2024-05-21, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vill du dela med dig av fup?

Finns i tråden redan men jag kan uppdatera:

https://gofile.io/d/7TniA1
Citera
2024-05-21, 17:16
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Korrekt, jag skrev fel. Tack för rättningen.

Pappan har även sagt till ena dottern, Cassandra tror jag att han skäms att gå med henne på stan för hon ser ut som ett skelett.

Mamman har fimpat cigg på Pontus och de täckt över märken på han, vid halsen, med kläder och vit täckande salva.

Mamman har även vid något tillfälle när pappan däckat sagt att hon velat ta bilen och köra in i en lastbil.

Ja det är hemskt men Robin verkar ha sluppit undan en del stryk som tagit efter pappans beteende. Fler av barnen har också gett sig på Pontus inte bara Robin.

2 av barnen har även vid något tillfälle fått en plastpåse över sina huvuden när de varit i poolen.

Våld, sadism och tortyr i 10 års tid mot flera minderåriga BO ger alltså bara 5 år. Det är inte lång tid för all den tid som han utsatt andra för våld och trauman. Det svenska rättsväsendet är ett jävla skämt.
Om jag inte minns helt fel så hade han uppmanat henne till att ta sitt liv. Hon hade därefter sprungit upp på sitt rum för att lite senare gå ner till köket för att ta ett glas vatten, då hade pappan frågat "har du inte tagit livet av dig än".

Det är P och M som utsattes för påsen över huvudet när de befann sig i poolen. En lite extremare form av waterboarding. Någonting CIA har använt sig av för att tortera spioner och terrorister på. Och detta utsätts två små barn av. Får hålla koll på denna dåren (Jörgen) sen när han väl kommer ut.
Senast redigerad av Gesaffelstein 2024-05-21 kl. 17:18.
Citera
2024-05-21, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Om jag inte minns helt fel så hade han uppmanat henne till att ta sitt liv. Hon hade därefter sprungit upp på sitt rum för att lite senare gå ner till köket för att ta ett glas vatten, då hade pappan frågat "har du inte tagit livet av dig än".

Det är P och M som utsattes för påsen över huvudet när de befann sig i poolen.

Ja han kastar en kökskniv mot henne också som studsar mot henne. Som tur var blev hon inte skadad.

P och M ja de med funktionsnedsättning, som föddes för tidigt. Hemskt vad de alla fått utstå. .

Sen att matkällaren inte hade något ljus in, som jag förstått det, att det varit rätt så mörkt där inne är något som jag tycker är rätt intressant med det här fallet.

Varför var det så mörkt där? Vad hände där när de låg där själva inlåsta, ledsna och kanske hungriga? När de låg där och mådde så dåligt i mörkret... Det fanns ju stolar där eller åtminstone en. Satt de nåt på den? Hur stod stolen?

Sen under förhören så står det i FUP:en att det bankar. (Bankande ljud) typ skriver de och jag undrar lite vad är det för bankande ljud som de hör på polisstationen, för de är väl där de håller förhören? Vad är det som bankar?

Fruktansvärt hemskt vad barnen blivit utsatta för och hur vissa av dom själva blivit gärningsmän. Det är därför det är lite intressant vad som kan ha hänt i det mörka lilla utrymmet. Kanske var det skönt att inte kunna bli slagen eller utsatt för något där. Kanske blev mörkret den enda trygghet egentligen med att leva med en så explosiv psykopat till förälder men även vad mamman och även syskonen gjort. Vad händer egentligen då med en människa som är hjälplös, traumatiserad, utsatt och skadad i ett sånt utrymme? Särskilt ett barn som håller på att utvecklas.

Kanske borde det bli ett särskilt brott i sig, inlåsning av barn i mörka utrymmen utan tillgång till ljus. Eller det kanske är lika hemskt att låsa in barn oavsett? Men jag kan inte släppa det där mörkret...
Vad är det som händer där?

Och bankningarna. Var kommer de ifrån? Det tycker jag är väldigt intressanta detaljer i det här fallet.
Senast redigerad av Sadgoth 2024-05-21 kl. 17:40.
Citera
2024-05-21, 19:38
Medlem
Robin har ju levt i en skolåda hela sitt liv, omöjligt att missa det som pågått
Och är han nu medveten om det så är han en j*vla p*ssy som inte står upp för sina syskon.
Citera
2024-05-21, 22:31
Medlem
vilka horungar, 4 & 5 år känns jävligt mesigt helt ärligt
Citera
2024-05-22, 07:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Fruktansvärt hemskt vad barnen blivit utsatta för och hur vissa av dom själva blivit gärningsmän. Det är därför det är lite intressant vad som kan ha hänt i det mörka lilla utrymmet. Kanske var det skönt att inte kunna bli slagen eller utsatt för något där. Kanske blev mörkret den enda trygghet egentligen med att leva med en så explosiv psykopat till förälder men även vad mamman och även syskonen gjort. Vad händer egentligen då med en människa som är hjälplös, traumatiserad, utsatt och skadad i ett sånt utrymme? Särskilt ett barn som håller på att utvecklas.

