2023-11-21, 03:40
Har råkat vara lite kåt och använt min mailadress med namn och efternamn på när jag registrerat mig på sexsidor. Inte som användarnamn utan enbart min mail. Hade inte en tanke att detta skulle synas.

Men märkte nu när jag googlade på mitt namn att dessa kommer upp. Jag har inte vart aktiv på sidorna alls utan bara registrerat på fyllan typ. Problemet är att jag arbetar i ett yrke där man tenderar att söka på namnet. Nu ser man ju inte direkt en profil när man söker på mitt namn eftersom jag aldrig vart inne på sidorna men det är inte bra att sexsidor kommer upp.

Kan man på NÅGOT sätt få bort detta från sökresultaten? Det rör sig om ca 3-4 sidor. Blir panikslagen då jag verkligen bara registrerat mig på fyllan och sen aldrig använt dem igen. Och bara använt min ”privata” mail. Kan man kontakta Google eller lösa på annat sätt? Har försökt gå in och avregistrera. Kan verkligen tillägga att det inte är bra om detta kommer fram, oavsett om jag faktiskt använt sidorna eller inte. Vilket jag faktiskt inte har. Har bara varit superfull…

(Är en tjej, om det nu är relevant)
Citera
2023-11-21, 03:59
Kan förtydliga att man ser ingen profil utan hamnar bara på sidan. Men det kommer upp 5 sexsidor när man söker på mitt namn. Däremot finns det egentligen inget speciellt kopplat till det. Men känns inte bra att det kommer upp när man söker på mitt namn alls. Fick fruktansvärd ångest när jag såg det nu.
Citera
2023-11-21, 05:05
Medlem
Rechargeds avatar
Det kan man faktiskt, även om det är lite tjorvigt och tidskrävande.

Börja med att ta bort dina profiler på sexsidorna, om du inte redan gjort det.
Metoden går ut på att ta bort inaktuella sökträffar.
Om du raderat profilen och således din e-post från sidan så ska inte en sökning visa de resultaten - men om sidan hittas fortfarande på Google så är inte sökresultatet uppdaterat och det kan du anmäla till Google, som i sin tur kan rensa bort den inaktuella sidan.

Anmälan om inaktuellt sökresultat rapporterar du här:
https://support.google.com/websearch...25432083730-EU

Där klistrar du in länken till sidan du vill radera från sökningen och sen frågar de efter ett ord som är inaktuellt, vilket i ditt fall kanske är tex e-postadressen.

Därefter är det bara skicka in anmälan så borde sidorna försvinna.. räkna med att det tar några veckor dock!
Citera
2023-11-21, 08:48
Moderator
rancors avatar
IT-säkerhet --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2023-11-21, 09:59
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pite0
Har råkat vara lite kåt och använt min mailadress med namn och efternamn på när jag registrerat mig på sexsidor. Inte som användarnamn utan enbart min mail. Hade inte en tanke att detta skulle synas.

Men märkte nu när jag googlade på mitt namn att dessa kommer upp. Jag har inte vart aktiv på sidorna alls utan bara registrerat på fyllan typ. Problemet är att jag arbetar i ett yrke där man tenderar att söka på namnet. Nu ser man ju inte direkt en profil när man söker på mitt namn eftersom jag aldrig vart inne på sidorna men det är inte bra att sexsidor kommer upp.

Kan man på NÅGOT sätt få bort detta från sökresultaten? Det rör sig om ca 3-4 sidor. Blir panikslagen då jag verkligen bara registrerat mig på fyllan och sen aldrig använt dem igen. Och bara använt min ”privata” mail. Kan man kontakta Google eller lösa på annat sätt? Har försökt gå in och avregistrera. Kan verkligen tillägga att det inte är bra om detta kommer fram, oavsett om jag faktiskt använt sidorna eller inte. Vilket jag faktiskt inte har. Har bara varit superfull…

(Är en tjej, om det nu är relevant)

Usch vad jobbigt!!

Det är hopplöst med Google. Jag tycker själv att inte om det som dyker upp när man söker på mig även om det är "städade" grejer, men det känns som att det mest är att gilla läget och leva på vad som än dyker upp och att det ligger kvar där för alltid även om det inte är man själv som har publicerat det.

Här är en länk kring hur man kan rensa sexuellt relaterat material:
https://support.google.com/websearch...60297432724-EU

Det står dock:
"Ditt namn eller något annat som identifierar dig, t.ex. ett smeknamn eller användarnamn, måste finnas på sidan utan giltig anledning."

Så det kanske inte går då i ditt fall? För ditt namn eller smeknamn finns ju inte på själva sidan om jag förstår dig rätt.

Att byta namn kanske är enklast i ditt fall?

Eller som någon skrev, signa upp på en massa sidor som är mer städade som trycker ner de andra sidorna i sökresultatet. Instagram, Pinterest och allt möjligt sånt.

..Och använd inte mer för- och efternamn i mailadressen om du ska signa upp på fler sådana sidor. Oavsett hur mycket du har druckit.
Citera
2023-11-21, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Usch vad jobbigt!!

Det är hopplöst med Google. Jag tycker själv att inte om det som dyker upp när man söker på mig även om det är "städade" grejer, men det känns som att det mest är att gilla läget och leva på vad som än dyker upp och att det ligger kvar där för alltid även om det inte är man själv som har publicerat det.

Här är en länk kring hur man kan rensa sexuellt relaterat material:
https://support.google.com/websearch...60297432724-EU

Det står dock:
"Ditt namn eller något annat som identifierar dig, t.ex. ett smeknamn eller användarnamn, måste finnas på sidan utan giltig anledning."

Så det kanske inte går då i ditt fall? För ditt namn eller smeknamn finns ju inte på själva sidan om jag förstår dig rätt.

Att byta namn kanske är enklast i ditt fall?

Eller som någon skrev, signa upp på en massa sidor som är mer städade som trycker ner de andra sidorna i sökresultatet. Instagram, Pinterest och allt möjligt sånt.

..Och använd inte mer för- och efternamn i mailadressen om du ska signa upp på fler sådana sidor. Oavsett hur mycket du har druckit.

Ja alltså jag tänkte nog inte då att min mail skulle kunna synas där, det gör den ju inte för det mesta när man signar upp på sidor. Nu har jag ju inte postat något eller lagt upp något alls där, så ursäkten att någon annan eventuellt tagit min mailadress och skapat konton går väl egentligen. Nu kollade jag och på datorn så står det 404 not found när man trycker på länkarna, men på mobilen hamnar man på nån sexsida? Varför blir det så?

Att byta namn pga detta känns som en dålig lösning.

Nä jag tror jag ska ta mig en funderare över vad jag gör när jag druckit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in