2023-11-20, 17:11
Medlem
Hej flashback!

Jag har en situation jag vill höra er input om.
Det var som så att en situation mellan två av mina allra bästa vänner började flirta med varandra här om dagen. Det ledde till att de höll på med varandra men inte låg. Jag vill lägga till att de inte känner varandra men vet vilka de är.

Är det konstigt av mig att tycka att det känns olustigt? De får såklart göra vad de vill och jag kommer inte stoppa dom men jag är inget fan av situationen. Tycker speciellt det är konstigt av min kompis som jag har pratat mycket med om den andra parten sedan vi blev vänner för ungefär 3 år sedan. Då kan jag tycka det är lite konstigt att det första man gör när man träffar den personen att flirta, intensivt.

Vad tycker ni? Jag är inte ute efter att stoppa människorna men vill bara veta om mina känslor är rimliga.
Citera
2023-11-20, 17:13
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Vafan bryr du dig för?
Citera
2023-11-20, 17:14
Medlem
CC75s avatar
Vad är det som gör att du känner som du känner? Jag finner nämligen inte detta som särskilt konstigt alls. Många träffas genom gemensamma vänner.

// CC
Citera
2023-11-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Vafan bryr du dig för?

Kanske lite onödigt att ha otrevlig ton.
Klart det rör mig. Jag känner båda personerna väldigt bra så det rör ju mig såklart om de dejtar.
Citera
2023-11-20, 17:18
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns
Kanske lite onödigt att ha otrevlig ton.
Klart det rör mig. Jag känner båda personerna väldigt bra så det rör ju mig såklart om de dejtar.
Du har fortfarande inte svarat.
Varför bryr du dig?? Vad spelar det dig för roll vad dina vänner gör o inte gör, med varandra??
Citera
2023-11-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vad är det som gör att du känner som du känner? Jag finner nämligen inte detta som särskilt konstigt alls. Många träffas genom gemensamma vänner.

// CC

Känns bara jobbigt faktiskt. Liksom att jag ska ha två nära vänner som kommer prata om varandra med mig men också med varandra om mig. Sätter mig också i någon slags konstig situation om de skulle sluta träffa varandra osv. Får verkligen en dålig magkänsla.

Jag var också mobbad när jag. Ar liten och har fått PTSD av det(fastställd). Kan ju vara så att det inverkar, men vet inte.
Citera
2023-11-20, 17:21
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte svarat.
Varför bryr du dig?? Vad spelar det dig för roll vad dina vänner gör o inte gör, med varandra??

Känns bara konstigt då det sätter mig i en konstig social situation. Det är klart det rör mig även när mina närmsta vänner gör saker, vi är ju varandras bästa vänner då bryr man sig vad de andra gör.
Citera
2023-11-20, 17:22
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Känns bara konstigt då det sätter mig i en konstig social situation. Det är klart det rör mig även när mina närmsta vänner gör saker, vi är ju varandras bästa vänner då bryr man sig vad de andra gör.
Ja, men återigen, VARFÖR bryr du dig?
Varför har du så svårt att svara på det?
Citera
2023-11-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ja, men återigen, VARFÖR bryr du dig?
Varför har du så svårt att svara på det?

Jag bryr mig för det känns jobbigt för mig helt enkelt. Jag har svårt för vissa sociala bitar pga diagnoser och generell ångest. Kanske egoistiskt men jag tycker helt enkelt det vore skönt att slippa för det hade jag mått bättre av.
Citera
2023-11-20, 17:28
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Citat:
Jag bryr mig för det känns jobbigt för mig helt enkelt. Jag har svårt för vissa sociala bitar pga diagnoser och generell ångest. Kanske egoistiskt men jag tycker helt enkelt det vore skönt att slippa för det hade jag mått bättre av.
OK nu börjar vi närma oss problemet..
Det hade alltså varit enklare för dig om dessa två inte varit intresserade av varandra.. Men de kanske är kära?
Vad är det egentligen du vill höra? Eller få ut av tråden?
Citera
2023-11-20, 17:30
Avslutad
Kan fatta att du tycker det känns underligt. Har du känslor för någon av dom?

Min kusin och nära kompis flirtade en gång, det gjorde mig också sjukt obekväm. Men man kanske bara är ovan vid tanken? Eller så är man rädd att relationen kommer gå åt helvete så hamnar man i kläm mellan två man tycker om?
Citera
2023-11-20, 17:46
Medlem
Citat:
OK nu börjar vi närma oss problemet..
Det hade alltså varit enklare för dig om dessa två inte varit intresserade av varandra.. Men de kanske är kära?
Vad är det egentligen du vill höra? Eller få ut av tråden?

Kanske inte är kära än för de träffades nyligen men kan kanske bli så.

Jag vill få en bild på vad andra människor tycker än mina andra vänner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in