Kanske borde det bli ett särskilt brott i sig, inlåsning av barn i mörka utrymmen utan tillgång till ljus. Eller det kanske är lika hemskt att låsa in barn oavsett? Men jag kan inte släppa det där mörkret...
Vad är det som händer där?

Och bankningarna. Var kommer de ifrån? Det tycker jag är väldigt intressanta detaljer i det här fallet.

Det fetade: håller med dig om att lagen borde ändras vad gäller vårdnadshavares brott mot barn i hemmet.
Det är tydligt att nuvarande lagstiftning om olaga frihetsberövande och människorov inte täcker dessa fall där familjemedlemmar spärrar in och plågar barn i deras hem. Lagen är mer inriktad på kidnappning och utpressning där offret först bort till okänd plats. Och straffskalan för människorov används nästan aldrig. Riksdagen har bestämt att människorov är ett av de allra grövsta brotten man kan utsätta en människa för, eftersom de bestämt att det brottet ska kunna ge livstids fängelse.

Samma problem fanns i fallet i Kungsör (Västmanland) där ett litet barn hängdes upp i klädkammaren under tortyrliknande förhållanden.
Och i Eslövsfallet där 7-årig flicka låstes in i tvättstugan fastspänd i en bilbarnstol och förvägrades mat och dryck.
De utsatta barnen kan få livslånga psykiska besvär.
Citera
2024-05-22, 08:05
Medlem
Knut-Annes avatar
De borde steriliseras, sådant skräp borde inte få förgifta genpolen.
Citera
2024-05-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Robin har ju levt i en skolåda hela sitt liv, omöjligt att missa det som pågått
Och är han nu medveten om det så är han en j*vla p*ssy som inte står upp för sina syskon.

Jag håller med. Där finns ett äldre syskon också som valt att inte medverka i utredningen. Det är synd med tanke på att de yngsta syakonen vågar träda fram mot sina egna päron.

Sen kan man fråga sig varför fler inte reagerar? Fler i familjens närhet borde väll sagt ifrån för länge sedan? Någon kompis till J och L vittnade ju bla om spjälsängen som vändes upp å ner där barnen fick sitta. Anser denna person det som normalt? Varför har inte fler vänner reagerat? Grannar?

De bodde i ett område med liknande radhus. Vad jag kan minnas är det väll endast 2 grannar som deltagit i utredningen. Och någon kompis till barnen som bodde i samma bostadsområde som barn.

Är verkligen vuxna människor så äckligt fega för att hjälpa utsatta barn eller är man bara så otrolig empatilös och blind så man låter detta ske. Jag vet inte men blir jävligt rädd iallafall
Citera
2024-05-22, 17:53
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Borde ha varit minst livstid för exemplaren.
Tragikomiskt.
Citera
2024-05-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Jag håller med. Där finns ett äldre syskon också som valt att inte medverka i utredningen. Det är synd med tanke på att de yngsta syakonen vågar träda fram mot sina egna päron.

Sen kan man fråga sig varför fler inte reagerar? Fler i familjens närhet borde väll sagt ifrån för länge sedan? Någon kompis till J och L vittnade ju bla om spjälsängen som vändes upp å ner där barnen fick sitta. Anser denna person det som normalt? Varför har inte fler vänner reagerat? Grannar?

De bodde i ett område med liknande radhus. Vad jag kan minnas är det väll endast 2 grannar som deltagit i utredningen. Och någon kompis till barnen som bodde i samma bostadsområde som barn.

Är verkligen vuxna människor så äckligt fega för att hjälpa utsatta barn eller är man bara så otrolig empatilös och blind så man låter detta ske. Jag vet inte men blir jävligt rädd iallafall

Ja ah du! Läste att de va dom som reagerat på saker långt innan men inte gjort en anmälan. Det är typiskt svenskt beteende (jag är själv svensk), att man håller sig till sitt eget och inte vill blanda sig osv. Men ibland behöver man faktiskt reagera på sin omgivning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in