Citat:
Jag vet inget om detta enskilda fall men jag kan skriva lite om området.
Brottet begicks på Tamåsen - Oskarströms ”indianby” som byggdes lite överallt i landet på 80-talet. Radhus/kedjehus i lite konstiga ”indian”-färger.
Stora hus i tre plan. Väldigt stor källare med ett rum för bastu och åtminstone 2 förråd till utöver tvättstuga, toalett och en stor gillestuga. Enda ljusinsläppen är sådana källarfönster vid taket i gillestugan.
Jag vet inget om den specifika familjen men jag har inte svårt att förstå att de kunde beskriva källaren som ”mörk”.
Bra hus för familjer med många barn. Man kan bygga många rum.
Brottet begicks på Tamåsen - Oskarströms ”indianby” som byggdes lite överallt i landet på 80-talet. Radhus/kedjehus i lite konstiga ”indian”-färger.
Stora hus i tre plan. Väldigt stor källare med ett rum för bastu och åtminstone 2 förråd till utöver tvättstuga, toalett och en stor gillestuga. Enda ljusinsläppen är sådana källarfönster vid taket i gillestugan.
Jag vet inget om den specifika familjen men jag har inte svårt att förstå att de kunde beskriva källaren som ”mörk”.
Bra hus för familjer med många barn. Man kan bygga många rum.
Bra hus för familjer med många barn. Man kan bygga många rum.[/quote]
"Indianbyn" som du beskriver är en HSB förening med 53 kedjehus.
Av dessa 53 hus är 19 hus 3-plans och resterande är 2 plans. Husen med 3 plan har en källare på ca 80 - 100 kvm. Största ytan består av allrum/sovrum och resterande yta av tvättstuga, matkällare och förråd. Kan finnas något hus som har sin bastu kvar, men de flesta ägarna valde att göra om utrymmet till ett förråd istället. I huset dessa barn växt upp i fanns ingen bastu.